Is er ook leveringsplicht

Reputatie 7
Badge +8
Er zijn uiteraard vele plichten bij een transactie koop van een particulier bij een leverancier/webshop en levering, bezorging van de leverancier aan de koper. En uiteraard zijn er voor betalingen wetten en plichten. Maar ik ben nog niet zoveel tegengekomen dat als koper tot bestelling overgaat er dan ook een levering tegenover moet staan. Een al dan niet reële uitvlucht is vaak op=op.
Maar ik zal het concretiseren en een eigen voorval meedelen, die bij deze ook rechtstreeks aan de bond is gesteld. Ik bestel ergens een aantal artikelen, in onderhavig geval bij Lidl (webshop) voor bijna 1000 Euro, daartoe een luxe tuinstoel en tuinligbank. Inmiddels is het 4 weken verder en de tuinstoel en ligbank zijn nog altijd niet geleverd. Wel tig, echt "tig"keer, beloofd via mail, telefoon e.d., het bekende 'manjana' morgen komt ie, maar er komt niets. Dus inmiddels vele dagen thuis gebleven, gewacht, gereclameerd, kortom veel tijd in gestoken, notabene nog extra toeslag betaald voor goede levering van stoel en bank, hoort tot de zgn. zware spullen, kosten bij elkaar 35 Euro extra...... en er wordt niet geleverd.
Door eigen onderzoek ben ik er inmiddels achter dan er voor de bestelling 3 bezorgdiensten zijn, en met name voor de stoel één DHL en voor de bank één (een Duitse dienst). Ze melden dat ze de artikelen niet mogen of kunnen bezorgen. DHL meldt dat ze met eigen auto's rijden en geen zware spullen mee mogen nemen. Ze brengen dat weer terug naar de leverancier (zeggen ze) en die crediteert het aan de klant. Is overigens nog niet gebeurd, maar ik wil dat ook niet. Ik bestel enthousiast iets en verheugt me op het artikel en het plezier wat ik ervan ga hebben. Dat is toch ook wat waard!!! Iemand al eerder meegemaakt, ik verheug me op een levendige discussie.

51 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Wat is nu de vraag mbt leveringsplicht, bedoeld u de leverancier of de bezorger?

Daarnaast levert "Webshop Lidl Duitsland" niet buiten Duitsland, zware stukken komen bij Lidl niet altijd met DHL.

Zelf recent een badkamer meubel besteld, deze kwam met een normaal transportbedrijf en inderdaad direct een ander tarief in de webshop betaald.

Ik snap niet zo goed wat nu het probleem is, Op de website en in het bestelproces staan mijn inziens geen onduidelijkheden.
Reputatie 7
Badge +8
Geachte @ConsuHil . Ik begrijp dat het wellicht moeilijk te begrijpen is en zal het nader uitleggen. Dat heb ik overigens al gedaan, maar bij even zoeken naar de juiste bezorgers is mijn hele tekst weg. Ga nu eerst alles op Word zetten, voor ik weer alles kwijt ben. En de bestelling is in één keer geplaatst, maar zou in drieën bezorgd worden. Het kleinspul apart, een tuinstoel door DHL en een tuinbank door Dynalogic. De bestelling is gedaan bij www.lidl-shop.nl. Volgens mij de Nederlandse webshop. Ik ben al lang klant, van de supermarkt en dit jaar van de webshop. Ik heb dus al vaker besteld, ook via de shop. Ik begin nu verder in Word. Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +8
Consumentenbond discussie over levering Lidl.

