Beste forumleden,
Graag hoor ik jullie mening om het volgende:
Afgelopen week heb ik bij een kapper (Schorem Barbier in Rotterdam) een afspraak gemaakt om me te laten knippen. Zij laten je verplicht van te voren betalen (42E!), anders mag je geen afspraak maken. Helaas gedaan.
Bij aankomst blijkt dat zij geen haar knippen wat over de oren valt (bij mij het geval) en slechts een beperkt aantal haircuts doen.
De kappers wilden daarom mijn haar niet knippen, en kreeg te horen gekregen dat ik even moest mailen voor refund / waardebon.
Vervolgens wordt mij door de eigenaar verteld dat ik geen waardebon of geld terug krijg, omdat er in de voorwaarden staat (onderaan de pagina wanneer je boekt - na zes punten / algemene voorwaarden over parkeren, spambox checken etc) dat ze alleen kort haar knippen.
Ik vind dit niet fair en vraag me af of dit mag.
Mag een serviceverlener je van te voren laten betalen, om dan geen refund te geven als de service - om voor voor reden dan ook - niet verleend kan worden? En mag je er daarnaast bij een kapper niet redelijkerwijs vanuit gaan dat hij je haar kan knippen, los van zijn eigen filosofie? En zo niet, geld terug?
Ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt.
Groeten