Consumentenbond.nl

Nepklantenservice: tips om niet opgelicht te worden

• 11 november 2019
  • 4 reacties
  • 2943 Bekeken

Badge +6

Als je contact wilt opnemen met de klantenservice van Gmail of Amazon, lijkt het zoeken naar het telefoonnummer via Google of een andere zoekmachine geen onlogische stap. Toch kun je op deze manier bij Indiase oplichters terecht komen die je soms helpen, maar ook je bankrekening plunderen. Gelukkig grijpt Google bij veel gevallen in, maar toch is het belangrijk om zelf alert te blijven op deze nepklantenservices. Met deze tips weet je waar je op kunt letten.

Heb jij ervaring met deze nepklantenservices? En hoe weet jij zeker dat je geen nephelpdesk belt? Praat mee!

4 reacties

Reputatie 1
Badge

Heb mijn bank doorgegeven dat ik NOOIT op mail van hen reageer en dat ik alle aan mij gerichte informatie op papier en niet per mail maar per gewone ouderwetse post wil ontvangen.
Denk dat dit al een goede actie is om phising tegen te gaan

Reputatie 6
Badge +4

en om met sheldon te spreken, ‘sarcasm?!’ 

Reputatie 1
Badge

Nee Stroeve sarcasm

Heb mijn bank doorgegeven dat ik NOOIT op mail van hen reageer en dat ik alle aan mij gerichte informatie op papier en niet per mail maar per gewone ouderwetse post wil ontvangen.
Denk dat dit al een goede actie is om phising tegen te gaan

Dit ging niet over pnishing maar over zelf contact met je bank zoeken en een verkeerd nummer vinden met een zoekmachine.

Reageer