kijkshop levert niet

Heb een kruimeldief besteld bij kijken op. Maar ze leveren niet 

39 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Er staat nu een mededeling op hun site, die ik vertaal als "door financieel wanbeleid kunnen we onze leveranciers niet meer betalen, daarom weigeren zij nog te leveren aan Kijkshop." 

Reputatie 7
Badge +5

het hoge woord is eruit: https://www.nu.nl/economie/6125241/gedoemde-doorstart-rechter-verklaart-kijkshopnl-weer-failliet.html

Reputatie 6
Badge +4

Weer veel mensen hun geld kwijt van aankopen die nooit geleverd zijn. Dat wordt achteraan aansluiten bij de curator. 

Reputatie 5
Badge +4

Erg vervelend zoals nu weer hier met de Kijkshop wie het treft.

@G.J.G. Ribbers  Voor u ook erg vervelend.
Ben erg nieuwsgierig .

Het is achteraf : Maar wat trok u over de streep om toch bij de Kijkshop te kopen?

Hun recensies zijn al tijden erg beroerd.

https://tweakers.net/shopreview/7694/kijkshop-punt-nl/shopreviews/

https://www.trustpilot.com/review/www.kijkshop.nl

Wellicht is er nog meer voorlichting van de Consumentenbond nodig om nog meer te stimuleren zulke review sites te gebruiken. Er komt helaas veel ellende voorbij, mar vooraf is dan weer minder erg dan achteraf dat lezen.

Wat er voor geïnteresseerden al te vinden is:

https://www.consumentenbond.nl/zoeken?q=review%20bij%20aankopen&category=website

Pas eventueel de trefwoorden aan.  
Een van de verhalen van de bond is dat Reviews ook te manipuleren zijn, dat maakt het niet gemakkelijk.  Sites als de Tweakers shopreview worden gemodereerd en ook lezer kunnen hun mening weer geven. Dat geeft meestal een beter/betrouwbaarder beeld dan reviews die op de website van de winkel staan.

Reputatie 7
Badge +8

Het doek is inmiddels gevallen. Webwinkel Kijkshop.nl is door de rechtbank den Haag failliet verklaard. De webshop staakte eerder deze maand zijn activiteiten al. De winkel sprak toen van 'onstuimige groei in 2020'. Kijkshop ging begin 2018 al een keer failliet.

Reputatie 6
Badge +4

Duizenden klanten zijn de pineut https://retailtrends.nl/news/63908/klanten-kijkshop-nl-kunnen-waarschijnlijk-naar-hun-geld-fluiten

Je mag blij zijn dat het bij jou maar om een kruimeldief gaat, en niet om een t.v van duizenden euro's. 

Reputatie 6
Badge +5

Jammer dat bij faillissementen nog steeds het recht an de sterkste geldt.
De Belastingdienst graait eerst als sterkste, daarna de banken, gevolgd door andere bedrijven en toeleveranciers.
De klanten hebben als zwakste vrijwel altijd het nakijken.
Ik dacht dat we in een moderne maatschappij deze middeleeuwse praktijken van het recht van de sterkste al achter ons hadden gelaten, maar bij dit soort zaken leven we nog steeds in de middeleeuwen.

Het wordt hoogtijd dat de zaken omgedraaid wordt en dat de zwakste eerst aan de beurt is.
Het is ook beter voor de economie, aangezien de hele economie draait op de bestedingen van de burger.

Als het om een paar tientjes gaat is het leed nog te overzien maar als het duizenden euro's gaat zit je goed in de ellende.
Zo ken ik ook iemand die een auto kocht in de periode na 2008 toen garages bij bosjes omvielen.
Na betaling de dag voor levering stond ze de volgende dag voor een gesloten deur, “wegens omstandigheden gesloten”
Die was dus 20.000 euro kwijt.
Daar kom je niet zomaar boven op, en zal zeker tien jaar drukken op de bestedingen en daar is de economie niet mee gediend.

Kijkshop verkocht in het verleden nooit echt dure dingen, ik weet niet wat ze als webshop verkochten, maar een tv van duizenden euro's zoals door @Mazzel is genoemd is vaak ook al een zware aanslag op je budget.

Reputatie 7
Badge +5

persoonlijk zou ik nooit dure spullen kopen bij webshops die slechte reviews hebben, niet een goede naam hebben, al eerder in financiele problemen zaten enz enz

@Free Spirit 

Over de vraag of de belastingdienst altijd vooraan moet staan kun je twisten. De overheid kan immers de belastingen verhogen en de verliezen weer terughalen bij de rest van de samenleving maar als de banken geen preferentie mogen bedingen zullen ze gewoon eerder stoppen met krediet verstrekken en zal het bedrijf eerder failliet gaan en dat is niet beter voor de economie, althans niet volgens economen.

Reputatie 6
Badge +5

@Free Spirit

Over de vraag of de belastingdienst altijd vooraan moet staan kun je twisten. De overheid kan immers de belastingen verhogen en de verliezen weer terughalen bij de rest van de samenleving maar als de banken geen preferentie mogen bedingen zullen ze gewoon eerder stoppen met krediet verstrekken en zal het bedrijf eerder failliet gaan en dat is niet beter voor de economie, althans niet volgens economen.

Dat de belastingen verhoogt zullen worden is maar de vraag, een consument die blijft besteden levert ook weer veel belasting geld op én houd de economie draaien.
Maar al zou er geld bij moeten gaat gedeelde smart is halve smart ook op, oftewel het principe van verzekeren.
Zie het dan maar als een soort nationale verzekering, in het genoemde voorbeeld van de auto zou iets meer dan 0,1 cent per Nederlander kosten.
Ook jou punt dat banken eerder de stekker er uit trekken zie ik niet direct als nadeel, de schulden zijn dan ook een stuk minder fors en er springen altijd weer anderen bedrijven in dat gat.
Je kunt bedrijven ook laten betalen voor een dergelijke verzekering.

Als je minder risico wenst, zou je b.v. met een creditcard kunnen betalen, die hier tegen verzekerd is.
Achteraf, heb je niets aan deze tip.

Reputatie 6
Badge +5

Als je minder risico wenst, zou je b.v. met een creditcard kunnen betalen, die hier tegen verzekerd is.
Achteraf, heb je niets aan deze tip.

Daar heb je gelijk in, maar er zijn maar weinig mensen die een auto op een creditcard kunnen kopen.

Ik heb me er nooit in verdiept, als je de 20.000 eerst op de CC stort en dan daarmee betaald.
Aan de verzekering zal best ook een limiet zitten.

Reputatie 6
Badge +5

Ik betaal auto's tegenwoordig gewoon met de betaalkaart ter plekke.
Ik zorg dat er op die dag voldoende saldo staat en verhoog de betaal limiet voor één dag.
Na dat akkefietje pieker ik er in ieder geval niet meer over om zoiets de dag er voor te betalen.
Andere grote bedragen betaal ik wel met een credit card, voor kleine bedragen kan ik het risico wel dragen.
Ik heb het dan vooral over aankopen via internet.

Reageer