Consumentenbond.nl

Muto ebike, logistieke problemen

• 19 juni 2020
  • 2 reacties
  • 380 Bekeken

Ik heb 3 maanden geleden een ebike besteld bij Muto, een Europese startup, gevestigd in Amsterdam. Dit leek een prima fiets (zie ook de review op Bright.nl) en goed te passen bij mijn profiel. Echter, ik zit nu nog steeds te wachten op mijn fiets, omdat Muto de zaken logistiek niet op orde heeft. De fiets is al heen en weer geweest door Nederland, kwam weer terug in Amsterdam en is nu weer zoek bij de bezorgdienst (uitbesteed door Muto). Daar komt nog bij dat het communicatie bij Muto abominabel is. Men belooft van alles, maar men lijk (ogenschijnlijk) weinig voor je te doen. Ik heb zelf achter de logistieke problematiek aan moeten bellen bij de betreffende bezorgdienst, omdat Muto dit of neit gedaan had, of is vergeten mij te melden. Jammer dat Muto door dit logistieke gerommel mijn vertrouwen heeft verloren, voordat ik ook nog maar enige fiets-ervaring had

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Zowel de leverancier als het bedrijf waarmee ze in zee zijn gegaan tot in de treure daarop aanspreken is de enigste oplossing

Ik herken me absoluut niet in bovenstaand verhaal:

4 weken geleden een proefrit gemaakt op de Muto in Antwerpen, mijn vriendin kreeg er ook een zodat we samen konden fietsen.

Bij thuiskomt direct besteld en precies een week later werd de Muto netjes thuisbezorgd door PostNL

Kwa service is Muto prima en snel via de mail: ik had een paar vragen en binnen een paar uur kreeg ik daar al een helder antwoord op van medewerkster Elkie.

Een week nadat ik de fiets ontvangen had zag ik een advertentie in NRC dat er een aanbieding was en dat je nu € 100,- korting kreeg. Een mailtje naar Elkie en binnen 3 dagen stond die € 100,- op mijn rekening.

Kortom niets dan lof voor Muto (en vooral Elke)!

Reageer