Leverancier eist vergoeding voor "niet thuis" levering

• 1 October 2014
  • 0 reacties
  • 184 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties
Onlangs heb ik een electronische loopband besteld bij een webshop. Na gebeld te hebben zou hij op een dinsdag geleverd worden, waarbij expleciet werd vermeld dat de levertijd een dag van te voren op de website gemeld zou staan.

Dit was op maandag avond 11 uur s' avonds niet het geval. De volgende ochtend werd ik op mijn mobiel gebeld, echter herkende ik het nummer niet en heb ik het weggedrukt. Na even gezocht te hebben bleek het de van de leverancier te zijn van mijn loopband. ~10 minuten later heb ik teruggebeld om te vragen of ze de loopband nog wilden leveren. Na overleg werd mij duidelijk verteld dat dit niet meer ging gebeuren en werd medegedeeld dat de levering op woensdag plaats ging vinden.

Woensdag heb ik de loopband correct ontvangen.

Nu ongeveer een week na de levering eist de webshop opeens een vergoeding van meer dan €100 voor het "niet thuis" zijn tijdens de eerste levering en verwijst naar de algemene voorwaarden. Echter is er de eerste keer niet aangebeld, er is slechts een maal telefonisch contact gezocht waarbij ik binnen enkele minuten heb terug gebeld.

De vraag is nu, is het terecht te vragen voor een dergelijke vergoeding? Ik heb hier sterk de neiging te denken aan willig de kosten omhoog drukken zodat de "gratis eerste levering" dubbel eruit wordt gehaald.

0 reacties

Geen reactie

Reageer