kijkshop levert niet

Heb een kruimeldief besteld bij kijken op. Maar ze leveren niet 

39 reacties

Wat zeiden ze toen u ze daarmee confronteerde?

Dat ze de volgende week zouden leveren

Krijg loze woorden. Problemen in het magazijn.  Zijn nooit bereikbaar

Krijg loze woorden. 

Daar gaat hier ook niemand wat aan veranderen. U kunt ook voor levering afzien van de koop. Stuur ze een bericht, dat moeten ze honoreren en komt het alsnog kunt u het ditect weigeren.

Je kunt naar je geld fluiten. Ze reageren niet. Gewoon smerige oplichters

Reputatie 6
Badge +4

Is het niet wat voorbarig om ze voor smerige oplichters uit te maken? Volgende week moet nog komen.

Wanneer heb je eigenlijk  besteld? 

Je kunt naar je geld fluiten. Ze reageren niet. Gewoon smerige oplichters

Een kruimeldief besteld bij een oplichter? ;-)

Je moet echt nog wat meer geduld hebben hoor.

Krijg loze woorden. 

Daar gaat hier ook niemand wat aan veranderen. U kunt ook voor levering afzien van de koop. Stuur ze een bericht, dat moeten ze honoreren en komt het alsnog kunt u het ditect weigeren.

Ja dat helpt niet meer vrees ik, sinds een dag of twee zijn ze niet meer bereikbaar. Er zijn heel veel klachten. De tent is omgevallen, al lezen we dat nog nergens. Ze informeren in ieder geval klanten verkeerd, dat is uberhaupt al een vorm van oplichting, zoals de website openhouden zodat mensen toch nog bestellen hetzelfde is. Er zal binnenkort wel meer bekend worden neem ik aan. Had het liever  eerder geweten dat had een hoop overbodige bestellingen gescheeld denk ik.

Reputatie 7
Badge +5

zie inderdaad ook trustpilot…. foute boel.

Reputatie 4
Badge +3

Het heet toch ook.  “Kruimel-Dief”

De tent is omgevallen, al lezen we dat nog nergens.

Hoe kom je aan deze informatie?

De tent is omgevallen, al lezen we dat nog nergens.

Hoe kom je aan deze informatie?

Laat ik het nuanceren, of de tent is omgevallen, of ze tillen de boel, wat ze in ieder geval aangeven met verkeerde antwoorden , niet doen wat ze beloven. Als je tijdelijke leveringsproblemen hebt wees dan open en transparant.Zijn überhaupt niet meer bereikbaar. Site is nog wel in de lucht. Maar bestellen is niet meer mogelijk gelukkig omdat je geen betaalmethode meer kan kiezen.Neem aan dat er deze week wel meer bekend zal worden gemaakt. 

Reputatie 6
Badge +4

Het ziet er inderdaad niet goed uit voor de mensen die nog zitten te wachten op hun bestelling

https://www.ad.nl/economie/bestellingen-niet-geleverd-klantenservice-onbereikbaar-het-regent-klachten-over-kijkshop-nl~ae35ef8d/ 

Dit artikel van een week geleden, is ook niet meer te vinden op de site, wel via Google cache

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HplhnmgrKgMJ:https://www.deondernemer.nl/actueel/e-commerce/webshop-kijkshop-nl-konrad-van-den-bosch-directsale-plazasale~2842601+&cd=12&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Dank, is er in ieder geval een bericht in de media over. 

Reputatie 4
Badge +4

Vervelend, zeg. Ik besef dat Thuiswinkel Waarborg geen garantiefonds is, maar zo te zien zijn er wel heel veel bedrijven die aangesloten zijn en omvallen. Mijn advies voor een volgende keer zou zijn om zoveel mogelijk voor achteraf betalen te kiezen. Wettelijk is het in fysieke winkels zo dat een winkelier maximaal 50% mag laten aanbetalen bij een bestelling. Meer mag wel, maar alleen als de klant daarmee akkoord gaat. 

Mocht Kijkshop c.s. inderdaad failliet gaan (de link naar het artikel in Ad van @Mazzel heeft het over een aandeelhoudersvergadering vandaag), dan zou je in elk geval de curator op de hoogte moeten brengen van je situatie. Als dat al wat oplevert zal het lang duren, maar je weet maar nooit.

Het advies van de politie is, als je daar aangifte doet, dat ze het afraden eigenlijk, omdat winkel bij het Thuiswinkel Waarborg is aangesloten. En dat je dan beter een klacht kan indienen bij Thuiswinkel  Waarborg. Dat is wat kort door de bocht vrees ik.

Reputatie 4
Badge +4

Overigens vind ik het gezien de voorwaarden van Kijkshop volstrekt niet in de haak dat dit bedrijf het label Thuiswinkel Waarborg voert en dat vind ik ook van de Consumentenbond (!) een uiterst kwalijke zaak. Zo rekent Kijkshop altijd 2,95 voor retouren (zogenaamd omwille van het milieu) : dit is in strijd met de wet als het gaat om producten die non-conform zijn.

Ook mag bijvoorbeeld een dure aankoop als een laptop niet worden teruggezonden, want zij behoren tot “[d]atadragende producten zoals een smartphone, tablet, harddisk of laptop. Dit ivm privacy van de opgeslagen gegevens en de hergebruiksmogelijkheden na software locks.”

