Keukenlevering

• 1 April 2022
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

Onze keuken wordt 4 mei geplaatst. Nu zijn wij in kennis gesteld dat de apparatuur van Siemens, dit merk hebben wij voor al onze apparatuur, niet wordt uitgeleverd. Nu hebben wij de mogelijkheid om het op een andere site zelf te bestellen alleen de meer kosten zijn voor ons zelf. Wat zijn onze rechten hierin wat betreft verhalen van extra gemaakte kosten? zijn zij hier verantwoordelijk voor?

6 reacties

Gaat je keukenboer dan wel de apparatuur die jij besteld hebt voor je inbouwen en garantie geven op de inbouw? Zo ja, dan kan hij die spullen toch ook zelf bestellen? Dat zou veel beter zijn want anders kun je op een bepaald moment in de knel komen als er iets mis gaat met bestellen, leveren, garantie etc.
Meegaan met een probleem van een leverancier is prima, maar pas op dat de hij zijn probleem niet verplaatst naar jou.

Als je de apparatuur van jouw keuze ergens anders alleen veel duurder kunt kopen zou ik zeker mijn poot stijf houden want dan heeft men je de spullen gewoon te goedkoop aangeboden.

Onze keuken wordt 4 mei geplaatst. Nu zijn wij in kennis gesteld dat de apparatuur van Siemens, dit merk hebben wij voor al onze apparatuur, niet wordt uitgeleverd. Nu hebben wij de mogelijkheid om het op een andere site zelf te bestellen alleen de meer kosten zijn voor ons zelf. Wat zijn onze rechten hierin wat betreft verhalen van extra gemaakte kosten? zijn zij hier verantwoordelijk voor?

Zo werkt het volgens mij niet. U hebt een leverancier en een contract en daar kunt u niet vanaf door zelf dingen te gaan bestellen en daar kunnen zij ook niet vanaf. Nou bestaat er zoiets als overmacht maar u moet dit in mijn optiek echt éérst afkaarten met uw leverancier, en ik zou er maar direct juridische hulp bijhalen om de druk er direct goed op te zetten.

Reputatie 5
Badge +3

@ClaudiaKwantes Normaal gesproken is de adviesprijs 2x zo veel als de straat/internet prijs voor inbouw apparatuur. Van een keuken leverancier krijg je bv 20% korting op de adviesprijs en betaal je dus 60% extra t.o.v. de laagste internet prijs. Als je veel korting krijgt van de keuken leverancier bv 40% van de adviesprijs betaal je altijd nog zo'n 20 % meer als op internet. Kortom het gaat om de prijs! EN LET OP DAT Je EXACT Dezelfde versie krijgt/vergelijkt … 

Success!!

Reputatie 6
Badge +4

Ik zou er op voorbedachte zijn dat ook andere leveranciers met dit probleem te maken hebben. Alles waar een chip in zit is op dit moment, en voorlopig nog, problematisch te leveren. Wat er niet is is er gewoon niet. U kunt het hard spelen met de keukenboer maar als u hem in de toekomst nog eens nodig heeft hoeft u weinig meer te verwachten.

Dit is echt overmacht voor de leverancier.

@Harrie LPP een keukenboer gaat niet tegen een voor hem hogere prijs bij een ander bedrijf bestellen.

Dit is echt overmacht voor de leverancier.

Fijn dat je dat zo zeker weet. Ik kon het er niet uit opmaken.

Reputatie 6
Badge +4

@Harrie LPP  u leest geen nieuws. Het hele internet staat bomvol met mensen die hun spullen niet op tijd krijgen. Van keukenapparatuur tot auto's. Van laptops tot mobiele telefoons.

Reageer