Klachten over telefoondiscounter.nl

• 19 August 2021
  • 8 reacties
  • 326 Bekeken

Ik heb een week geleden een bestelling geplaatst bij Telefoondiscounter.nl en daar een IPhoneX besteld en betaald. Op de site gaf men aan indien voor 22.00 uur besteld morgen in huis. Ik kon aangeven de volgende dag tussen 09.00 uur en 12.00 uur. We zouden een mail krijgen om 00.30 uur met een track & tracé code. Gewacht de volgende dag geen levering ook geen track en tracé code.

De volgende dag gebeld was te druk en moest maar een mail sturen dit gedaan. In de mail gaf men aan dat er 3 a 5 werkdagen voor stonden voor de levering en dat ze de IPhone X begin volgende week zouden sturen. Wederom gewacht geen track en tracé code en ook geen telefoon. Ook reageren ze niet meer via de email en telefonisch zijn ze niet meer te bereiken. Ben bang dat ik opgelicht ben en het geld voor de telefoon kwijt ben. Heb via de consumentenbond het advies gekregen om een ontbinding van de bestelling te gaan doen ook was deze firma niet aangesloten bij een geschillencommissie.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Helaas zijn er veel meer klagers over dit bedrijf. 

Dit hielp bij deze persoon: https://nl.trustpilot.com/users/610ba45ec9a9a70012ff2c52

Aangifte doen ivm oplichting scheen een oplossing te zijn.

Misschien werkt dat als een ontbinding van de koop niet lukt.

Toekomstige kopers check de reviews van zulke bedrijven. en zoals @MPG Smeets schreef of ze bij een geschillencommissie aangesloten zijn.

Ik heb vanmiddag een mail gemaakt indien ik vandaag geen antwoord kreeg ik aangifte zoudoen van oplichting.

wonderbaarlijk kreeg ik vanavond een mailtje terug met een track & tracé code dat de telefoon morgenochtend geleverd zou worden. Ben benieuwd morgenochtend.

Mail toch geholpen met dreigementen van aangifte.

Badge +5

Hi @MPG Smeets en welkom op ons forum. Wat vervelend dat je de iPhone eerder niet hebt ontvangen. Goed te lezen dat je al contact hebt opgenomen met mijn collega's. Houd je ons op de hoogte als er veranderingen zijn/ je de telefoon hebt ontvangen? :slight_smile: 

Vanmorgen de IPhone in ontvangst kunnen nemen gebruiker1234567890-66553 bedankt voor de tip. Dreigend met aangifte lijkt het laatste zetje te zijngeweest dat telefoondiscounter.nl  overstag is gegaan

Ik heb een maand terug een iphone XR bij telefoondiscounter besteld en ruim 350 euro betaald. Hij zou er binnen 5 werk dagen zijn. Na 5 dagen heb ik contact proberen op te nemen en was het niet gelukt om een reactie te krijgen. Paar dagen later telefonisch gebeld en tot mijn verbazing iemand aan de lijn gehad waarmee ik had afgesproken om de bestelling te annuleren en geld terug te krijgen binnen 3 dagen. Dus 3 dagen wachten en ik had nogsteeds niks gekregen. Toen een mail gestuurd waarmee ik aangaf dat ik aangifte zal doen als ik mijn geld niet terug krijg. Geen reactie en het is al een maand later. Dit is de eerste keer dat zoiets mij overkomt. Wat zou ik kunnen doen? 

Reputatie 4
Badge +4

Er is hier door een andere community gebruiker een tijdje terug een klacht geplaatst  wat geresulteerd heeft in een oplossing. Wellicht een optie.

*

[link verwijderd door beheerder omdat reactie is verplaatst naar het topic]

Badge +5

@A. Shawi welkom op de Community. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic waar @W. van Wijngaarden al naar verwijst (dank!). Hierboven zie je verdere info. Misschien dat je ook nog iets hebt aan deze info pagina met voorbeeld brieven. Deze kun je gebruiken als je lid bent van de Consumentenbond :slight_smile:

Dit was de telefoon van mijn zoon. Zelf heb ik mijn IPhone 8 opgestuurd omdat deze niet goed gerepareerd was en een ondeugdelijk product was. Heb een ontbinding van het koopcontract gemaild maar tot op heden geen reactie van Telefoondiscounter.nl . Heb daarom na advies van de Consumentenbond mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Deze hebben mijn klacht van mij overgenomen en de geleden schade gaan ze vergoeden. Ook heb ik op advies van de Consumentenbond melding van mijn klacht bij ACM ConsuWijzer neergelegd. Deze gaan mijn klacht onderzoeken en kunnen het bedrijf als ze gewaarschuwd zijn door ACM ConsuWijzer een boete opleggen. Dus ik zou als ik jou was daar ook je klacht van Telefoondiscounter ook neerleggen 

Reageer