KLM vouchers uitbetalen

• 26 June 2022
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Een jaar geleden heb ik vouchers van KLM gekregen i.v.m. Corona. Omdat de geldigheid van de vouchers verloopt heb ik een refund aangevraagd bij KLM. Nu blijkt dat ik maar 50% van de waarde van de vouchers terugkrijg. Dit kost me in totaal meer dan 1.000 euro. Mag KLM maar 50% van de totale waarde uitkeren of heb ik recht op meer?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Uw voucher is ofwel terugbetaalbaar, of niet-terugbetaalbaar; dit staat aangegeven op de voucher die u ontvangt. U kunt een niet-terugbetaalbare voucher gebruiken om een nieuwe vlucht of extra opties te kopen. Een terugbetaalbare voucher kunt u daar ook voor gebruiken, maar u kunt deze ook inwisselen voor geld. Dit althans de uitleg van KLM. Google eens wat en kijk o.a. op www.klm.nl op refund, vouchers, covid enz.

Bedankt voor uw reactie. Ik heb al op klm.nl gekeken. In de e-mail van KLM waarin ik de vouchers had gekregen een jaar geleden staat  “Uw restitueerbare reisvoucher is geldig voor gebruik tot 1 jaar na uitgifte. U kunt de voucher gebruiken als betaalmethode om tickets, of extra opties te kopen voor vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic. Uw nieuwe vlucht mag plaatsvinden na de vervaldatum van de voucher. Het is echter ook mogelijk om met uw voucher een volledige terugbetaling aan te vragen.”

Dan mag ik toch 100% verwachten?

Het is echter ook mogelijk om met uw voucher een volledige terugbetaling aan te vragen.”

Zo lees ik het in mijn naïviteit ook. Wat gaf de KLM aan bij navraag?

Het is echter ook mogelijk om met uw voucher een volledige terugbetaling aan te vragen.”

Zo lees ik het in mijn naïviteit ook. Wat gaf de KLM aan bij navraag?

Ik heb helaas nog geen antwoord. Heb email gestuurd en via Whatsapp

Reputatie 4
Badge +4

@Liefaapje Hoop dat je inmiddels al een oplossing heb gehad. Je kan eventueel ook je vraag stellen bij mijn collega's van juridisch advies indien je een lidmaatschap heb van de Consumentenbond. Je kunt bellen naar de juridische ledenlijn via 070-4454545.  Zij zijn op werkdagen geopend tussen 8.30 -18.00 uur.  Mocht je geen lid zijn dan kan je hierover meer vinden op https://www.consumentenbond.nl/wordlid/lidmaatschap?icmp=navigatie_button_maakkennis

Reageer