Beantwoord

Niet kunnen inloggen bij schoolbank.nl

• 19 May 2021
  • 10 reacties
  • 261 Bekeken

Badge

Ik betaal al sinds minstens 2012 voor een abonnement (verder terugzoeken gaat niet), maar kan niet meer inloggen (laatste keer alweer een paar jaar geleden) en ondanks diverse manieren geen contact te krijgen met Schoolbank.nl. 

1. Vanwege oud wachtwoord bij schoolbank.nl moest ik een nieuw aanmaken. Dat gaat alleen via 'wachtwoord vergeten' omdat je niet meer in je account kan. 

2. Dat gedaan en je krijgt mededeling dat een mail wordt toegestuurd met een link waarmee het nieuwe wachtwoord bevestigd moet worden. Maar die mail komt niet binnen, ook niet in de spam en ook niet met behulp van een andere browser. Safari en Google Chrome geprobeerd. 

3. Via de Help functie herhaaldelijk bericht gestuurd aan team@schoolbank.nl, maar geen reactie. Dit adres in mijn folder aangegeven als niet-spam.

4. DPG media (waaronder schoolbank ressorteert) benaderd. Die sturen zowaar een link om het wachtwoord te veranderen, dus nieuw gemaakt. 'Succesvol' krijg je als reactie. 

5. Hiermee opnieuw ingelogd. Maar combinatie van emailadres en nieuw wachtwoord wordt door Schoolbank als 'onbekend' aangemerkt. 

6. Nieuwe truc: Opnieuw registreren. Maar ook dan moet je je wachtwoord bevestigen volgens de procedure die je in de mail krijgt, maar die mail komt dus niet. 

7. DPG opnieuw benaderd. Er wordt bevestigd dat ik een account heb op mijn mailadres. De medewerkster in de chat zegt eerst dat ze niets kan doen. Daarna dat ze de klacht 'intern' zal doorsturen en ook een mail naar Schoolbank zal sturen. Maar ik krijg er geen reactie op.

8. Heb mijn klacht gedeponeerd op klacht.nl, maar krijg als reactie dat Schoolbank.nl een klacht via deze site niet in behandeling neemt. Misschien ook niet zo'n goede manoeuvre van mij.

Zit ik nu in een vicieuze kafkaëske situatie? Of is er een simpele oplossing? 

icon

Beste antwoord door sandokanfirst 19 May 2021, 14:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik heb wel 2 observaties:

1. Heb je al geprobeerd om een incognito of InPrivate browser op te starten? Soms blijft er iets in de cache hangen wat inloggen doet mislukken. Ik heb soortgelijke problemen gehad met Sanoma Media en dat loste het probleem toen op. Je kunt ook de hele cache van je browser leegmaken en dan opnieuw proberen in te loggen (dan word je wel automatisch uitgelogd van alle andere sites). Optie 1 is een veiliger en vrijblijvender optie.
  2. Iets anders is dat sommige providers soms een spamfilter hebben dat je alleen ziet als je inlogt via webmail en niet als je een mailprogramma gebruikt. Maar ik weet niet of dit op je situatie van toepassing is.

Als ze inderdaad niet reageren is dat wel schandalig. Succes!

Reputatie 4
Badge +4

Mmm, interessant. De site waar ik ooit problemen had met inloggen, Kieskeurig.nl (vh Sanoma, nu reshift), zit op hetzelfde adres in Haarlem als schoolbank. Het lijkt wel of ze daar geen goede websites kunnen bouwen.

Badge

Dank Sandokan. Ik heb geen idee wat het betekent om een incognito of InPrivate browser op te starten of hoe dat moet. Kan je dan opnieuw proberen met je wachtwoord en emailadres in te loggen? Werkt het net als andere (bekende) browsers?

Een cache legen zal wel lukken.

Bedankt voor de tips.

Reputatie 4
Badge +4

Dank Sandokan. Ik heb geen idee wat het betekent om een incognito of InPrivate browser op te starten of hoe dat moet. Kan je dan opnieuw proberen met je wachtwoord en emailadres in te loggen? Werkt het net als andere (bekende) browsers?

Een cache legen zal wel lukken.

Bedankt voor de tips.

Sorry dat ik niet duidelijk was. De modi incognito en InPrivate kunnen gewoon met bestaande browsers worden gebruikt. Ik weet niet of je een PC gebruikt maar in de op Chrome gebaseerde browsers (dus bv. Google Chrome en Microsoft Edge) kun je een incognito window opstarten door de toetsencombinatie Ctrl + Shift + N in te toetsen. Bij bv. Firefox en het verouderde Internet Explorer kun je geloof ik met Ctrl + Shift + P de private modus starten. (Ergens zijn die opties ook in de menu’s te vinden). Er zijn geen garanties maar het kan werken als er in de cache een corrupt bestand staat.

