Mediamarkt verkoopt steps met misleidende info

• 8 September 2022
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Bij de Mediamarkt  ( Zwolle) zag ik gisteren een step staan met daarbij een kaart met info. Op die kaart staat dat de elektrische step een reikwijdte heeft van maar liefst 30km.  Daarbij staat ook dat hij uitsluitend geschikt is voor privéterrein zoals tuin of oprit.

Met grote koeienletters staat er echter boven op het scherm de titel  BACK TO SCHOOL.

Hiermee wek je de suggestie dat je hiermee naar school kunt.  De steps zijn echter zo goed als niet verzekerbaar, vallen beslist niet onder de dekking van de reguliere AVP verzekering.

Hij wordt ook niet gezien als motorrijtuig.  In wordt dus bij een schade ook niet door het Waarborgfonds gedekt.  

Dit zal betekenen dat bij een letselschade ( kind op de stoep aangereden met hersenletsel) het gevolg kan hebben dat de letselgevolgen van het kind geheel door de veroorzaker gedragen moet worden. Het slachtoffer kan dus in de situatie komen te verkeren dat hij afhankelijk is van de vermogenspositie van de veroorzaker. 

Heb het aangekaart bij een medewerker, maar moest het niet zo uitleggen. Dat BACK TO SCHOOL wordt voor meer producten  gebruikt.

Als ervaringsdeskundige met de nodige letselclaims heb ik grote moeite met dit ethisch onverantwoorde aan de man brengen van producten.

Indien gewenst kan ik een foto uploaden als bewijs en toelichting.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

In de WVW staat omschreven waaraan een (elec.)voertuig moet voldoen om op de "weg”te mogen.

Daar kunnen deze Kinderstepjes nooit aan voldoen, deze elec, stepjes met snelheden soms, waar Max verstappen jaloers op zou zijn, met 2 kinderen er op, dan durf je toch niet te kijken.

Gedogen of handhaven? moeilijke zaak.

Of zouden de ouders hier een slechte rol in spelen, ik kan me niet voorstellen dat een kind zelf een elec.stepje gaat kopen en zich bewust is van de snelheid en gevaren.

Status: Kijk mijn kind heeft/krijgt een elec.stepje!

(In Kroatie rijden er duizenden (illegale) Chinese elec.stepjes rond, maar daar zie je dus veelal volwassen mensen op rijden en de uitvoering is veel zwaarder, de "pakkans” is daar vrijwel nihil).

Verkopen mag, maar gebruiken?

Reputatie 5

Misschien?

https://www.reclamecode.nl/

Op een website van zo’n step verkoper lees ik dit.

Onze e-steps met trapondersteuning zijn echter wel toegestaan…….
Sommige politiemensen zijn hier echter nog niet van op de hoogte.

Reputatie 6
Badge +4

In half Europa kun je die dingen op iedere hoek van de straat huren. Gaat al jaren goed, wij zijn gewoon een beetje panisch aan het worden.

Met alle respect maar ik heb in het verkeer meer last van ouderen op electrische fietsen, die serieus denken dat de weg van hen is als van mensen op stepjes. 

Mensen wordt eens wakker. Het is 2022. Nederland is eigendom van de grootbedrijven. Ze proberen je 24/7 te neppen. Dat weet je. Terwijl ik dit schrijf komen er weer mailtjes binnen die van geen kanten kloppen.

Mensen wordt eens wakker.

Ik krijg de neiging spontaan de Internationale in te zetten; Ontwaakt verworpenen der aarde...

Reageer