Ik ben dus al lang klant bij Lidl, de laatste tijd ook via de webshop, en dat is volgens mij www.lidl-shop.nl. Mijn laatste bestelling is in één keer geplaatst. Een bedrag van tegen de 1000 Euro. Wat kleinspul, maar ook een tuinstoel, met vele standen zodat het tot een ligstoel te maken is, bedrag ongeveer 125 euro. En een tuinbank, zgn. loungebank, is een bank met tafel van te maken en een complte ligbank met voeteneinde en zonneluifel, bedrag ongeveer 399,- euro.
Vervolgens komt er een bericht, mail, de bestelling wordt in drieën bezorgd, kleinspul, de ligstoel en de ligbank. Officieel via DHL, maar later gewijzigd in ligstoel DHL en ligbank Dynalogic.
Vervolgens nog tig keer mails, want er komt maar niets. Uiteraard heb ik gereclameerd, allemaal sorry, foutje bedankt, de stoel komt morgen, de bank komt overmorgen. En dat nog tig keer zo, want er komt maar niets, nog altijd niets. Uiteraard is alles vooruit betaald, ook extra’s, toeslag voor een goede bezorging van stoel en bank. De toeslag kost bij elkaar 35 euro….. voor goede perfecte bezorging !!!!! Het loopt nu al tegen 4 weken aan.
Ik ben er middels de bezorger achter, want bij mij komt steeds dezelfde van DHL, dat ze eigen auto’s hebben en geen grote en zware spullen mogen vervoeren. Overigens mijn ligstoel is volop bekend bij DHL, ze bezorgen dergelijke zaken niet. Oké. Maar Lidl moet dat maar in orde maken, een andere bezorgdienst, eenmalig, nemen…… wat heb ik, dus als klant, daar nu mee te maken. Ja, ergo ik moet wel bezorgtoeslag betalen !!!! en dit alles heb me vervolgens als volop tijd, geld en ergernis gekost.
Maar ……. Lidl zwijgt in alle talen. Manjana komt de stoel, manjana de bank, wanneer nou ? manjana……
Tegen mij mag iedereen alles zeggen, ik zit ook al lange tijd op het forum, maar ben ik nou gek, of klopt er iets niet. GRAAG UW EN ANDERE MENINGEN. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +6
Of Lidl of de vervoerder(s) in gebreke zijn , hebben wij als klant geen boodschap aan. Er is een overeenkomst met Lidl en die dient te leveren. Als ze dat niet lukt en ze kunnen het niet voor elkaar krijgen om het probleem op te lossen , dan dien je je geld terug te krijgen. Dan zit je nog steeds met een zeer onbevredigende situatie , want er zit dan een hoop tijd en ergernis is terwijl je nog steeds met lege handen staat. Leveringsplicht vervalt volgens mij als een leverancier door overmacht niet kan leveren.
Reputatie 7
Badge +8
Geachte @E.T. Wiersum . U slaat de spijker precies op de kop. Vandaar ook mijn vraag, wellicht vreemde vraag, is er leveringsplicht. Want in de meeste gevallen zoek ik behoorlijk lang naar iets. Dan heb je het gevonden, je maakt je al blij. Je bestelt het, je betaalt het (meestal toch vooraf, en dat is ook het probleem niet), maar je krijgt het dus niet. Je verheugt je erop. Kijk er naar uit, wacht op track en tracy of anderszins en nu 4 weken later heb ik nog niets. U hebt gelijk, natuurlijk moet ik mijn geld terug krijgen, maar daar gaat of ging het me niet om, ik wil mijn artikelen........ dus is er geen leveringsplicht?? En overmacht, op is op enz. begrijp ik ook wel, maar dit is toch anders. Groeten Leo.
@L.J.F. de Ruiter

Volgens mij heeft een leverancier de verplichting te leveren tegen de afgesproken prijs tenzij er sprake is van overmacht. Het feit dat je huisvervoerder het niet kan vervoeren is geen overmacht, dan zoek je maar een ander. Als ze het artikel niet meer hebben is er natuurlijk wel sprake van overmacht. Dan blijft natuurlijk altijd de vraag hoe je je recht dan afdwingt.
Reputatie 7
Badge +8
Dank André, ik zat zelf ook op dat spoor, maar als zoiets gebeurt, ga je toch twijfelen. Ik kan het ook niet zo snel vinden, vandaar ook mijn vraag aan de bond, de moderatoren, maar een discussie lijkt mij wel zo gepast, want ik denk dat niemand er bij stil staat of je ook een recht hebt het bestelde te ontvangen. Afgezien van overmacht enz. Het is ook zo'n gevoelskwestie, althans voor mij c.q. de klant, voor een jurist waarschijnlijk niet. Maar als klant heb je eindelijk iets gevonden, je verheugt je erop en het komt alsmaar niet. En het is echt zoals ik zeg, de leverancier meldt steeds morgen, morgen, morgen, verder na stevige reclamering toch geen enkele reden waarom morgen of waarom niet, al is dat meer een smet op Lidl (weer een ander onderwerp), dus daarom zou ik graag de feiten kennen, is er een leveringsplicht?
Overigens is er een levendige mailwisseling geweest, tot op heden allemaal in het redelijke, en ja kan zo'n klantendienst of een bezorgdienst er wat aan doen?, maar dan volgt wel gelijk wie kan er wel wat aan doen...... maar die bereik je nooit. Er is me door de klantendienst een waardebon van 15 Euro aangeboden op de volgende bestelling. Ik heb geantwoord dat het mij daar niet om gaat, ik wil mijn bestelde artikelen en geen korting op een volgend nieuw artikel (ook nog zo'n vreemde stok achter de deur) ...... maar of de artikelen nu nog komen of niet...... ze stellen alles in het werk (????). Groeten Leo.
Hallo Leo,

