Krijgt jouw telefoon de Android 8 update?

• 2 November 2017
  • 56 reacties
  • 6994 Bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Zo lang je updates krijgt elke maand is er niet zoveel mis mee om met 7 te blijven werken.

Het ontvangen van veiligheidupdates is misschien nog wel belangrijker dan het ontvangen van functionele Androidversie-updates, al heb je ze het liefst allebei natuurlijk. Het is vervelend dat fabrikanten zo weinig informatie geven over hun updateplannen: of en wanneer je een update krijgt.
Ik heb Android Kitkat en Android Lollipop. Qua veiligheid nog nooit een probleem gehad.
Waarschijnlijk is de drang naar updates ontstaan door Windows: dat is een inherent onveilig systeem en updates zijn dan ook hard nodig. Dat is het bedrijfsmodel. Android is echter een vorm van Linux, en daarbij heeft elk programma / app zijn eigen geheugenruimte en kan dus niet rommelen in het geheugen voor een andere app. Dat maakt het systeem veel veiliger en updates eigenlijk niet nodig. Een bekend nadeel van deze aanpak is, dat op het externe SD-kaartje geen apps kunnen, maar alleen foto's en video's en dergelijke.
Mijn vriendin heeft haar tablet laten updaten van Marshmellow naar Nougat; dit werd haar opgedrongen en liever had ze deze update kunnen weigeren: het toestel werkt nu minder goed. Opgedrongen updates zijn ook bij de Apple bekend, waarna het toestel zo goed als onbruikbaar is geworden. Ook dit hoort bij de strategie van de fabrikant .
Ik begrijp de lobby van de Consumentenbond voor Android-updates dus niet zo.
Reputatie 7
Badge +6
Afgelopen februari heb ik een nieuwe LG G6 gekocht met Android 7, vorige week kreeg ik de update naar Android 8 Oreo. Ben heel content!
Reputatie 7
Badge +6
Heinrich Heine is het volgens de literatuur die zei dat als de wereld vergaat moet je naar Nederland gaan, want daar gebeurt alles vijftig jaar later.

Wat waren mijn ouders content met een draaischijf telefoon van de PTT. Er zou niets beters uitgevonden kunnen worden. Je kon ook zo lekker de hoorn op de haak smijten. Dan had je de persoon aan de andere kant een lesje geleerd en jij hield er een goed gevoel aan over. Dat was in 1973. Zo'n uitschuifbaar mobieltje zouden ze maar niks hebben gevonden. Onnodig en slecht voor het milieu!

De LG G6 smartphone was in maart 2017 nog €765, maar in februari 2018 was die al gedaald naar €375, de ontwikkelingen gaan heel snel. Prijzen van €800, €1000, €1200, zijn driekwart jaar later al gehalveerd. Je hoeft maar even te wachten en de getallen veranderen vanzelf.

Na vier jaar met een Wolfgang smartphone met Android KitKat 4.2 van de Aldi val ik nog van mijn stoel van een LG G6. It's in the name, LG = life's good! En dat klopt want ik zit me wezenloos te genieten met Oreo. De wereld staat niet stil maar draait! Je kan dan wel stil blijven staan maar dan loop je een hoop achter.

Smartphones gaan lang mee. Maar de concurrentie komt in twee jaar tijd met zoveel nieuwe uitvindingen en ontwikkelingen dat toestellen van twee jaar oud al zoveel achter lopen dat de consument er zijn neus voor ophaalt. Ook de twee jaar en oudere tests van de Consumentenbond treft dat lot. Er zijn al grote fabrieken om het materiaal van smartphones te recycelen. De milieuwetgeving van Nederland beslaat meer dan een halve meter aan wetboeken. Welk bedrijf produceert nog nadelig voor het milieu?
Mijn Motorola Moto X Play (2015) is begonnen met 5.1, kort na aankoop enkele updates gekregen. Afgelopen maand kwam ineens 7.1.1 binnen. Ik vrees dat dat de laatste update is.

https://www.droidapp.nl/nieuws/moto-x-play-android-7-1-1-nougat/
Reputatie 7
Badge +7
Volgens de laatste berichten krijgt mijn Huawei P9 (releasedatum was in april 2016) geen Android 8. Jammer!

Reageer