Consumentenbond.nl
Vraag

No refund bij webshop

Ik heb een bestelling gedaan bij In Gold We Trust. Op de website staat ‘no refund’. Bij retourneren is een webshop toch verplicht om je geld terug te geven?

13 reacties

Zeker, maar dat telt niet als ze er "no refund" op zetten met koeien letters, dan ben je gewaarschuwd.

Reputatie 7
Badge +5

@Wimmie101 Op welke website heb je de bestelling gedaan?

Ik kan nergens iets vinden over no refund op de officiële website van In Gold We Trust.

https://www.ingoldwetrust-official.com/terms-and-conditions

1. The consumer can notify his right of cancellation via webshop@franzelamsterdam.com, if desired by using the withdrawal form that can be downloaded via the website of In Gold We Trust, www.ingoldwetrust-official.com.
  2. The consumer is obliged to return the product to In Gold We Trust within 14 days after the notification of his right of cancellation, after which period his right of cancellation will lapse. 
  3. The costs for return are due In Gold We Trust if the complete order is returned.
  4. If the purchase costs and any other costs (such as shipping and return costs) are eligible for reimbursement according to the law, In Gold We Trust will refund these costs to the consumer within 14 days of receipt of the timely appeal to the right of withdrawal, provided that the consumer has returned the product to In Gold We Trust in time.

Dat is dan in directe tegenspraak net de tekst op andere pagina's:

Reputatie 7
Badge +5

Aha, goed gevonden @A. Deen , ik kon hem niet vinden.

Daar weet de voorkant niet wat de achterkant doet, vreemd verhaal.

Bedankt voor jullie reacties! 
Een webshop kan toch niet eenzijdig bepalen dat zij geen geld terug geven? Zij hebben zich ook toch te houden aan de wettelijke bepalingen van een webshop? Welk recht heb ik dan als consument? Heb ik gewoon pech en moet ik genoegen nemen met de aangegeven vouchers?

Reputatie 7
Badge +5

Internetaankopen terugsturen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen

Bedankt voor jullie reacties! 
Een webshop kan toch niet eenzijdig bepalen dat zij geen geld terug geven? Zij hebben zich ook toch te houden aan de wettelijke bepalingen van een webshop? Welk recht heb ik dan als consument? Heb ik gewoon pech en moet ik genoegen nemen met de aangegeven vouchers?

Natuurlijk niet, is dat stelletje hipsters nou helemaal van de pot gerukt? 14 dagen om je geld terug te storten, gewoon volgens de wet.

Reputatie 6
Badge +5

Er staat ook nog dat verkeerd bezorgen of transport schade een risico van de klant is.
Bovendien zie ik geen enkel webshop keurmerk.
Wees dan extra alert.

De Nederlandse/Europese regels gelden niet bij buitenlandse aanbieders, die kunnen onder andere voorwaarden werken. Ook als ze een Nederlandstalige (Engels-, Duits-, Frans- en ….talige)  website hebben. Steeds meer Chinese bedrijven richten zich zo op de Europese markt. Waar je bij Alibaba en ali-express weet dat het rechtstreeks uit China naar je verzonden wordt (waar betalen ze de verzendkosten van?) heb je dat bij nieuwere sites vaak niet door. Kijk dus altijd bij de ‘over ons’ en naar de webshop keurmerken.

De Nederlandse/Europese regels gelden niet bij buitenlandse aanbieders, die kunnen onder andere voorwaarden werken. Ook als ze een Nederlandstalige (Engels-, Duits-, Frans- en ….talige)  website hebben. Steeds meer Chinese bedrijven richten zich zo op de Europese markt. Waar je bij Alibaba en ali-express weet dat het rechtstreeks uit China naar je verzonden wordt (waar betalen ze de verzendkosten van?) heb je dat bij nieuwere sites vaak niet door. Kijk dus altijd bij de ‘over ons’ en naar de webshop keurmerken.

Je moet zelf maar eens kijken maar ik kreeg toch de stellige indruk dat Hanz und Franz of hoe ze ook mogen heten in Amsterdam resideren.

Je moet zelf maar eens kijken maar ik kreeg toch de stellige indruk dat Hanz und Franz of hoe ze ook mogen heten in Amsterdam resideren.

Die heb ik ook al meegemaakt: lijkt uit Amsterdam te komen maar het adres is gewoon een flatje. Pakje kwam rechtstreeks uit China en een klein stickertje met het adres in Amsterdam als ‘afzender’. Product van Chinese kwaliteit (niet in Europese opdracht) zullen we maar zeggen.

Bedankt voor de reacties!

Volgens mij zijn het twee Amsterdammers die de webshop / kledinglijn begonnen zijn (onderdeel van Franzel Amsterdam)

Ze hebben een adres in Amsterdam (Basisweg 57). Lijkt mij toch een Nederlandse webshop.

De bestelde kleding ga ik retourneren. Wat is nu de beste handelswijze?

De vouchers afwachten en dan reageren dat ik mijn geld terug wil?

Of op voorhand aangeven dat ik de kleding terug ga sturen en dat ik geen vouchers, maar mijn geld terug wil?

Reputatie 3
Badge +1

Gewoon kleding terugsturen en vooraf aangeven dat je alleen genoegen neemt met geld terug

Reageer