Stond er niet bij de bestelling al een levertermijn?

Ik heb weinig webshop ervaring, maar tot nu toe stond er elke keer (op het moment van betaling) wanneer het bezorgd werd. En dat gebeurde dan ook altijd. Hoewel één keer 1 dag te vroeg.

Trouwens: als er een mogelijkheid is om de zaak geheel af te blazen, doe dat dan.

Je geluk is nu reeds zwaar aangetast door dit tuinmeubilair. Wellicht wordt dit na de eventuele uiteindelijke levering nog veel erger. Stel je voor dat je er in de toekomst doorheen zakt. Dat zou passen in de loop der gebeurtenissen.
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Léon, goede avond,
Vanmiddag moesten we weer naar het Erasmus MC, iedere vrijdag voor de immuumkuur van Corry en deze middag moest ze onder de scan om te bezien wat de kuur doet. Dus werkt hij goed, is alle tumor weg, of en dat hopen we uiteraard niet, is alles weer terug. Alleen je weet hoe het gaat in een ziekenhuis, een uur later de uitslag zie je alleen op TV. Wij moeten tot volgende week vrijdag wachten. Maar genoeg hierover, slechts de reden waarom ik niet altijd ineens kan antwoorden.
Verder dank voor je bericht en wij hebben ons al helemaal ingesteld dat het zo geliefde tuinmeubilair niet meer komt. En wellicht beter zo. Maar je weet ik zoek dat soort dingen altijd goed uit en elders was hetzelfde meubilair echt stukken duurder. De loungebank alleen al staat elders voor over de 1200 Euro. En normaliter, althans zo voelen wij het, is Lidl een gedegen Duitse firma met kwaliteitswaar voor een zeer voordelige prijs en echt geloof me maar een verschil van 1200 of 400 is nogal wat, en bij de bank hoorde ook de ligstoel van hetzelfde merk, alles erop en eraan, ook voor een voordelige prijs. dus ergens is het toch balen. Maar in dit geval: komt het zo het komt of gaat het zo het gaat en voor ons dus zand erover en vergeten de hap. Maar het principe blijft zijn alleen wij, de consumenten tot alles verplicht ??? probeer maar eens iets te annuleren ??? o.i.d. en zij 'zij' nergens toe verplicht ? , ik vind dat toch weer vreemd en ben benieuwd wat de consumentenbond ervan vindt en of zij een 'juridisch' antwoord hebben. Niet dat ik nu van plan ben juridisch wat te doen, ik volg jullie advies op, maar ik wil wel weten hoe het zit.
Overigens Lidl biedt in haar webshop vele non-food dingen aan, zonder dat er voorwaarden bij staan, ook geen minimum of maximum levertijden. Je bestelt het gewoon en krijgt het enkele dagen later, zo althans is het altijd gegaan. Maar overal, dus bij elke firma, staat wel als je bestelt ga je akkoord met de voorwaarden o.i.d. en dat zullen dan de bekende kleine lettertjes wel zijn. Groeten Leo.
Hallo Leo,

Daar ik zelf altijd zeer wantrouwend ben ten opzichte van online winkelen, betaal ik niets als ik niet precies weet wat de consequenties zijn: hoe kun je hen bereiken als het nodig is, wanneer wordt het geleverd, is het wel het product wat ik zoek, zijn er verzendkosten, enzovoort.

