Klacht retourkosten voor geweigerde zending

• 17 November 2022
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Badge

Goedendag! 

Het is even een verhaal, maar ik vraag me af of de verzender in deze situatie retourkosten in rekening mag brengen.

Op 27-10 heb ik een bestelling geplaatst, hier een bevestiging en een factuur over ontvangen. Echter geen enkele vorm van verzendgegevens ontvangen en dus ook geen track and trace. Op 04-11 heb ik contact met ze opgenomen omtrent mijn pakket. Nu werd er aangegeven dat deze afgeleverd zou moeten zijn eerder die week en dat is er is getekend met mijn achternaam ter ontvangst.

Op het moment dat het pakket zogenaamd ontvangen zou zijn, was er helemaal niet thuis. Ook bij de buren langs geweest, ook deze geven aan dat ze niets hebben ontvangen voor mij. Dit uiteraard teruggekoppeld naar het bedrijf. Met veel moeite wilden ze dan wel een onderzoek voor mij opstarten bij GLS. Ze konden niet aangeven wanneer hier een antwoord op zou komen en ik moest maar afwachten.

Na een week heb ik de producten ergens anders besteld en inmiddels ook ontvangen. Na enkele dagen kreeg ik bericht van het bedrijf:

Uit het onderzoek komen we niet tot een ander resultaat dan dat de platen voor ontvangst getekend is met uw achternaam. 

Desalniettemin compenseren we u op uitzonderlijke wijze, gezien u aangeeft de platen niet ontvangen heeft, met een bezorging van nieuwe platen.

Deze kunt u uiterlijk donderdag a.s nog verwachten. 

Binnen een half uur heb ik op dit bericht gereageerd, dat ik van de koop af wil zien omdat ik niet zou weten hoelang dit onderzoek zou duren (ze hebben ook geen indicatie gegeven) en ik het inmiddels ergens anders heb besteld. Hierop kreeg ik het bericht dat het pakket inmiddels al verstuurd was en ze niet meer uit het verzendproces konden halen.

Twee dagen hierna kwam ik thuis van werk en bleek GLS het pakket in mijn achtertuin te hebben achtergelaten, zonder toestemming! En opnieuw zelf hebben getekend voor ontvangst. Ook dit heb ik direct in kaart gebracht bij de verzender.

Het enige wat zij op dit moment mij aangeven, is dat ik in deze situatie dan maar zelf moet gaan retourneren en dat de retourkosten voor mijzelf zijn, omdat dit op hun website staat.

Ik begrijp dat in normale situaties de retourkosten voor jezelf zijn, wanneer een bedrijf dit aangeeft op de website. Maar hoe zit dit in een situatie als dit? Zij hebben mij geen keuze gegeven of ik het pakket überhaupt nog wel zou willen ontvangen en hebben deze direct verstuurd. Ook heb ik gelijk aangegeven van de koop af te willen zien.

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken!

Dankjewel alvast :)

1 reactie

In dit geval liep er nog steeds een bestelling en heeft het bedrijf niets iets raars gedaan toen ze uw klacht accepteerden en de spullen opnieuw hebben verstuurd. U wist dat retourkosten voor eigen rekening waren dus ik zou die dan maar accepteren. 

Reageer