Consumentenbond.nl

Misleiding op internet met nep-winacties of nep-enquetes

Toon eerste bericht

28 reacties

A. Deen schreef:

Ik had laatst ook een Galaxy Note voor €2. Ongelofelijk toch, dat er ergens achter in je reptielenbrein toch nog een neuron afgaat die joepie denkt.

Haha, bij mij net zo. Normaal gesproken heb ik dat meteen door maar op de een of andere manier ben ik er toch voor gezwicht. Ik kon een hele dure smartphone t.w.v. 1100 euro winnen (type nummer eindigend op x2 of zoiets) voor slechts 2 euro. Gelukkig heb ik dit abonnement dezelfde dag nog kunnen stopzetten.
Badge
Gelukkig hebben de meeste mensen het op tijd of tijdig door.
Mijn moeder van 90 jaar zit ook op internet en deed vrolijk mee aan prijzen winnen.
Haar visa rekening kijkt ze eigenlijk nooit.
Tot dat ze het wel deed en merkte dat er al minstens 10 keer het bedrag van € 70,- van haar rekening was gehaald door winadu.com of zoiets
Plus van nogmaals € 70,- door Planetplaygames.

Deze misleidende sites zouden verboden moeten worden.
Men wordt steeds meer geacht alles via internet te doen. Op deze manier durven zeker ouderen niet meer op internet te komen.

Ik vind het schandalige praktijken.
Yowi schreef:

Deze misleidende sites zouden verboden moeten worden.
Men wordt steeds meer geacht alles via internet te doen. Op deze manier durven zeker ouderen niet meer op internet te komen.

Ik vind het schandalige praktijken.

Absoluut. Zeker voor oudere mensen die van een pensioen moeten leven. De mensen achter deze sites mogen ze van mij fikse boetes geven als ze via list en bedrog mensen bestelen/beroven van hun geld.

Reageer