Het moment van levering vind ik daarbij zeker een kernpunt. Als dat er niet bij staat, maak ik geen geld over.

Want zodra je geld overmaakt, ben jij de afhankelijke partij.

Maar goed, de Lidl is zeker een betrouwbaar bedrijf, maar ik heb er wel al een paar keer een klacht moeten indienen. Die klachten worden uiteindelijk wel goed afgehandeld, hoewel eerder met een cadeaubon dan met een serieuze inhoudelijke reactie.
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Léon, goede namiddag. Ik ben het volledig met je eens, maar je weet ook dat wij even wantrouwend zijn t.o.v. online winkelen, maar we het ook een probleem vinden als je echt in een 'dorp' woont waar niet veel te krijgen is c.q. niet veel winkels zijn. En vroeger hadden we een vrij stille rijksweg, de A29, in de buurt, maar door allerhande doortrekkingen is nu via de A29 Antwerpen e.d. goed bereikbaar, dus is de rijksweg A29 niet stil meer maar heel druk. En als ook nog eens de A16 (Rotterdam-Breda-Antwerpen) met files zit, vol ongelukken e.d., dan gaan ze, wordt ook geadviseerd, omrijden en dan is de A29 drukker dan de A16 of A4 of A10, vul maar in waar je woont. Maar iedereen zal dat wel kennen.
En zo zijn we de laatste jaren meer online gaan kopen, heeft voordelen en ook nadelen, zoals je die noemt. Maar ik heb ook de artikelen genoemd in het Lidl geval en de enorme prijsverschillen, ja dan is het toch aantrekkelijk en....... verwacht ik dit niet van Lidl. Maar daarom ben ik ook algemeen begonnen, als een zaak iets aanbiedt dan mag je toch verwachten dat ze "in normale gevallen" ook leveren, dus leveringsplicht??? Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +8
Het item leveringsplicht is helaas niet zo gemakkelijk. Als het over leveren van gas of elektriciteit ging, dan zijn er wetten voor. Maar over leveren van artikelen ligt dat anders.
De 'zaak advies' heeft vaak met dergelijke problemen te maken, een antwoord van hen is:
"Als er contractueel niks over is vastgelegd, is een leverancier in principe niet verplicht om te leveren aan een afnemer. Dat heet contractvrijheid.
"In het geval waar het gaat om een klant waarmee u al een paar jaar zaken doet, kan er sprake zijn van een door de tijd ontstane duurovereenkomst. De afnemer heeft dan bepaalde rechten. Ook kan vooruit betalen een rol spelen", maar een echte wet is er kennelijk niet.
De consumentenbond spreekt ook over leveringstermijnen maar dan in de zin van: "Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen.
Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling"
Justitia.nl, consumenterecht.eu stelt: ".Het consumentenkooprecht betreft de rechten en plichten van koper en verkoper bij een consumentenkoop. Een consumentenkoop is de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen. De koop wordt gesloten tussen een professionele verkoper en een consument. Juridisch geformuleerd: de koop wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. De regels betreffende consumentenkoop zijn te vinden in het Burgerlijk Wetboek en staan verspreid tussen de gewone koopregels.
Zie: artikel 7:1 t/m 7:50 BW." Helaas is er nog een verschil voor telefonische verkoop en/of koop op afstand, met allemaal andere regels (en regels zijn nog geen wetten), kortom het wordt er niet gemakkelijker op. Groeten Leo.
Hallo Leo,

Snelwegfiles of niet, er is genoeg wat je online kunt kopen, maar als er niet bij staat wanneer het geleverd wordt, maak dan gewoon geen geld over. Maar neem bijvoorbeeld eerst contact op. Dan zijn zij de afhankelijke partij, want zij willen graag verkopen.

Of wacht zonder zorgen rustig af. Je zult zeker op een gegeven moment òf het tuinmeubilair òf je geld terug ontvangen.

