Beantwoord

Media Markt betiteld de klant als leugenaar om zo aan de verplichtingen te ontkomen

• 4 February 2018
  • 32 reacties
  • 3900 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Fijn dat het opgelost is , maar ik ben bang dat Deen gelijk heeft en in een soortgelijk geval de klant ook weer in eenzelfde gevecht terecht komt. Als ze hun beleid niet verbeteren kunnen we dergelijke bedrijven beter mijden.
Reputatie 1
Badge
De spil hierin blijft voor mij Dynafix. Zij zijn door Samsung benoemd als de enige reparatieservice voor hun smartphones. De retailers kunnen volgens mij niet anders dan defecten e.d. die binnen de garantie vallen van een Samsung toestel, eerst te laten beoordelen door Dynafix. Wellicht zullen veel defecten gewoon binnen de garantie vallen en is er niets aan de hand. Ons geval werd anders beoordeeld en de aanbevelingen/constateringen worden 1 op 1 doorgezet door de retailer naar de consument. Hoe het spelletje achter de schermen dan wordt gespeeld bij aanhouders zoals ik, is mij niet helemaal duidelijk geworden, dus ook wie er voor de kosten opdraait ook niet. Het kan zo zijn dat het initiatief tot kosteloze reparatie geheel door de MM is gedaan maar het kan ook zo maar zijn dat de kosten voor de te vervangen onderdelen uiteindelijk door Samsung zijn bekostigd op voorhand dat de MM zelf deze vervangen. Of toch weer anders? Ik weet het niet. Maar indien telkens alleen de retailer dit moet oplossen en bekostigen, lijkt het commercieel verstandiger om niet meer dergelijke producten te verkopen...dus wellicht is het beleid of afspraak van alle betrokkenen om dit spel zo te spelen, en alleen toe te geven aan de klanten die doorgaan tot aan de hoogste schandpaal. Maar nogmaals wat is waarheid in deze?
Reputatie 7
Badge +6
Er zijn hier inderdaad drie partijen bij betrokken , maar voor ons als klant behoort alleen Mediamarkt het aanspreekpunt te zijn . Wie hier dwars ligt doet voor ons als klant niet ter zake. Ook mogen winkeliers zich niet verschuilen achter de andere partijen , maar doen dat in de praktijk vaak wel. Als zij er ook niks aan kunnen doen en een slechte naam dreigen te krijgen door het gedrag van Samsung of Dynafix , dan is het aan hun om daar wat aan trachten te doen.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn slechts een paar gecertificeerde smartphone reparatie bedrijven in nederland, en Dynafix is er daar eentje van. Kortom, een groot deel van onze defecte smartphones gaat via Dynafix. En uiteraard zullen er strenge regels voor garantie door de fabrikanten (Samsung, Apple enz) opgelegd worden aan dergelijke reparatie bedrijven. Fabrikant bepaalt, reparatie bedrijf voert uit.
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad , Stroeve . Zo zit het . Alle fabrikanten doen in meerdere of mindere mate moeilijk omdat garantie verlenen een verliespost is. Door de schuld zo veel mogelijk bij de klant te leggen , verdienen ze nog een tweede keer aan ons . Dat hebben ze prima voor zichzelf geregeld en de meeste klanten blijven niet doorvechten om hun gelijk te halen omdat ze het al snel beu zijn vermoed ik.
Reputatie 7
Badge +4
kleine toevoeging, er zijn natuurlijk ook mensen in dit land die graag de garantieregeling een pootje lichten... dus dat een fabrikant scherp is op echte garantie gevallen lijkt mij duidelijk, zou ik ook doen. Maar als er een gevalletje welles/nietes ontstaat dan is het vaak de consument die aan het kortste eind trekt. Maar gelukkig zijn er dan twitter, facebook, klachtensites enz.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is ook weer waar.

Reageer