Consumentenbond.nl
Vraag

Onbekend met Ziggo prijsverhoging

• 16 juli 2020
  • 11 reacties
  • 318 Bekeken

Hallo,

Ziggo heeft mij niet geïnformeerd over de prijsverhoging. Ik heb zojuist een medewerker gesproken en die heeft bevestigd dat het daadwerkelijk niet is gebeurd (Na 30 minuten wachten heeft ze gezegd dat er idd geen e-mail was verzonden).

De medewerker zei wel dat ze mijn contract niet kon opzeggen, omdat het voor 1 Julie moest gebeuren. Ik heb gezegd dat ik het niet eerlijk vindt omdat ik niet op tijd ben geïnformeerd. 

Heeft iemand dit meegemaakt of tips van wat ik kan doen? Ik weiger om contractueel vastgebonden te worden, terwijl ze zelf de fout hebben gemaakt en niet flexibel  zijn. 

Alvast bedankt!

11 reacties

Ik zou niet afgaan op één medewerker, soms kletsen die ook maar wat om er vanaf te zijn, maar als u inderdaad niet geïnformeerd bent zou u op moeten mogen zeggen.

Kijk hier nog eens: https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/prijswijziging-per-1-juli-2020-56381

Per mail óf brief staat er.

Reputatie 4
Badge +2

Je kan elk moment na het eerste contract je abonnement opzeggen. Dus na 1 jaar weg en naar KPN en weer 2 maanden korting en nieuwe apparatuur. Elk jaar omzetten . (eerste paar keer is vervelend daarna werkt het in 1 keer)

Reputatie 3
Badge +2

Gewoon opzeggen met informatie over het hoe en waarom en overstappen op andere aanbieder. Dat mag naar een jaar.

Reputatie 5
Badge +4

Probeer het eens bij https://community.ziggo.nl

Reputatie 7
Badge +6

Ik probeerde daar bij Ziggo community een keertje in te loggen maar dat lukte niet. Sinds ik mijn eerste PC kocht ergens in de jaren '80 doet de computer en vooral die plotters en printers altijd wat ik wil. Ik hoef nooit te doen wat de computer wil. Maar inloggen op Ziggo Community, vergeet het maar. 

Er was daar een lange draad met uitleg hoe je moet inloggen maar ne marche pas. Je hebt daar een Ziggo account voor je contract zeg maar, en een MijnZiggo account voor je emails. Als ik een account aanmaak gaat dat bij mij altijd in het Grote Logboek van wat ik gedaan heb. Dus al die accounts linksom en rechtsom geprobeerd, ne marche pas. Ik kom er niet in.

Op een dag ben ik er voor gaan zitten, er zat een %-teken in m'n waxhtwoord, niet alle vreemdsoortige tekens werden geaccepteerd. Hè hè.

Reputatie 6
Badge +5

Ik hoor dat wel meer, dat mensen niet op de hoogte zijn van de verhoging.
Maar door alle privacy mogelijkheden, hebben ze alle aankondigingen uitgezet bij hun provider.
Dit kan je ook bij andere providers overkomen.

Badge +8

Hi @DanDuarte, wij hebben een handige pagina over prijsverhogingen van providers. Misschien ook interessant voor jou? 

Reputatie 2
Badge +2

Ik hoor dat wel meer, dat mensen niet op de hoogte zijn van de verhoging.
Maar door alle privacy mogelijkheden, hebben ze alle aankondigingen uitgezet bij hun provider.
Dit kan je ook bij andere providers overkomen.

Een ondernemer met wie je een contractuele verbintenis hebt mag altijd contact opnemen over zaken die verband houden met dat contract. De provider kan zich hier dus nooit achter verschuilen. De vraag is wel bij wie de bewijslast ligt als de vraag of er een bericht is verstuurd op tafel ligt.

Reputatie 2
Badge +2

De medewerker zei wel dat ze mijn contract niet kon opzeggen, omdat het voor 1 Julie moest gebeuren. Ik heb gezegd dat ik het niet eerlijk vindt omdat ik niet op tijd ben geïnformeerd. 

Dat je iets “niet eerlijk vindt” is nooit een sterk argument. Iedereen kan wel van alles eerlijk en oneerlijk vinden. Het lijkt me verstandiger om ze erop te wijzen dat ze volgens jou niet aan hun informatieplicht hebben voldaan door je op tijd te informeren over de tariefswijziging. Je had in mei een brief of e-mail moeten ontvangen. De vraag is wel hoe je zo zeker weet dat het probleem bij hen ligt. Weet je zeker dat het bericht niet in je spam terecht is gekomen, bijvoorbeeld? Als er een spamfilter op je e-mail zit wordt de spam binnen een maand verwijderd en valt dit ook niet meer te achterhalen. Over het algemeen denken mensen veel te gemakkelijk over het probleem van berichten die in spam terecht komen. Het is van groot belang om belangrijke contacten, dus in elk geval ook bedrijven met wie je een contract bent aangegaan, in de lijst van (vertrouwde) contacten op te nemen. Het lijkt mij het waarschijnlijkste scenario dat een bericht in de spam terecht is gekomen of (iets minder waarschijnlijk) dat een poststuk is kwijtgeraakt. Het valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat de fout aan de kant van Ziggo zit (als hun dienstverlening nog net zo belabberd is als in de tijd dat ze nog Chello/UPC waren is dat denkbaar).

Reputatie 3
Badge +2

Mag je na 1 jaar dan niet opzeggen en overstappen?

Reputatie 2
Badge +2

Mag je na 1 jaar dan niet opzeggen en overstappen?

Contracten mogen alleen automatisch verlengd worden als na de eerste periode (kan een jaar zijn, maar ook langer) per maand opgezegd kan worden. Dus ja. Maar ik neem aan dat de TS nog geen jaar bij Ziggo zit, anders had van Ziggo wel opgezegd mogen worden.

Reageer