Wat dat betreft kun je gerust zijn daar het om Lidl gaat. Dat zijn gelukkig geen oplichters. Ik denk vaak: de Lidl is een beetje te ambitieus. Ze kunnen het niet aan.
Reputatie 7
Badge +8
Dank @Léonz , ik ben het met je eens, heb ik al gezegd. Ik vind echter dat er toch weinig gegevens zijn c.q. wetten dat 'men' moet leveren als het aangebodene gekocht/besteld wordt. Nu andersom je koopt of bestelt iets en...... probeer er maar eens vanaf te komen.
En er staat maar verdomd weinig over levering als je wat bestelt.
Ik maak me ook geen zorgen, zeker niet vanwege Lidl, het lijkt me een betrouwbare firma, en het is ook altijd goed gegaan. Alleen laat me dan maar weer eigenwijs zijn, het gaat mij in eerste instantie om de artikelen, die bestel ik en die wil ik ook. Geld terug en geen artikelen, daar gaat het toch niet om, dan kan je maar beter meteen niet bestellen. Ook genoegdoening via een korting of tegoedbon, gaat het me ook niet om, maar dus om levering. Verder al gemeld we denken niet ooit iets van het tuinmeubilair te zien, dus ook niet te ontvangen, en we verwachten inderdaad het geld terug. Maar daarbij blijft de teleurstelling en dan ook nog om kennelijk een onbenullig iets. En ook nog, geen antwoord, nog altijd niet. Groeten Leo.
Reputatie 7
Aan leveringen van buitenlandse webshops zitten nogal wat haken en ogen, zoek maar eens op het Internet. Men hoeft ook niet aan huis te leveren, dan gaat alles naar een verzamelpunt of postkantoor.
Reputatie 7
Badge +8
Dank @MrsJones , een juist advies daar zeer oplettend mee te zijn.
Er komt momenteel veel uit China en daar zijn dan ook al vele webshops. Het wordt tijd dat deze door onafhankelijke consumenten instellingen geïnventariseerd worden, getest worden enz.
Er zijn ook al wat oudere buitenlandse webshops o.a. amazone. Daar ben ik al heel huiverig voor en heb er al één en ander meegemaakt. Ze hanteren ook een VIP voordeel een nogal dure bezorgtoeslag voor altijd goede bezorging, zonder directe bezorgkosten, gaat zo'n 100 euro per jaar kosten (hoe zo geen kosten) en het grote deel van de wederverkoop en bezorgdiensten valt er niet onder. Bol.com heeft ook zo iets, maar dat kost een 9 euro per jaar, en volgens mij valt iedere wederverkoper en bezorgdienst daaronder. Het is maar weer een voorbeeld, maar trap er niet zeker niet tegen die dure abonnementen. Helaas het maakt wantrouwend, terwijl dat eigenlijk niet moet, je moet ieder kunnen vertrouwen, maar als het om geld gaat, pas dan maar bij voorbaat op. Groeten Leo.
Reputatie 7
Bij iets van buiten Europa heb je dikwijls ook te maken met invoerrechten, binnen Europa zijn er verschillende BTW tarieven. Ik hoop dat ik voorlopig nog zelf boodschappen kan doen in de ruimste zin van het woord, dat gaat sneller maar ik heb wel alle denkbare winkels vlakbij, dat maakt wel verschil.
Reputatie 3
Badge +3
Wat een stemmingmakerij zeg......

De voorwaarden van buitenland-pakketten zijn bij de postbedrijven, pakket diensten etc etc gewoon te downloaden.

Leveringsplicht, ja ... Maar dat geldt alleen onder het Nederlands recht en in geest naar een uitvoerbare overeenkomst. De leveringsvoorwaarden van onze omliggende landen kunnen anders zijn.

Ook de algemene voorwaarden van de hier genoemde websites zijn beschikbaar. Deze zijn voor zover ik er mee te maken heb gewoon duidelijk en fair. Zelfs die van o.a. AliExpress zijn in te zien en helaas al een keer meegemaakt dat de bestelling niet is aangekomen, maar wel keurig is terug betaald door AliExpress.

Men kan van te voren weten dat buitenlandse webshops anders werken en andere leveringsvoorwaarden hebben dan hier gebruikelijk. Je hebt tenslotte de keuze om iets wel of niet te bestellen, achteraf lopen miepen over voorwaarden en verplichtingen.....*zucht*.... Ga dan naar een winkel als het uw gedachten zo beheerst.

