Consumentenbond.nl

LG Wasmachine kapot - LG weigert garantie

Badge
  • Actieve deelnemer
  • 11 reacties
Ik heb een LG wasmachine van 2 jaar oud Sep 2016, type direct drive 8 kg, met 10 jaar garantie. Echter na 2 jaar doet de pomp het niet meer , terwijl hij nooit veel gebruikt is en schoongemaakt is. de pomp zoemt een beetje maar draait niet. Er komt ook geen foutmelding op scherm wat wel zou moeten.
Na contact met LG " Klantenservice" blijkt dat men niet bereid is ook maar enige actie te ondernemen. Ze ontkennen zelfs dat de machine bestaat terwijl hij in hun systeem geregistreerd is met type en serie nr. en terwijl hij ook duidelijk zichtbaar is in het LG systeem als ik zelf inlog. Hij is netjes gekocht via mediamarkt. Ik heb LG factuur nr en serie nummer gegeven en toch ontkennen ze in Amstelveen dat deze machine bestaat. Erg moeilijk om op deze manier een reparatie in te plannen lijkt me. het lijkt op onwil maar dat weet ik niet zeker.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hij is gekocht via de Mediamarkt.
Zij zijn de eerste die dit probleem moeten oplossen.
Zij kunnen dit doorverwijzen naar een ander voor service, maar blijven te allen tijde verantwoordelijk.
Zij zijn de verkoper en zij moeten zorgen voor een deugdelijk en werkend product.

Wat is de reactie van de Mediamarkt?
Badge
Hallo Ik heb inmiddels antwoord van LG , ze sturen monteur van CE repair die 130 euro kost ,
en niet kon maken omdat pomp kapot was binnen 2 jaar, deze valt niet onder de LG garantie als er vuil in zit.
aangezien pomp ook duur is zeiden ze erg jammer meneer, Beter koopt u een nieuwe.
Maar ik koop geen LG Wasmachine meer. Ik heb nog noooit een machine gehad die binnen 2 jaar op de vuinis moest. Groet J. Rotterdam.
Reputatie 6
Badge +6
Wij hebben ook een LG wasmachine van 8kg al meer dan 10 jaar. We wassen gemiddeld 1,5 keer per week. Er zit onderaan achter een klepje, als je dat open doet steekt er een buisje omhoog. Dat leggen wij een paar keer per jaar plat zodat alle water en vuil uit het reservoir van het pompfilter kan weglopen.

Ernaast zit een dop die je eraf moet halen om het groffere vuil met de hand eruit te halen. Soms is dat een spijkertje of een munt uit een broekzak. Er staat in onze handleiding dat je regelmatig moet controleren. Ik weet niet of je dat ook gedaan hebt? Als het filter vol raakt gaat vuil misschien ook ophopen in de pomp zelf, hij raakt klem en dan brandt de elektromotor door. Ik kan me voorstellen dat ze 10 jaar garantie geven onder voorbehoud van pompfilter regelmatig reinigen.

Wij zijn al meer dan 10 jaar uitermate tevreden met de LG wasmachine, ongekend die 8 kg, zo handig voor al die dikke spijkerbroeken van meerdere gezinsleden.

Wat een nieuwe pomp duur maakt is als je het laat doen. Kijk naar de voorrij- en narijkosten van €130 plus de arbeidsuren. Er is vast wel een 2e hands pomp op Markrplaats of een nieuwe? Misschien is de motor nog niet doorgebrand maar zit er iets van metaal of zo de boel klem te houden. Even op de knietjes en open maken en kijken?

Misschien heeft de pomp geen eigen elektromotor maar wordt hij aangedreven door een riem vanuit de hoofdmotor. Dan is er niks doorgebrand, en zit er slechts iets klem. Mijn hele leven heb ik al dat het tien keer minder erg is dan dat ik eerst dacht. De monteur heeft je niet kunnen zeggen wat er kapot is aan die pomp toch? Doorgebrandt of niet, heeft hij hem eruit gehaald en met een stroommeter gemeten? Koolborsteltje wel niet beschadigt?
Badge
Inderdaad, na diverse malen navraag bij LG, geven ze te kennen niet te willen meewerken zelfs maar de onderdelen te leveren. Mijn punt is dat ik best de hele wasmachine uit elkaar kan halen ( want dat is nodig om de pomp te bereiken, top eraf controlepaneel eraf, deaur eraf en dan de voorkant er af, alle slangen los maken en dan kun je bij de pomp en repareren maar.( Jahoor ik heb de handleiding goed gelezen. ) en hij wordt niet aangedreven door de hoofdmotor met v snaar zoals de meneer hierboven beweert. Er was ook geen vuil in pomp of leidingen, zoals u zou denken. Echter dan moet ik nog steeds een nieuwe pomp kopen bij onderdelen expert a 55 euro (hij is niet bij marktplaats want deze LG pompen gaan zo vaak kapot dat ze niet meer 2e hands verkrijgbaar zijn, en dat is ook niet aan te raden). Met een halve dag werk en de pomp zit er in. Is dat iets wat je van een 2 jaar oude wasmachine ven een " bekend Merk LG' mag verwachten. Ik denk persoonlijk van niet. Is de weigerachtige houding van LG klantendienst wat je van zo'n bedrijf mag verwachten? Ik denk persoonlijk van niet.
Reputatie 6
Badge +5
Let op:
LG is niet het bedrijf wat je aan moet spreken.
Mediamarkt heeft het apparaat aan je verkocht en zij zijn het bedrijf wat het op moet lossen.

Dien je klacht in bij Mediamarkt en plaats het bij het Klachtenkompas ook onder Mediamarkt.

Binnen 2 jaar is garantie in Nederland, maar daar blijft het niet bij:
Garantie buiten de garantietermijn

Gebrek na de garantie, maar eerder dan verwacht

Plaats ook je klacht op Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt. Zo kan iedereen zien of er klachten over bedrijven zijn en hoe die daar mee omgaan. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.

Als je lid bent van de Consumentenbond, kun je juridisch advies krijgen.

Ben je geen lid, dan kan Het Juridisch Loket geeft gratis juridisch advies. je advies geven.
Reputatie 3
Badge +5
Hi @JGX, hoe staat het er inmiddels voor met de wasmachine?

Reageer