Consumentenbond.nl

Jarenlange chaos bij het CBR levert nog steeds geen verbetering op

• 4 februari 2019
  • 37 reacties
  • 3356 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Het meest schandalige is dat deze situatie niet recent is ontstaan maar al meer dan 15 jaar duurt.
Kennelijk durft hier niemand in te grijpen.
Falende overheid.
Reputatie 7
Zou niet juist de digitalisering de oorzaak zijn? Je hoort en leest niet anders dan dat er weer zoveel miljoen naar de Filistijnen is omdat niemand met het programma overweg kan, of het nou gaat om de Fiscus, UWV, SFB, Gemeentes, Justitie, gezondheidszorg enz. Er hoeft maar een komma verkeerd te staan om iets mis te laten gaan. Misschien moeten ze terug naar pen, papier en een grote agenda en dan vooral niet appen tijdens het werk.
Badge
Hoi allemaal,
idee om een Consumentenclaim in te dienen?

Mijn moeder is 5 maanden van tevoren begonnen met verlengen ivm aankomende 75e verjaardag en afhankelijkheid auto. Een maand voor verloopdatum krijgt ze pas bericht dat het 8 maanden duurt. Ze zit straks dus minimaal 3 a 4 maanden, als het niet langer is, zonder vervoer.
Wandelen naar de bushalte op een kilometer afstand is niet zo top met een nieuwe knie en fietsen is ook geen optie.
Ik zie dus een heleboel ongedekte kosten opdoemen die de schuld zijn van CBR maar die zij straks moet betalen.
  • Taxi’s en extra OV
  • voor niks wegenbelasting
  • bezorgkosten boodschappen en mensen aan huis
  • 1000 en 1 keer bellen naar deze CBR ‘organisatie’ (‘organisatie’ mag tussen aanhalingstekens)
Ze is zeker niet de enige en de regeling die ministerie nu bedacht heeft komt niet snel genoeg om de kosten te voorkomen.

Consumentenclaim? @Imke ?
Badge +6
Hi @Mireijuh, wat een vervelende situatie voor je moeder!

Wij houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten, zie ook deze informatie op onze website hierover. Ik geef jouw reactie in ieder geval als signaal door binnen de organisatie. Je zou ook zelf nog contact kunnen opnemen met Consumentenclaim. Succes!

Ik moet even van me afschrijven 🙁. Al voor de 3e keer in de laatste 15 jaar is het CBR te laat met het verlengen van mijn rijbewijs. Ik begin erg op tijd: altijd 6 maanden tevoren en inmiddels is mijn rijbewijs een week verlopen. 5 jaar geleden heb ik 2 weken zonder rijbewijs gezeten. Het is een chaotisch bedrijf, krijgt er geen grip op, belooft altijd beter, staat je niet te woord, heeft een prachtige niet effectieve klachtenprocedure en hangt je op als het een beetje moeilijk wordt. Het voelt overigens om te beginnen al vreemd om als kerngezond jong persoon, op papier weliswaar chronisch ziek, de vreemdste keuringen te moeten doorlopen.

op tijd beginnen is dus helaas geen betrouwbare oplossing. Ik wel alvast een reminder in de agenda gezet voor nov 2023: dan begin ik een jaar van tevoren 😬 (tegen beter weten in).

het kan altijd erger, het CBR heeft waarschijnlijk schandalig veel gedupeerden die er ernstiger aan toe zijn dan ik. en ik ben gezond 👍

Een wanhopige gedupeerde....

Reputatie 5
Badge +4

@LeonieC 
Dat is balen dat het CBR zo moeilijk doet.
Er zou een makkelijke herhaling mogelijk moeten zijn, voor kwalen die niet veranderen.

Reputatie 7
Badge +6

Een goede kennis van mij is 80 jaar en zeer slecht ter been en kan daardoor niet zonder auto . Heeft op tijd aangevraagd . Rijdt desondanks nu al weken zonder geldig rijbewijs met alle bijbehorende risico's . Mijn vrouw is wegens de griezelverhalen 8 maanden geleden al met de procedure begonnen . Hoort nu al maanden niets meer , maar denkt dat ze voor keuring naar de oogarts zal moeten . De meeste oogartsen hebben ook enorme wachtlijsten , dus ik zie de bui al hangen . Binnenkort is de geboortegolf aan de beurt waar ik ook bij hoor . Als ze de boel dan  nog steeds niet op orde hebben , wordt het ECHT  dramatisch . Dit kan en mag de overheid ons niet aandoen. Pure wanprestatie !!!

