Nare ervaring met kostenservice.nl

• 27 June 2022
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Had via kostenservice een energie contract afgesloten, want mijn energie contract liep af. Dat had ik gedaan op 7 juni 2022 had goedkeuring gegeven maar hoorde verder niets.

Toen maar gebeld en werd er verteld dat ik geen akkoord had gegeven, en het contract dus niet doorging. Dit is een weleens nietes spelletje want ik had het ook telefonisch bevestigd! Nu zouden ze een nieuw contract aanbieden maar heb er weinig vertrouwen in!

Ben nu zelf op zoek mijn contract loopt af op 8 augustus 2022, heb het bij hun ruim op tijd doorgegeven.

Ook mijn vraag is hoelang van tevoren moet ik dit ik dit regelen 1 maand van tevoren?

Zonder betaling van een boete?

Wacht zo spoedig mogelijk op antwoord,

Met vriendelijke groet,

2 reacties

Volgens mij moet je een energiecontract altijd schriftelijk bevestigen, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Je krijgt geen boete als je uit je contract loopt maar gaat over op een variabel contract bij je huidige leverancier en dan kun je sowieso per maand overstappen.

Reputatie 4
Badge +4

@C.L. Vesters. Mijn collega's van juridisch advies kunnen je hier het beste bij helpen. Indien je een lidmaatschap heb van de Consumentenbond, kun je altijd bellen naar de juridische ledenlijn via 070-4454545.  Zij zijn op werkdagen geopend tussen 8.30 -18.00 uur.  Mocht je geen lid zijn dan kan je hierover meer vinden op https://www.consumentenbond.nl/wordlid/lidmaatschap?icmp=navigatie_button_maakkennis

Reageer