Misleidende reclame gehoorwinkel

• 29 June 2021
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Onlangs ging ik in op een verzoek om deel te nemen aan een vergelijkend onderzoek van een revolutionair gehoortoestel; de aanbieder was van Boxtel hoorwinkel te Groningen.  

Na aanmelding maakten we een afspraak, waarbij ik udidelijk meldde dat het me ging om het onderzoek van dat revolutionaire gehoortoestel, niet om een willekeurig gehoortoestel te krijgen aangesmeerd (de term die ik gebruikte kan anders zijn geweest). 

De enquete (vragenlijst genoemd) die ik ontving en netjes invulde (a 30 minuten) gaf bij sommige vagen te beperkt opties om voor mij van toepassing te zijn. Ik loste dit op door een opmerking op te nemen in de tekst. 

Vervolgens bleek de lijst niet te versturen, want naar gemeld ontbraken op sommige vragen de antwoorden. Na diverse pogingen belde ik de gehoorwinkel met dit gesignaleerde probleem. Het bleek al vaker gemeld. Het voorstel om dan de enquete nogmaals in de winkel in te vullen trok me niet. Nogmaals benadrukte ik dat het mij er alleen om ging om aan het onderzoek mee te doen. En, helaas, het ging  helemaal niet om vergelijkend onderzoek; het was gewoon reclame. Mijn ontstemming maakte ik uiteraard duidelijk, evenals mijn onvrede over de tijd die het me had gekost. 

De afspraak zegde ik uiteraard af, waarop de medewerker me aanbood vooral langs te komen voor een gehoortest; daarvoor zal ik echt niet naar deze zaak gaan. 

Uit de enquete bleek mijn gehoor overingens nog redelijk adequaat.

1 reactie

Wat je allemaal niet meemaakt. Een enquête van een winkel bleek eigenlijk een verkooppraatjes. Heel verrassend.

Reageer