Kosteloos annuleren Mandemakers groep/Grando?

• 4 April 2018
  • 6 reacties
  • 1938 Bekeken

Mijn vriend en ik hebben afgelopen maandag een keuken uitgezocht bij een Grando filiaal.
Een hele mooie keuken, maar we hebben nu het gevoel dat we iets te snel met de prijs hebben ingestemd en ervoor hebben getekend. Op internet zie ik allerlei meldingen over de aangepaste annuleringsvoorwaarden van de Mandemakers groep (binnen 2 dagen kosteloos annuleren) en ook Grando wordt genoemd in de lijst van bedrijven die onder de Mandemakers groep vallen.
Nu heb ik net mijn Grando filiaal gebeld en zij zeggen dat ze niet bij Mandemakers horen, maar een franchise zijn. Mijns inziens hoeven die 2 dingen elkaar niet tegen te spreken.
Weet iemand op welke keukenbedrijven de nieuwe voorwaarden van Mandemakers van toepassing zijn en waar ik dit statement kan vinden?

Hartelijk dank!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Is het niet zo dat u altijd binnen een bepaalde tijd kunt annuleren, eventueel na betaling van een bescheiden vergoeding? Vermoedelijk staat dit in uw koopcontract.
Dat klopt, binnen 2 dagen kan er volgens de voorwaarden van het CBW geannuleerd worden tegen 5% van de totale keukenkosten. Het punt is alleen dat wij niet per se willen annuleren, we willen een betere prijs en/of meer bedenktijd. Als ik het internet moet geloven, zou je bij een Mandemakersgroep keukenbedrijf binnen 2 dagen kosteloos kunnen annuleren, wat onze onderhandelingspositie een stuk gunstiger zou maken.
@Ekokok Nee, dat is op internet, de keukenbranche rekende altijd 30% en doet dat grotendeels nog steeds. Mevrouw moet inderdaad zsm het koopcontract en de voorwaarden erbij pakken want mochten die nieuwe voorwaarden van Mandemakers van toepassing zijn hebt u maar twee dagen de tijd.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @KL123 ,

Allereerst, van harte welkom op het forum! Ik heb jouw vraag verplaatst naar de categorie 'Consument & Recht', zodat het beter vindbaar is voor de overige communityleden.
Reputatie 7
Badge +7
Er zijn meldingen bij ons binnengekomen van consumenten die aangeven dat de Mandemakersgroep geen kosteloze annuleringstermijn van 2 dagen meer zou hanteren. Navraag leverde helaas nog geen duidelijkheid op. Meer lezen? Bekijk ons nieuwsbericht.
Reputatie 7
Badge +5
Er zijn meldingen bij ons binnengekomen van consumenten die aangeven dat de Mandemakersgroep geen kosteloze annuleringstermijn van 2 dagen meer zou hanteren. Navraag leverde helaas nog geen duidelijkheid op. Meer lezen? Bekijk ons nieuwsbericht.
Dat moest een keer komen, De Mandemakers Groep en "onderliggende merken" Mandemakers, Brugman, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Keukenloods, Wooning, Nieuwenhuis, Morres Wonen, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx werken op provisiebasis en moeten omzet genereren om deze bonus en hun bestaan zeker te stellen.

Tot nu was er nog enige coulance, met onder druk gezette kopers, maar nu is het hard zakendoen tijdperk ingetreden.
Bij twijfel en/of druk voelen en/ of je schuldig voelen doordat er een familiaire sfeer is ontstaan, dit is het spel met een mooi stukje acteerwerk wat vaak effectief blijkt te zijn, dus niet kopen en geen handtekening zetten en geen medelijden met een verkoper of "boze" manager die klaagt dat er nu een hele ochtend of middag aandacht aan je besteed is.

Voorbeeld als je met kinderen een keukenzaak binnenkomt: welkom en die aandacht voor de kinderen en hoe oud zijn ze, oh dat is toevallig, die van mij zit in dezelfde groep en hoe gaat het? Praten over van alles, behalve een keuken, dat komt als de familiale sfeer er is, dan ben je ontvankelijker voor aanbiedingen en ga je bij twijfel mee in de mooie aanbieding met gemiddeld 40% korting, maar als je de keuken echt wilt, druk door tot 50%, want die marge mag ook nog van de baas.☺️

Zie de verkooptraining: Acteer jezelf naar de top

Reageer