De ‘nieuwe’ Kijkshop doet alleen aan dropshipping naar eigen zeggen van de directeur. Ongelofelijk dat de Consumentenbond daar zijn goedkeuring aan geeft.

Overigens vind ik het gezien de voorwaarden van Kijkshop volstrekt niet in de haak dat dit bedrijf het label Thuiswinkel Waarborg voert en dat vind ik ook van de Consumentenbond (!) een uiterst kwalijke zaak. Zo rekent Kijkshop altijd 2,95 voor retouren (zogenaamd omwille van het milieu) : dit is in strijd met de wet als het gaat om producten die non-conform zijn.

Ook mag bijvoorbeeld een dure aankoop als een laptop niet worden teruggezonden, want zij behoren tot “[d]atadragende producten zoals een smartphone, tablet, harddisk of laptop. Dit ivm privacy van de opgeslagen gegevens en de hergebruiksmogelijkheden na software locks.”

De ‘nieuwe’ Kijkshop doet alleen aan dropshipping naar eigen zeggen van de directeur. Ongelofelijk dat de Consumentenbond daar zijn goedkeuring aan geeft.

Ik vind het ook een slechte zaak dat er zo weinig aandacht voor is/was, ik lees al problemen van maanden geleden, maar blijkbaar pakken consumentenbond, kassa en radar bijvoorbeeld dit niet op. Dat had een hoop leed kunnen schelen als er meer aandacht voor was geweest. Als je bestelt en je hebt het nooit geen problemen gehad, ga je er nu ook niet van uit. Tot het fout gaat, leerzame , maar dure, les.

@sandokanfirst Waar heeft de Consumentenbond zijn goedkeuring aan gegeven?

Reputatie 4
Badge +4

@sandokanfirst Waar heeft de Consumentenbond zijn goedkeuring aan gegeven?

De winkel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, waar de Consumentenbond zijn naam en dus ook reputatie aan heeft verbonden. De Consumentenbond laat zelf ook niet na dit te benadrukken.

Op https://www.thuiswinkel.org/consumenten/wat-is-thuiswinkel-waarborg staat:

“Thuiswinkel Waarborg is hét kwaliteitskeurmerk voor online winkelen. Inmiddels zijn meer dan 2.200 webwinkels aangesloten, waaronder bol.com, Coolblue en Wehkamp. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund. Je kunt erop rekenen dat webshops met het Thuiswinkel Waarborg veilige shops zijn die eerlijk handelen. Ze voldoen aan strenge eisen op het gebied van wet- en regelgeving, veiligheid en financiële stabiliteit.”

Als blijkt dat dit label zijn pretenties niet waar kan maken lijkt het me zeer wenselijk dat de Consumentenbond zich ervan distantieert.

Reputatie 6
Badge +4

Wat me opvalt, is dat als je het certificaat wilt bekijken van de Kijkshop op Thuiswinkel.org er ineens een ‘onbekende fout’ is opgetreden. Gecheckt bij paar andere bedrijven, daar komt die foutmelding niet.

https://www.thuiswinkel.org/leden/kijkshop.nl-bv

@sandokanfirst en biedt Thuiswinkel Waarborg dan garantie tegen faillissement? Even aangenomen dat dit inderdaad het geval is.

Reputatie 4
Badge +4

@sandokanfirst en biedt Thuiswinkel Waarborg dan garantie tegen faillissement? Even aangenomen dat dit inderdaad het geval is.

Nee, daar heeft dit niet veel mee te maken. Mijn opmerking is een terzijde. (Hoewel de “financiële monitoring” die Thuiswinkel Waarborg -hierna: TW - beweert uit te voeren mij niet veel schijnt voor te stellen gezien de ellenlange lijst van faillissementen van bij TW aangesloten bedrijven). Ik kijk gewoon op de site van Kijkshop en ben er verontwaardigd over dat dit bedrijf er tig voorwaarden op na houdt die strijdig zijn met de voorwaarden die TW zegt te hanteren. En blijkbaar is het dan geen probleem om je als bedrijf toch aan te sluiten. Veel winkels die ook dat keurmerk hebben plaatsen trouwens zelf niet eens algemene voorwaarden op hun site maar linken direct door naar de site van TW.

Als Kijkshop voorwaarden heeft die strijdig zijn met het thuiswinkel keurmerk moet thuiswinkel indeflrdaad ingrijpen alhoewel ik dat niet zo'n relevant onderwerp vind als het gaat over de vraag of ze mogelijk failliet zijn.

Badge +8

Hi @sandokanfirst, wat A. Deen schrijft is helaas het geval. Het keurmerk gaat over de voorwaarden, maar zegt helaas niets over mogelijke faillissementen. 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @sandokanfirst, wat A. Deen schrijft is helaas het geval. Het keurmerk gaat over de voorwaarden, maar zegt helaas niets over mogelijke faillissementen. 

Dag @Imke. Dat schrijf ik ook, toch? Maar het valt me op dat dit bedrijf op allerlei punten niet voldoet (of moet ik zeggen: voldeed) aan de voorwaarden van Thuiswinkel Waarborg. Als de punten die zo overduidelijk afwijken van wat TW stelt al over het hoofd worden gezien, geeft dat geen vertrouwd gevoel. Ik vraag me dan ook af hoe degelijk de ‘financiële monitoring' die TW zegt uit te voeren is.

Reageer