Consumentenbond.nl

Nieuwe laptop voor de derde keer terug voor reparatie

Afgelopen oktober heb ik een laptop aangeschaft bij BTO.eu. In principe was ik er erg tevreden mee, maar na een paar weken begon het scherm af en toe te knipperen. Hop, terug naar de reparatie. Weer een paar weken verder deden de problemen zich opnieuw voor, samen met oververhitting van de processor. Wederom terug naar BTO. Ik heb de laptop nu net twee weken weer in gebruik, en nu doet de audiopoort het niet meer. BTO wil 'm wederom gaan repareren.
Zoals je wel begrijpt ben ik er behoorlijk klaar mee. Het is een laptop van ruim €1.300 euro en daar verwacht ik meer van dan drie reparaties op een rij. Ik ben het vertrouwen in de laptop kwijt, en wil heel graag van mijn aankoop afzien om op zoek te gaan naar een kwalitatief beter aparaat.

Wat zijn hierin mijn rechten, en kan ik uberhaupt iets doen? Alvast bedankt!

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Beste @octopous ,

Van harte welkom op de Community en bedankt voor je vraag! Begrijpelijk dat je helemaal klaar bent met de situatie. Ik heb jouw vraag doorgezet naar mijn collega. Ik verwacht dat hij vandaag nog tijd heeft om je te voorzien van een reacties.
Reputatie 1
Badge
U mag verwachten dat de laptop binnen een redelijk termijn deugdelijk gerepareerd wordt, zie wat uw rechten zijn: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
U mag verwachten dat uw apparaat binnen een redelijk termijn deugdelijk gerepareerd wordt, zie wat uw rechten zijn: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn.

Dit snap ik. Het is echter al de derde keer dat ik de laptop moet missen en als dit een trend is betekent dit dat er na de komende reparatie vast weer iets stuk gaat. Er zou toch een limiet moeten zijn op hoe vaak een aparaat stuk gaat binnen de garantietermijn?
Ik heb de latop nu 4 maanden maar heb 'm in totaal al weken moeten missen. En zoals ik al zei; ik heb geen vertrouwen meer in een aparaat dat al 3 keer stuk is gegaan.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @octopous ,

Zoals je ziet is mijn collega @Onbag er vliegensvlug bij 🙂. Ik zie ook dat je lid bent van de Consumentenbond. Zal ik anders regelen dat één van de collega's je persoonlijk contact? Zo ja, dan kan je via een privébericht of via community@consumentenbond.nl even jouw gegevens doorzetten, dan regel ik de rest 😉.
Hi @octopous ,

Zoals je ziet is mijn collega @Onbag er vliegensvlug bij 🙂. Ik zie ook dat je lid bent van de Consumentenbond. Zal ik anders regelen dat één van de collega's je persoonlijk contact? Zo ja, dan kan je via een privébericht of via community@consumentenbond.nl even jouw gegevens doorzetten, dan regel ik de rest 😉.

Graag, Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +6
We zien wel vaker dat een product dusdanig ondeugdelijk is , dat het kapot blijft gaan. Ook een nieuwe is dan geen oplossing als die net zo slecht blijkt te zijn , en vaak is dat zo tenzij de fabrikant het intussen verbeterd heeft. Geld terug is dan de enig juiste oplossing, maar ik ben bang dit dit niet in de wet geregeld is. Geld terug garantie zou in dit soort gevallen vanzelfsprekend moeten zijn vind ik.
Ik vind drie keer echt het matje. Als een product voor de vierde keer gerepareerd zou moeten worden deugt het gewoon niet en moet je aansturen op ontbinding van de koop.
Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen in een apparaat weg is na drie reparaties in 4 maanden. Dat zou inderdaad een mogelijkheid moeten bieden om een ander apparaat te krijgen. Dit lijkt een maandagmorgen exemplaar te zijn.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @octopous ,

Ik heb begrepen van mijn collega dat jullie elkaar gesproken hebben, mooi! Laat je het ons weten hoe het afloopt? Wellicht ook leuk voor de overige communityleden om te lezen wat voor een advies je hebt meegekregen (in een notendop)? 🙂

Mocht je nog hulp en/of vragen hebben, dan horen we het graag van je!

Succes.
Reputatie 6
Badge +5
@octopous
Herkenbaar.. Ik zit ook al maanden met een bedrijf in de knoei en laptop is ondertussen al 4 keer weg gestuurd met minimaal 1 week reperatie en 1 keer pech namelijk 3 weken..

En nog steeds is mijn toetsenbord niet gerepareerd ☹

Reageer