Beantwoord

Inklaringskosten betaald, echter pakket moet na twee maanden nog steeds worden bezorgd.

• 12 October 2021
  • 1 reactie
  • 116 Bekeken

Badge

Ik heb op 12 augustus jl. 3x inklaringskosten betaald voor 3 items uit de VK. Geen probleem, want ik was op de hoogte van het nieuwe beleid. Ik kreeg in de postnl een notificatie hiervoor, dus ik heb het netjes op 12 augustus betaald, echter heb ik de 3 items, 2 maanden later, nog steeds niet ontvangen en hebben ze in de postnl app de status bezorgtijd nog niet bekend.

Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice van postnl en elke keer kreeg ik hetzelfde antwoord, contact leggen met de verzender. Had dat al gedaan, want de items, daar had ik al afscheid van genomen, die zijn zoek of simpelweg gestolen door postnl medewerkers en ik vermoed het laatste. Mijn geld is door de verzender gerestitueerd, echter heb ik wel 3x onterecht inklaringskosten betaald. Postnl heeft zijn eigen inklaringen, dit staat los van ‘de douane’. Ik snap niet zo goed waarom ik elke keer contact moet leggen met de verzender, als in de postnl app de item is verwerkt(lees: gesorteerd), foto van gemaakt voor de app zodat ik het terug kan zien in de app en ook een factuur voor de inklaringskosten heb ontvangen. Probleem ligt niet bij de verzender. Pakket komt aan in NL, krijg mededeling in de app en vervolgens poef, weg pakket. Dan zou ik toch denken als de grote postnl, wat doen we hier fout?? Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat desbetreffende webshop denkt, “bestelling alweer zoek?? Jij mag bij ons geen bestellingen meer plaatsen...”

Ik heb desbetreffende webshop inmiddels ook gevraagd om mijn bestellingen in ieder geval niet meer met postnl of via postnl te versturen, er zijn immers genoeg alternatieven. Ik heb uiteindelijk op 21 september jl. via de klachtencompas een klacht (https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/postnl-vraagt-mij-om-inklaringskosten-te-betalen%2C-maar-vervolgens-bezorgen-ze-mijn-pakketten-niet%21/details?complaintId=f818dee8-5958-4ae6-b972-a770baa7d887) ingediend en ben niet lang daarna gebeld door Etje van postnl. Met Etje heb ik toen afgesproken dat mocht ik de items op 1 oktober nog niet hebben ontvangen, dat ik dan een mail met info mbt de items, moest versturen naar info@consumenten.postnl.nl en voor de zekerheid heb ik er ook een naar info@comsument.postnl.nl verstuurd.

Items niet ontvangen dus, ik heb een mail verstuurd en als antwoord kreeg ik de mededeling dat desbetreffende mailadres niet bedoeld was voor mijn probleem en ik contact moest opnemen met de klantenservice. Zucht. Dus terug naar het begin. Inmiddels gesproken met een o.a. Sharissa, Valerie, Timothy en Gaben, maar geen spoor van Etje. Etje heeft mij ook niet meer gebeld of gemaild. Zou bijna denken dat Etje een fout heeft gemaakt en daarvoor op haar vingertjes is getikt. Wat nu?

Verder nog iets opmerkelijks. Het is iets dat mij is opgevallen en ik vind dat best opmerkelijk. Ik heb namelijk ook contact gehad met postnl via fb messenger en heb toen gechat met o.a. een Emiel, Tom en Marije. Behalve dat ze allemaal elkaar tegenspreken in de messenger app(de een zegt dat ze het voor me in de gaten gaat houden en anders een onderzoek voor mij zal starten, waar vervolgens niks van terecht komt en de ander zegt weer, jawel, dat ik zelf een onderzoek moet laten starten bij de verzender) spreken of zou moeten zeggen chatten ze allen ABN, terwijl aan de telefoon ik alleen maar medewerkers te spreken krijg uit het  Caraïben, die juist gebrekkig Nederlands spreken. Het is opmerkelijk er zit vanuit mijn kant niks achter, geen enkel submotief mijn vrouw is immers Arubaanse, ik zelf ben van Turkse afkomst en onze kinderen dus beide, het is alleen opmerkelijk. De gesprekken aan de telefoon verliepen dan ook erg stroef. Je zou bijna denken dat het een bewuste postnl beleid is, het bellen ontmoedigen en daardoor aanmoedigen om te mailen of via social media hen op te zoeken, zodat het belverkeer wordt beperkt.

Wel heb ik vandaag, en dat is dan nieuw, post ontvangen van postnl. Kennelijk ligt er een pakketje voor mij klaar bij de douane en of ik zo vriendelijk wil zijn om de inhoud en ander info mbt het pakket wil doorgeven online, via postnl.nl/track-en-trace door eerst de Internationale of Binnenlandse referentie/track en trace code op te geven. Ik kan er ook voor kiezen om niks op te geven en mijn bestelling terug op te laten sturen. Aangezien postnl mij niet gaat bellen, ondanks dat dit wel zo was afgesproken en mij dat was toegezegd door Sharissa van postnl, heb ik besloten, tegen beter weten in, om zelf opnieuw te bellen met postnl. Ik heb zelfs een casenummer. Meerdere. Ik heb mijn casenummer doorgegeven aan Valerie van postnl, de meest recente en toen is het gesprek gemute zonder vooraankondiging, dus ineens was ze er niet meer, ze kon me wel verstaan natuurlijk. Na bijna 10 minuten in de mute te hebben gestaan, was ze weer terug en kreeg ik alweer hetzelfde te horen en net toen ik mijn verhaal voor de zoveelste keer wilde doen, werd ik wederom op mute gezet, echter keerde Valerie niet meer terug. Schaamteloos. Hier is geen woord van gelogen.

Besloten om lid te worden van jullie club, de Consumentenbond, in de hoop dat het iets oplevert. Een lidmaatschap van de Consumentenbond kost mij meer dan de onterecht betaalde inklaringskosten, maar dat deert niet, ik wil dat hier een oplossing voor komt. Postnl en/of medewerkers vullen hun zakken met onze geld en eigendommen, zo voelt het in ieder geval en dat wekt bij mij enorme frustraties op.

icon

Beste antwoord door A. Deen 12 October 2021, 20:07

Bekijk origineel

1 reactie

Als je hulp zoekt bij het aanpakken van zo'n concreet probleem kun je beter even bellen tijdens kantooruren. Dit is het forum. Kijk even op de reguliere site voor het telefoonnummer.

Reageer