Kast mag niet retour zonder originele verpakking

• 9 March 2021
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 1

Stand van zaken: 2 kasten gekocht (de garderobe kast) gehouden en de andere helaas niet paste naast de andere kast en ik deze daarom graag alsnog wil retourneren.

Bij het helpen met opruimen van restafval heb ik zonder opletten de verpakking deze kast weggegooid.

Ik heb de kastonderdelen daarom in vervangende verpakking gezet om te kunnen vervoeren zodat er geen beschadigingen optraden.

Het filiaal waar ik de kast af wilde geven weigerde deze in ontvangst nemen, alleen op basis van de verpakking.

Ik heb zelf ook nog geprobeerd met hen mee te willen denken en hun tegemoet te wilde komen door geen geld te hoeven ontvangen maar het bedrag als tegoedbon bij Karwei wilde besteden voor eventueel een andere kast die wel paste en bij hen wilde besteden.

Ik heb met meerdere filialen van Karwei contacten gehad met verzoek om dit te retourneren, maar helaas zonder resultaat.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Als u bij een webshop had gekocht zou u 14 dagen retourrecht hebben gehad zonder opgave van reden. Maar u heeft in de winkel gekocht, en dan geldt het retourrecht niet. Dan is het slechts coulance als de winkel nog wil ruilen. De kast is in elkaar geweest en weer uit elkaar gehaald en de originele verpakking ontbreekt. Voor de winkel is de kast dan niet meer als nieuwe verkoopbaar. Aan de kast mankeert niets, anders zou u nog aanspraak kunnen maken op garantie. Misschien proberen re verkopen via Marktplaats? 

Reputatie 1

Fijn, bedankt voor de reactie. 

Een punt nog: de kast niet elkaar gezet, èèn paneel van de kast naast de andere gezet en nadat deze te hoog was, niet verder in elkaar gezet en dat is ook duidelijk te zien. 

Reputatie 7
Badge +6

Met verontschuldiging, ik veronderstelde dat u pas merkte dat de kast niet paste nadat hij in elkaar was gezet. Ik ben nooit in de consumentengids tegengekomen dat je een in een winkel gedane koop ongedaan mag maken, garantie aanspraken uitgezonderd. Je mag het natuuelijk alrijd vragen en dikwijls hebben winkels coulance. Maar ze staan in hun recht als ze niet willen. Zoals de kast er nu uitziet in een andere verpakking, in hoeverre zouden andere mensen die nog in de winkel willen kopen? U kunt dat het beste beoordelen.

Daarom dacht ik om het maar op Marktplaats te verkopen voor een beetje minder, 85% of zo. Goed zeggen dat hij nog nieuw is. Dan is je nadeel nog maar 15%. En je bent er wijzer van geworden, verpakking niet te vlug weggooien en eerst meten voordat je koopt. Op Marktplaats bieden ze heel dikwijls maar de helft. Ik heb daar deze oplossing voor. Ik zet dan het zinnetje: "Lager bieden hoeft niet want dan hou ik het zelf" erbij en dat werkt. Dan krijg ik niet meer van die onzinbiedingen.

Ik weet niet wat niet past, is het een hoek onder een schuin dak, is de hele kast te breed of te hoog. Met een cirkelzaag langs de lat met twee lijmklemmen kan ik op een halve millimeter nauwkeurig precies afzagen. Ik leg er dan een tweede stuk afvalhout op onder de lijmklem en zaag dat mee. Zan krijg je een zaagsnede zoals fabrieks zonder rafelrandjes. Als je het nog niet eerder gedaan hebt eerst even een paar keer oefenen op een stuk wegwerp hout.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie.

Reageer