Is er ook leveringsplicht

Reputatie 7
Badge +8
Er zijn uiteraard vele plichten bij een transactie koop van een particulier bij een leverancier/webshop en levering, bezorging van de leverancier aan de koper. En uiteraard zijn er voor betalingen wetten en plichten. Maar ik ben nog niet zoveel tegengekomen dat als koper tot bestelling overgaat er dan ook een levering tegenover moet staan. Een al dan niet reële uitvlucht is vaak op=op.
Maar ik zal het concretiseren en een eigen voorval meedelen, die bij deze ook rechtstreeks aan de bond is gesteld. Ik bestel ergens een aantal artikelen, in onderhavig geval bij Lidl (webshop) voor bijna 1000 Euro, daartoe een luxe tuinstoel en tuinligbank. Inmiddels is het 4 weken verder en de tuinstoel en ligbank zijn nog altijd niet geleverd. Wel tig, echt "tig"keer, beloofd via mail, telefoon e.d., het bekende 'manjana' morgen komt ie, maar er komt niets. Dus inmiddels vele dagen thuis gebleven, gewacht, gereclameerd, kortom veel tijd in gestoken, notabene nog extra toeslag betaald voor goede levering van stoel en bank, hoort tot de zgn. zware spullen, kosten bij elkaar 35 Euro extra...... en er wordt niet geleverd.
Door eigen onderzoek ben ik er inmiddels achter dan er voor de bestelling 3 bezorgdiensten zijn, en met name voor de stoel één DHL en voor de bank één (een Duitse dienst). Ze melden dat ze de artikelen niet mogen of kunnen bezorgen. DHL meldt dat ze met eigen auto's rijden en geen zware spullen mee mogen nemen. Ze brengen dat weer terug naar de leverancier (zeggen ze) en die crediteert het aan de klant. Is overigens nog niet gebeurd, maar ik wil dat ook niet. Ik bestel enthousiast iets en verheugt me op het artikel en het plezier wat ik ervan ga hebben. Dat is toch ook wat waard!!! Iemand al eerder meegemaakt, ik verheug me op een levendige discussie.

51 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Ja het maakt allemaal niet zoveel uit, belangrijk vind ik dat ze het in elk geval goed gemaakt hebben.En omdat ik wel een positivo ben, zie ik het ook zo positief en zal ze zo straks een bedankmailtje zenden. Morgen gaan we waarschijnlijk even naar de Lidl en dan halen we alles op, c.q. besteden de bon aan boodschappen. We halen o.a. altijd de limonade bij de Lidl, dat is suikervrij en 2 liter per fles, voor een 0,89 eurocent. Bij AH is een liter al duurder. Maar er zijn nog meer De groeten weer. doen, vooral nu met die warmte. Salade, ijs, nog meer drank en ander fris enz. Nou de groeten weer.

Reageer