Kapotte bank wordt pas na maanden gerepareerd

• 15 October 2021
  • 9 reacties
  • 92 Bekeken

Een tijd geleden begaf de middelste rugleuning van onze woonkamerbank het. De bank is anderhalf jaar ervoor aangeschaft. Ik heb de bank omgedraaid en vanaf de onderkant gekeken. Het bleek dat een elastieken singel, die de rugleuning in model hield, was losgeschoten. Niet verwonderlijk; hij zat - onder grote spanning - slechts met 3 nietjes vast. Ik ben dus bang dat de rest ook zal gaan op een zeker moment. De winkel ging na onze klacht tot actie over: er zou een ‘onafhankelijk’ reparatiebedrijf komen om de bank te inspecteren en te maken. Maar, wegens drukte, kon dat pas na ruim twee en een halve maand. Ook hebben we geen flauw idee wat ze dan gaan doen, weer een paar nietjes er in jassen of alles verstevigen. 

Deze bank gebruiken we natuurlijk elke dag; het is geen kapotte wc of gasfornuis, maar toch… Wat ik me afvraag, kan dat zo maar? De winkel heeft wel ‘moeite gedaan’ om deze afspraak te vervroegen, tevergeefs, en zegt dat er niets anders op zit dan te wachten. En bood ons vervolgens ‘een leuke cadeaubon’ aan, die we hebben afgeslagen. Volgens mij klopt hier iets totaal niet. Ik vind dat we recht hebben op een snellere afhandeling en zo niet, op een tijdelijke goede bank. Maar dat zit er dus niet in. Wat vindt het forum hier nu van?

9 reacties

Het zit een beetje op de grens, of eigenlijk over de grens, maar het is ook weer niet krankzinnig en dan wordt het vaak toch lastig om dan betere compensatie af te dwingen. U kunt het natuurlijk wel heel laagdrempelig proberen want er is een geschillencommissie en het kost weinig om uw klacht daar te laten beoordelen en u hoeft er geen advocaat voor in te huren.

Ik vind het stevig over de grens.

Reputatie 4
Badge +3

Meubelwinkels hebben een groot probleem om reparateurs te vinden die dit soort klussen kunnen klaren. Een goede monteur werkt veel liever op ZZP basis voor zichzelf. De meubelwinkels betalen een zo laag mogelijk bedrag om deze garantieclaim af te handelen, de monteur kiest uiteraard de beter betaalde klussen. Deze ervaring kan ik ik van heel dichtbij vertellen.

Hartelijk dank voor de reacties!

Ten eerste maak ik me behoorlijke zorgen over de kwaliteit van het binnenwerk van de bank. Te ontdekken dat die elastieken banden met een paar nietjes vastzitten, dat is niet leuk en geeft te denken. Over deze twijfel heeft de winkel (nog) geen enkele uitspraak gedaan.

Ten tweede moeten we maanden een dagelijks gebruiksproduct missen. Maanden omdat de winkel de garantieafhandeling uit handen heeft gegeven en die derde partij klaarblijkelijk tot zijn oren in de orders zit. De winkel kan dan niet repareren, ze kunnen wel voor een leenbank zorgen (meubels is hun vak). Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Alles bij elkaar ben je in dit geval als klant de pineut.

De winkel communiceert heel aardig hoor, alleen denken ze dat ze met het uitbesteden van zoiets ook hun verantwoordelijkheid hebben uitbesteed. En dat klopt natuurlijk mijns inziens niet. Het zou fair zijn als je recht zou hebben op een vervangend product als de reparatie langer dan 4 weken op zich laat wachten. 

Reputatie 4
Badge +3

@AndreV.  Alle budget banken bestaan niet meer uit wat hout , stof , banden, nietjes en vulling. (Ergens wel goed… minimaal afval) . Ze wegen ook niet heel veel.  2 maanden(=10% van de totale garantie tijd) wachten op een reparatie is lang … Eventueel zou de winkel een leen bank kunnen voorstellen maar compleet nieuw lijkt mij niet redelijk… 

Meubelwinkels hebben een groot probleem om reparateurs te vinden die dit soort klussen kunnen klaren. Een goede monteur werkt veel liever op ZZP basis voor zichzelf.

Reactie van Harrie LPP: Liever dan een vast contract? (waarom lukt het me niet om buiten het citaat te tikken?)

(waarom lukt het me niet om buiten het citaat te tikken?)

Op mobiel of op pc?

Android

Android

Ik heb ook constant ruzie met die wysiwyg editor op Android vooral bij citeren. Dit is simpel, directe reply, maar zodra het ingewikkelder wordt is het bal.

Reageer