Monopolie toets Deen> AH overname Concurrentie is nodig

• 16 February 2021
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Net op het nieuws gehoord dat de keten Deen gaat verdwijnen, dat zou jammer zijn. Deels naar de AH en deels naar Jumbo… Er moet meer keus voor winkelend publiek zijn dus hoop ik dat CB bezwaar maakt bij het goede loket tegen deze voorgenomen verkoop. Het marktaandeel van ah stijgt zo naar 35% en Jumbo naar 25? er moet genoeg keus blijven.

5 reacties

Deen verdwijnt omdat ze de benodigde investeringen in o.a. de bezorgmarkt niet meer op kunnen brengen. In principe zou je eventueel bezwaar nog kunnen maken tegen het feit dat Albert Heijn winkels koopt, Jumbo doet niet mee, het zijn Vomar en Dekamarkt die de andere winkels kopen maar Deen gaat sowieso verdwijnen, die willen niet meer door.

Reputatie 7
Badge +6

We zien ook in andere branches overnames waardoor de groten groter worden en kleintjes verdwijnen . Mits geen regels overtreden worden , mag dat . Schaalvergroting betekent meestal kostenbesparing en meteen uitschakelen van concurrentie . Wat dat met de prijzen en andere zaken doet hangt van het bedrijfsbeleid af . Hoeft niet maar kan wel nadelig voor de klanten zijn . Ik denk dat alle kleintjes op den duur opgeslokt worden . Ga je verdwijnen , @A. Deen ? Dan zal het stil worden hier . :thinking::rolling_eyes::grin:

Ga je verdwijnen , @A. Deen ? Dan zal het stil worden hier . :thinking::rolling_eyes::grin:

Dat is de rijke tak:wink:

Reputatie 5
Badge +4

@M. Turel 

Plus, Jumbo, AH, Lidl, Aldi, Spar, Dekamarkt, Vomar, Coop, C1000, Dirk, Jan Linders, Nettorama en nog meer. Hoeveel keuze wilt u hebben?

Reputatie 6
Badge +4

@M. Turel

Plus, Jumbo, AH, Lidl, Aldi, Spar, Dekamarkt, Vomar, Coop, C1000, Dirk, Jan Linders, Nettorama en nog meer. Hoeveel keuze wilt u hebben?

Mag Hoogvliet er ook nog bij?🙂😉 Ik wil graag nog meer supers, vind het maar weinig keuze. 😂

Reageer