Via mijnOnderdelenhuis.nl had ik, naast andere producten, een TL lamp van 5.95 gekocht ter vervanging. Nu werkt de lamp niet en lijkt kapot te zijn. Vervolgens heb ik de lamp aangemeld voor retour waar bij de volgende feedback kreeg:
Lampen van diverse soorten zijn nieuwe nooit defect. Het probleem zal hoogstwaarschijnlijk aan de armatuur liggen, fittingen, EVSA, bedrading e.a. . Hierdoor zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. Deze zullen extra gecrediteerd worden als hier word bevestigd dat de lamp daadwerkelijk defect schijnt te zijn.
De verzendkosten zijn ongeveer even hoog als de kosten van de TL lamp. Mag de verkoper dit zomaar maken? In hun voorwaarden staat:
Kosteloos retourneren.
Bij een garantie of defect kunt u het product kosteloos retourneren. Verpakt u te allen tijde uw bestelling zeer goed en degelijk om beschadigingen te voorkomen. Om het geheel te bespoedigen vragen wij u met klem bovenstaande retour procedure te volgen.
Wij verzoeken u het aankoop- en/of verzendbewijs te bewaren en deze bij een retour/garantie claim met het product mee te sturen.
Uitzonderingen.
De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:
Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, tandenborstels en scheer-, of epileer koppen (indien geopend).