En dan nog iets zoals gezond boeren verstand.....iets voor€2,- uit China laten komen staat meestal niet gelijk aan eenzelfde soort product wat hier €30,- kost.....
Reputatie 7
Badge +8
Dank @ConsuHil . Dank voor uw adviezen, die zijn bij mij altijd welkom en ik neem ze altijd ter harte. ik leer ook altijd van adviezen en van alle berichten en discussie op dit forum. Het is me duidelijk dat er een verschil is in binnenlandse en buitenlandse leveringen c.q. in binnenlandse of buitenlandse firma's. En ook het advies dat leveranties meestal bij de algemene voorwaarden staan, daar heb je wat aan.
Voor de rest leer je over vriendelijke en niet vriendelijke antwoorden. Vooral als al begonnen wordt met wat een stemmingmakerij. Terecht natuurlijk want in uw ogen is alles mijn schuld, dus de schuld van de consument, hij/zij kan zelf beslissen wel of niet te bestellen. Die 'dooddoener' kende ik nog niet. Maar van mij mag u alle soorten meningen hebben en blijf ik miepen of piepen. Hopelijk komt u nooit in zo'n situatie terecht. Maar die 'zucht' lucht u zeker op, een ander weer op z'n nummer zetten. Zoals: Ga naar een winkel als het uw gedachten zo beheerst, of verdwijn helemaal van dit forum, een echt vriendelijk antwoord want u weet immers alles beter. Nou alle dank voor uw bericht terwijl ik alleen maar wilde weten of er ook een leveringsplicht is en of een leverancier ook zo hoffelijk kan zijn om antwoorden te geven en te zeggen waaraan het ligt. Niettemin vriendelijke groeten, Leo.
De bestelling was toch gedaan bij https://www.lidl-shop.nl/, dus waar hebben wij het nu over?

Het is toch gewoon een Nederlandse webshop die niet levert?
@Léonz Inderdaad, Nederlandse shop, Nederlandse regels.
Reputatie 7
Badge +8
Beste Léon en André. Ja helemaal gelijk, Nederlandse shop, Nederlandse webshop, Nederlandse regels, normaal als betrouwbaar en pünktlich bekend....... maar ze leveren niet.
Ik doe niet aan stemmingmakerij, maar dit is een echt belachelijke kwestie en kan niet meer doen dan een klacht bij de klachtencommissie of klachtenkompas neerleggen.
Resumé: Ik bestel in één order bij Lidl, kleine spullen en een ligstoel en een ligbank. Rond de 900 á 1000 Euro. De kleine spullen worden door DHL gebracht in een volledig kapotte doos, alles valt eruit. Via mails (diverse) wordt gemeld dat de stoel morgen komt en de bank overmorgen. Ze komen niet. Gereclameerd, maar nu komen ze morgen. Dit gaat zo enkele mails door, komen doen ze niet. Via bezorgdiensten te weten gekomen dat DHL in 'eigen' wagens rijdt en geen zware spullen meeneemt (????). De andere bezorgdienst Dynalogic is naar het magazijn, of bodehuis o.i.d. waar alles zou staan, geweest, maar de bank was er niet. Daarna is hij er nogmaals geweest maar de bank niet naar mij gebracht, maar terug naar Lidl magazijn (????). Lidl meldt nu dat alles in hun magazijn terug is, maar als retour is genoteerd. Ik krijg mijn geld terug. Mooi hé, maar ik heb niets retour gestuurd, ik heb alleen gehamerd en gezeurd om mijn spullen. Ik bestel artikelen en wil die ook hebben.
Hierbij een kopie van een mail van Lidl:

Beste Leo,
Allereerst nogmaals onze excuses voor het feit dat u de tuinstoel en de tuinbank tot op heden nog niet heeft mogen ontvangen. Zojuist hebben we telefonisch contact gehad om deze situatie zo goed mogelijk op te lossen. Allereerst hebben we geprobeerd de tuinstoel alsnog te leveren. Helaas is deze inmiddels retour gestuurd door DHL en kunnen we deze elk moment retour in Veghel verwachten. De tuinbank is vooralsnog niet binnengekomen bij Dynalogic.
Gezien het feit dat u al geruime tijd wacht op uw tuinartikelen hebben we de toeslagkosten en verzendkosten van beide artikelen teruggestort naar uw creditcard. Het kan enkele dagen duren, voordat deze kosten zijn bijgeschreven op uw creditcardrekening. Daarnaast zijn we telefonisch overeengekomen dat we voor u kostenloos een nieuwe order plaatsen voor beide artikelen.
Mocht de eerste zending met de tuinbank met verstelbaar zonnedak alsnog worden geleverd, wil ik u vriendelijk verzoeken wanneer de zending in goede staat is, de tweede zending te weigeren, zodat deze direct retour gestuurd wordt naar ons retourencentrum in Veghel.
Zoals telefonisch toegezegd zullen we uw zending regelmatig op de achtergrond in de gaten houden. Mocht u nog vragen hebben over het bovenstaande kunt u reageren via een reply op deze mail.
Nog een prettige dag.

Met hartelijke groet,
*
Afdeling Customer Care
Lidl Nederland
Ondanks deze belofte heb ik nu mails gekregen, ook van Lidl, dat alle spullen terecht zijn maar als retour naar hun magazijn gekomen zijn en retouren kunnen ze niet meer terugdraaien. Dus retour is nu retour en ik krijg mijn geld terug. Sorry maar beste Consul nu maar stemmingmakerij..... de spullen zwerven door heel Nederland, ik heb ze betaald ze zijn van mij, maar ik krijg ze niet. Van alles wordt beloofd, maar uiteindelijk krijg ik niets. Ik krijg mijn geld terug (maar kan ik dat nog vertrouwen?) en kan opnieuw bestellen. Maar de banks is 200 Euro duurder geworden en vervolgens krijg ik weer toeslag extra bezorgkosten. Ja die kan ik dan terugvragen !!!!!! Moet ik allemaal zelf doen, ze doen niets voor je. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. ik leef nu kennelijk in een bananen republiek met bananenfirma's. Stemmingmakerij interesseert me niet. Zo behandel je geen klanten. Ik stop nu, want ik ben behoorlijk kwaad, groet Leo.

*[persoonsgegevens verwijderd door beheerder in verband met privacy gevoeligheid]
Hallo Leo,

Het is gewoon een kwestie van een steeds ingewikkelder wordende samenleving.

Het schijnt dat de meerderheid van de mensen dit leuk vindt, omdat verveling en leegte hun grootste angst is.

Ik weet zeker dat je je geld terug krijgt en waarschijnlijk nog een cadeaubonnetje erbij.

Lach er om: het is een echte soap.

De zomer waarin ik op het gras ging zitten.
Reputatie 7
Badge +8
Dank nogmaals @Léonz en @A. Deen en alle meelezende forumleden die een menselijke samenleving prefereren boven een 'consumenten' samenleving of een digitale/computer/robotten samenleving, waar kennelijk ieder langs elkaar heen werken, niet luisteren, werken volgens protocollen, waar gaat dat heen. Léon heeft gelijk, maar hij heeft kennelijk al een tijdje kunnen wennen en er vervolgens makkelijker overheen leren stappen. Dat zal mij ook wel lukken, maar toch een beetje 'mens' zijnde word je eerst kwaad, behoorlijk pissig, en dat zakt dan weer wel. Maar voorlopig dus nog niet. Ik zie nu nog voor mij dat ik vriendelijk en netjes artikelen bestel. Dat die er ook zijn, maar in plaats naar de betalende klant gaan, het hele land door zwerven. Ze (Lidl) zien nota bene waar ales is en blijft, doen ook nog allerhande beloftes (maar dat stelt niets voor bij ze), laten alles op z'n beloop en stellen dan, het is retour geworden, daar kunnen we (de robotten dus) niets meer aan doen, maar alles komt in orde, we (???) bestellen nieuwe voor u. En inderdaad weer loze beloftes, want verwacht wordt dat je alles zelf doet. U ziet het, ik ben er nog niet klaar mee, laat me nog maar even. Groeten Leo.
Houd ons op de hoogte, Leo.

Reageer