Klacht over het incompetente Playstation Support team

• 17 June 2022
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Op 20 mei 2022 kreeg ik uit het niets deze email van Playstation:

Dat was behoorlijk vreemd want ik heb nooit een account aangemaakt bij Playstation. Aangezien het account op mijn email adres was gemaakt, probeerde ik hierop in te loggen zonder succes. Bij een poging om het wachtwoord te resetten kreeg ik dit:

Dus… wat ik tot zover wist, iemand heeft een account aangemaakt op mijn email adres. Playstation heeft dit NIET geverifieerd en erger nog, toegestaan dat er een familiemanager account aan werd gekoppeld! Op 22 mei heb ik het support team hiervan op de hoogte gesteld. Ik wou weten wie hier verantwoordelijk voor was omdat dit zowel mijn voornaam, achternaam als email adres gebruikte waardoor ik dus redelijkerwijs het vermoeden had dat hier identiteitsfraude werd gepleegd. De reactie van Playstation support was een bot response voor het verwijderen van een account (NIET WAT IK HAD GEVRAAGD!) waar o.a. dit in stond:

WAAR moet ik dan de gevraagde informatie vandaan halen? Hallo?! Ik heb het account niet gemaakt en bovendien kan ik niet bij het account komen vanwege de "familiemanager" die Sony zonder te checken ineens toegang heeft gegeven tot het account waar MIJN email aan vastzit! Na een tweede afzonderlijke support vraag kwam exact hetzelfde antwoord… Wéér zo'n waardeloze bot response!

Op dit punt begon ik mij al behoorlijk te ergeren aan dit waardeloze support team. Het leest niet eens wat het probleem is! Na wat googelen kwam ik hier. Want ik wil er gewoon vanaf:

https://www.playstation.com/nl-nl/support/account/close-account-for-psn/

Hier stond niks over eventuele andere gegevens die nodig zijn? En de gegevens die hier gevraagd werden heb ik dus dat zou moeten lukken toch? Oh boy hier begint de echte incompetente van Playstation door te schijnen…

Stuur je ze dus de gevraagde gegevens op… En pas na een tijd is dit hun antwoord waarbij ze plotseling wel de helft van de mail hebben gelezen en voor het gemak de gestelde vragen over wie, wat, waar compleet negeren:

Ehhh pardon zijn jullie blind? Dit is hetzelfde email adres waar dat account op is gemaakt? Kijkend naar de allereerste email blijkt dat 1 heel klein verschil zit. Een punt (.)

Maar zoals ook uit de Google support pagina blijkt. Punten doen er niet helemaal niet toe!

Iemand met een google account bezit dus ALLE versies van dat email adres waar de punt ook staat. Dat heet in Googles termen een "Alias”. Aangezien je het "verstuurd vanaf” veld niet kunt wijzigen naar een alias bij het opstellen van een email, heb ik ze deze feiten onder de ogen gebracht. Ik kan niet vanaf het EXACTE email adres een mail sturen. Maar zoals ik hier bewijs BEZIT ik dat email adres ook. Dat is MIJN email adres en op dat email adres heeft iemand zonder toestemming een account aangemaakt.

Komen zij met dit waardeloze bericht:

Ja beunhazen dat weet ik! Dat is exact wat ik jullie verteld heb! Maar zoals ik heb bewezen IK BEZIT dat email adres aangezien Gmail dus alle versies met/zonder punten als 1 en hetzelfde email adres beschouwd.

Hoe je het wendt of keert dat is nog steeds MIJN email adres! Het maakt mij dan ook behoorlijk woedend dat zij dit durven te beweren:

Oh en de enigste oplossing die de genieën hebben aandragen?

Goh wat een oplossing! "Blokkeer gewoon alle mails van ons en doe of je neus bloedt”… Dus als ik ZELF een PSN account zou hebben worden alle mails van Playstation voor mijn eigen account ook geblokkeerd. Zijn jullie nou zo ontzettend dom of hoe zit dat?

Ik ben echt woedend op dit incompetente support team! Dit hele gezeik duurt nu al zowat een maand!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het is waar dat als je een gmailadres aanmaakt de adressen met een punt erin ook van jou zijn. Dit geldt echter alleen binnen gmail. 

Geef jij een emailadres op aan PSN als gebruikersnaam dan maakt het wel degelijk verschil of er wel of geen punt in zit. Zonder punt kan je dan niet inloggen. Dus stuur gewoon een email met punt erin naar die supportmensen, dan kunnen zij verder.

Badge

Het is waar dat als je een gmailadres aanmaakt de adressen met een punt erin ook van jou zijn. Dit geldt echter alleen binnen gmail. 

Geef jij een emailadres op aan PSN als gebruikersnaam dan maakt het wel degelijk verschil of er wel of geen punt in zit. Zonder punt kan je dan niet inloggen. Dus stuur gewoon een email met punt erin naar die supportmensen, dan kunnen zij verder.

Dat was lange tijd het probleem. In gmail kon je niet simpel het "Verzend als” adres wijzigen naar eentje met/zonder punt. Ook bij het inloggen met/zonder punt op gmail veranderd het niet.

Had gisteren (eindelijk) een manier gevonden om het "verzend als” email adres aan te passen zodat de beunhazen bij Playstation niet hun hersenen hoeven te gebruiken. Op die mail heeft Playstation nog steeds niet gereageerd.

Reageer