Reputatie 6
Badge +6

Het is zoals hier en door de Bond al veelvuldig gemeld is, er wordt nu wat aangedaan. Het is ook uitgebreid op TV geweest. Alexander Pechtold (oud politicus D66) is aangesteld. Hij heeft beloofd al binnen een jaar resultaten te laten zien. Er is ook dispensatie, maar ik heb niet begrepen of dit ook voor de beroepschauffeurs geldt, want de 75 plussers krijgen wat dispensatie maar voor de anderen is het ook hard nodig. Resumerend het deugt allemaal niet, maar het wordt beter zo is beloofd. Groeten Leo.

Reputatie 7
Badge +6

Er zijn ons door de jaren heen meermalen beloften gedaan , Leo . Ook op het gebied van UWV en Belastingdienst . Beloven is fijn . Hebben we niet zo veel aan als er vervolgens niets of onvoldoende gebeurt of er weer nieuwe problemen opdoemen. En een jaar is voor mensen die NU vet in de problemen zitten ontzettend lang . Een bedrijf met goed presterende concurrenten die zich zo denkt te kunnen gedragen zou geen klant meer overhouden .Helaas kunnen wij niet kiezen . Soms kan privatisering wel een zegen zijn dus…...We wachten het maar af. 

Reputatie 6
Badge +6

Er is een absoluut probleem, maar niet van vandaag of gisteren, dit speelt al veel langere tijd. En dat is in feite een kwalijke zaak, daar is niets of in elk geval veel te weinig aangedaan en nu loopt men dus jaren achter. Maar er is nu beterschap beloofd en uit alle hoeken van kamer en regering, en is dus een zwaargewicht Alexander Pechtold aangesteld. Ik verdedig hem verder niet, ken hem amper, heb niets met zijn partij, maar geef hem dus de tijd en kans het in orde te maken. Veel meer is er niet aan te doen, heeft het verleden ook laten zien. En dat op ander terrein ook van alles beloofd wordt……. en niet nagekomen wordt, ook waar,  maar er moet toch eens licht zijn aan het einde van de tunnel.

Wat het CBR betreft verwacht ik dat ieder die nu schade, last en hinder ondervindt, van al die schade wordt vrijgesteld. Wie door schuld van het CBR nu geen rijbewijs of vervolgrijbewijs heeft moet een voorlopige en tijdelijke vrijstelling krijgen en dus niet ook nog bekeuringen of problemen met verzekeringen.Een soort generaal pardon is op zijn plaats. Groeten Leo.

Er zijn ons door de jaren heen meermalen beloften gedaan , Leo . Ook op het gebied van UWV en Belastingdienst . Beloven is fijn . Hebben we niet zo veel aan als er vervolgens niets of onvoldoende gebeurt of er weer nieuwe problemen opdoemen. En een jaar is voor mensen die NU vet in de problemen zitten ontzettend lang . Een bedrijf met goed presterende concurrenten die zich zo denkt te kunnen gedragen zou geen klant meer overhouden .Helaas kunnen wij niet kiezen . Soms kan privatisering wel een zegen zijn dus…...We wachten het maar af. 

Meneer @E.T. Wiersum , bent u nou van uw geloof gevallen? Inderdaad soms is privatisering een zegen gebleken, hoewel de telefonie het enige echte juichverhaal is, maar het grote verschil is toch vooral dat met concurrentie de markt het werk doet om de goede presteerders te laten groeien en zwakke partijen te laten verdwijnen. Het CBR is een ouderwets overheidsorgaan en als het fout gaat kunnen we alleen onszelf de schuld geven en moeten we de gevolgen samen dragen. 

Reputatie 7
Badge +6

Nee hoor , Deen . Welk systeem het ook is , het staat of valt met de deskundigheid en motivatie van management en personeel . Ook het beschikbare geld om de taken fatsoenlijk uit te kunnen voeren speelt een flinke rol . De gevolgen zien we dagelijks . 

Reageer