Consumentenbond.nl

monteur CV-ketel Feenstra komt niet opdagen

Badge
Graag zou ik het volgende willen delen.
Vorige week was onze cv ketel kapot. Ik heb Feenstra gebeld en ze zeiden dat de monteur tussen 12 en 17 zou komen. Dus op het werk geregeld dat ik verlof opneem. Hele middag thuisgezeten. Om 19 uur komt de monteur maar kan niets doen, want geen onderdelen bij zich. Volgende dag de cv gemaakt (duurde 2 uur), maar niet naar behoren.

Want gisteren was hij weer stuk dus geen warm water en een koud huis. Om 9.30 gebeld. Feenstra zegt dat de monteur komt tussen 9.30 en 17 uur. Op mijn vraag of de tijd wat specifieker kan worden aangegeven zegt mevrouw dat ze dat niet kan en ik de hele dag aanwezig moet zijn. Om 19 uur is er nog steeds geen monteur geweest. Feenstra gebeld. Feenstra zegt dat in het computersysteem staat dat de monteur langs is geweest en heeft aangebeld. Hij zou mij hebben gebeld en ik zou niet hebben opgenomen. Hij zou ook een kaartje in de bus hebben gedaan. Maar de liegbeesten hebben mij niet gebeld, er heeft niemand aangebeld en er lag niets in de brievenbus. Feenstra dit meegedeeld, maar ze wilden geen monteur meer langs sturen. Ik heb meerdere keren naar Feenstra gebeld maar ze zeiden dat ze niets konden doen, daar zou de planning over gaan.

Vandaag weer gebeld naar Feenstra, om ca 9.30 uur. Weer zeiden ze dat er een monteur zou langskomen tussen 9.30 en 17 uur. Ben thuisgebleven de hele dag. Om 13 uur naar Feenstra gebeld en gevraagd of ze wisten wanneer de monteur zou komen. Weer zeiden ze dat de monteur is langsgeweest maar er niemand open deed, terwijl ik de hele tijd thuis was en er niemand heeft aangebeld. Ik naar beneden gegaan en de bel getest met mijn huisgenoot en hij doet het hartstikke goed. Gebeld met Feenstra en gezegd dat als de monteur mijn huis niet kan vinden, hij mij kan bellen dan kom ik wel naar buiten. Nou dat hoeft niet, zei Feenstra. Ik heb precies uitgelegd waar ik woon aan Feenstra en zij zouden het doorgeven aan de monteur. Maar aangezien ik om 15.30 niets had gehoord weer gebeld. Ze zeiden dat ik morgen ben ingepland....? We zitten nog steeds zonder warm water en verwarming.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ik vind dat daar wel een leuke compensatie tegenover mag staan.

Zet dit in ieder geval op Klachtenkompas.nl als er geen goede oplossing is uitgekomen.

Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt. Zo kan iedereen zien of er klachten over bedrijven zijn en hoe die daar mee omgaan.
Reputatie 7
Badge +6
Die kwam er bij mij niet meer in . Dat is nu waarom ik geen contract afsluit. Bij storing of onderhoud ben ik vrij om te bellen wie ik wil en de meesten zijn bereid om bij storing dezelfde dag nog te komen. Zoniet , probeer ik een ander. Iemand die goed bevalt in alle opzichten heeft aan mij een trouwe klant.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @Consument22, daar baal je wel van als dat tijdens de koudere winterdagen gebeurt. Helaas komen er wel vaker klachten over Feenstra voorbij op dit forum. Het is inderdaad een goed idee je klacht op Klachtenkompas te zetten, wie weet zet het iets meer druk op de ketel bij Feenstra om je verder te helpen. Ze reageren er wel, zijn als bedrijf actief op Klachtenkompas. Hier is de directe link naar Feenstra op Klachtenkompas. Mocht je lid zijn van de Consumentenbond, kun je ook nog even kun je telefonisch door onze collega's laten adviseren welke andere stappen je nog zou kunnen nemen. Je kunt ze op werkdagen via 070 445 45 45 bereiken, van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur. Succes! Laat je het vervolg nog weten?
Reputatie 7
Badge +5
@Consument22 Hoe is het inmiddels? Is er al zicht op dat het gaat werken vandaag?
Reputatie 7
Badge +6
Ook niet onbelangrijk voor TS en alle andere lezers : Kijk eerst of je het zelf kunt oplossen . Meestal is er een boekje bij de ketel die je daar bij helpt. Eventueel met iemand in je omgeving die dat kan en wil als je het zelf niet ziet ziet zitten . Soms is het een kwestie van te lage waterdruk ( bijvullen en zonodig ontluchten ) , lucht in de gasleiding ( resetten ) , een niet goed dicht gedraaide warmwaterkraan ( dan is er wel warm water , maar kan hij niet overschakelen op het CV gedeelte ). Dat laatste uitgaande van een combiketel uiteraard. Ook als je toch een monteur nodig hebt , geef door welke storingscode de display laat zien.
Badge
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag heb ik weer met Feenstra gebeld en ze hebben dit keer wel een monteur langs gestuurd. De verwarming is gemaakt, er was volgens de monteur een lekkage binnen in de installatie.
Reputatie 3
Badge +5
@Consument22, goed om te lezen dat er een monteur is langs geweest en je verwarming gemaakt is! 👍🏼

Reageer