Beantwoord

Keukenleverancier: plaatsen afzuigkap na schade

• 10 October 2021
  • 14 reacties
  • 143 Bekeken

Wij hebben nieuwe keukenapparaten gekocht via internet bij een grote zaak.

Deze zouden worden ingebouwd door de keuken leverancier. Bij het uitpakken bleek onze glazen afzuigkap aan gruzelementen.

We krijgen dan ook een nieuwe, mijn vraag is. Wie gaat die kap nu plaatsen?

Mijn keuken leverancier komt niet nog een keer terug. Mag ik dit verwachten van de apparaten leverancier?  moet hij mij tegemoet komen in de kosten die ik moet maken om iemand de kap op te laten plaatsen?

icon

Beste antwoord door A. Deen 10 October 2021, 19:31

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3

@Harrie LPP 

Het was nog vroeg , u heeft gelijk ik heb het niet juist gelezen.

Voor alle reacties, iedereen bedankt. 

ik ga het eerst proberen te regelen via een mail.

Klopt, de vraag is… wie betaalt die extra kosten.

JMA volgens mij begrijp je het verhaal niet. B heeft zelf op internet apparatuur besteld en een plaatselijke monteur de keuken laten plaatsen. Toen de keukenplaatser kwam was er geen afzuigkap want er waren alleen scherven. Ik neem aan dat de monteur wel opnieuw iwl komen maar dat worden op zijn minst extra voorrijkosten, waarschijnlijk meer.
(Of ik heb het fout begrepen)

Reputatie 4
Badge +3

Het lijkt mij dat u recht heeft op een onbeschadigd exemplaar van de afzuigkap.

U zou in 1e instantie zelf de montage laten verzorgen daar heeft u ook voor betaald.

U heeft de kap inclusief montage gekocht dus dat is waar u recht op heeft.

Badge +5

@W. Beeking  welkom op de Community. Fijn te zien dat er al met je is meegedacht! 

Ik heb zelf geen juridische achtergrond, maar heb wel collega's die dit hebben :wink:  Mocht je lid zijn en dit nog met één van hen willen bespreken kan je hen bellen via 070 445 45 45 (ma-vrij 08.30 en 18.00 uur). Zij kunnen ook alle ins en outs met je bespreken  :blush:

Ja dat klopt.  Ik reageerde eigenlijk op Basic maar het bericht kwam onder uw naam terecht. 

ik heb wel bergrepen dat ik gewoon eerst eens een mail ga sturen en hun reactie afwacht.  

dank voor uw reactie.

U bedoelt dat ik recht heb op een nieuwe kap en dat de kosten die ik door die kapotte kap  moet maken voor mijn eigen rekening zijn. 

Nee, u recht op een product in goede staat en daar hoeft u geen extra kosten voor te maken. Uw vraag was toch wie de extra kosten betaalt voor het opnieuw aan laten rukken van de installateur?

U bedoelt dat ik recht heb op een nieuwe kap en dat de kosten die ik door die kapotte kap  moet maken voor mijn eigen rekening zijn. 

Als je de afzuigkap bij de keukenleverancier had gekocht die ook de montage doet, heb je recht van spreken. Nu heb je gewoon een afzuigkap gekocht zonder montage.

Als 'hadden' komt is 'hebben' te laat, inderdaad dat is simpeler en vandaar ook duurder en zakelijk sluit men dat ook uit maar dat uitsluiten is bij particulieren volgens mij onredelijk bezwarend. 

Reputatie 4
Badge +3

Als je de afzuigkap bij de keukenleverancier had gekocht die ook de montage doet, heb je recht van spreken. Nu heb je gewoon een afzuigkap gekocht zonder montage.

"besteld" natuurlijk.

Dan echt de voorwaarden er even bijhalen en kijken  en ik zou direct een brief/ mail sturen waarin u ze verantwoordelijk stelt voor de extra kosten. En dan maar eens kijken wat er gebeurt.

Nee, is gewoon particulier als consument.

Dat is gevolgschade en u zult uw voorwaarden moeten nalezen of dat hoogstwaarschijnlijk uitgesloten is of niet. Officieel mag dat niet bij consumenten maar mogelijk heeft u zakelijk gesteld.

Reageer