Als de cache leeggooit, en dan met name de cookies (kies dan niet voor “vanaf vandaag” maar “vanaf het eerste begin” zou dat hetzelfde effect kunnen hebben. Het is een beetje een slag in de lucht op grond van soortgelijke ervaringen maar ik wens je veel succes.

Reputatie 7
Badge +6

Op Google zie ik deze link, als je naar onderen scrollt, staat er dat Flashplayer ingeschakeld moet zijn. Maar die is inmiddels beeindigd.

Het lukt mij ook niet meer om na een hele tijd weer eens in te loggen (Chrome, Firefox, Opera en de oude Internet Explorer).

Vroeger, als ik niet inlogde, kon ik nog wel mijn eigen dingen zien. Dat lukt nu ook niet meer. Misschien stopt het na heel lang inactief? 

Ik weet nog dat het gratis was en dat ze ineens een tarief invoerden. Ik dacht €10 per jaar om de dingen van anderen te zien. Dat moet flink opgebracht hebben en is de site-eigenaar nu met pensioen?

Ik heb een klasgenoot ooit nog de groeten gedaan, maar na negen jaar nog geen reactie gekregen. Het loopt niet zo. 

Badge

Dank Sandokan. Ik heb die privé modus gevonden via de Voorkeuren. Ook cache (toch maar) geleelgd. Ga het opnieuw proberen. Naar nu blijkt valt Schoolbank onder Kompas Publ. in Hillegom met kantoor in Haarlem, maar besteden ze de account en inlog uit aan DPG Media. Kompas maakt daar de volgende opwekkende tekst voor:

Daar waar wij op onze websites functionaliteiten aanbieden waarvoor het gebruik van een account/inlog noodzakelijk is, hanteren wij één uniforme inlog: de DPG Media Magazines-account. Met deze DPG Media Magazines-account(s) proberen wij het inloggen op onze digitale diensten nog gemakkelijker te maken. Zo kunt u met één inlog en wachtwoord op al onze digitale diensten inloggen en hoeft u zodoende niet meer voor elke dienst een nieuwe inlognaam en wachtwoord te bedenken en te onthouden.

Nou, via DPG had ik dat nieuwe wachtwoord gemaakt en het mailadres klopt. Maar werkt het? Wat dacht je. Ik ga Kompas maar een aangetekende brief sturen. Ik betaal al jaren 20 euro/jaar en nu blijkt dat je per 2 jaar 35 betaalt. Ook zo leuk dit nu te vernemen. Boeven zijn het (lijkt het).

Ik heb daar net even ingelogd.
Ik gebruik al jaren geen flash meer, dat kan het probleem niet zijn.
En als jouw profielnaam opzoek daar, vind ik niemand met die naam.

Reputatie 7
Badge +6

Misschien is dat de oplossing @Wortelstamper, dat daarom niet ingelogd kan worden omdat het account niet meer bestaat vanwege inactiviteit. Ik heb m'n lol gehad van circa 2004 tot 2010 en al m'n oude klasgenoten voorzover die erop zaten (2) gezien, en dito schoolgenoten (30), en ik heb in 2016 ongeveer nog eens gekeken. Best mogelijk dat ik er vanaf ben gekukeld. Maar je moet bij mij niet in Nederland kijken hoor, maar naar de scholen* aan de noordkust van Zuid-Amerika en de Caraïben in de sixties. 😉😊 

(*) Frõbelschool van Soeur Honoré bij de Elisabethschool aan de Gravenstraat, Aloysiusschool, Gravenstraat en Vrije Atheneum, Commewijnestraat, Zorg en Hoop, Paramaribo.

Ik krijg nu een mail dat ik een algemeen account heb voor alle nu.nl media.
Ladingen kranten en tijdschriften.
Ik ga alles opheffen nu.

DPG Media Magazines (voormalig Sanoma Media Netherlands) is in 2020 onderdeel geworden van DPG Media. Veel processen en systemen binnen ons bedrijf worden nu samengevoegd, ook de accounts. Je kunt nu met één account inloggen bij alle magazines en nieuwsmerken. We zullen uiteindelijk ook de stappen die je doorloopt wanneer je inlogt, gelijk trekken. Zo maken we inloggen heel gemakkelijk en overzichtelijk voor je.

Ik moest het account ook nog eens bij nu.nl verwijderen.
Alle kranten hebben nu mijn gegevens.
Klacht bij AP ingediend.

Reageer