Onderhoudscontract CV-ketel Feiken: vervangende onderdelen 300 - 500% duurder

• 6 March 2018
  • 0 reacties
  • 1049 Bekeken

Voor mijn CV-ketel heb ik een onderhoudscontract met installatiebedrijf Feiken. Inhoud: eens per twee jaar onderhoudsbeurt, waarbij alleen materiaal moet worden betaald. Nu bleek een pakking die 2 jr geleden al vervangen was, wederom vervangen. Daarnaast wat andere onderdelen. Vanwege die hernieuwde vervanging de prijzen van deze onderdelen eens gecheckt bij de fabrikant van de ketel. Blijkt dat de onderdelen op de rekening 300% tot 500% duurder in rekening worden gebracht dan de officiële prijzen die de fabrikant hanteert. Reactie installateur: "Omdat wij voorraad aanhouden, hanteren wij geen groothandelsprijs voor die onderdelen".

Nu zit er volgens mij wel enig verschil tussen "geen groothandelsprijs hanteren" en een onderdeel voor vijf maal zijn prijs op de rekening zetten. Waar de rekening aangeeft niets te rekenen voor arbeidsloon, zit dit gewoon dubbel en dwars verwerkt in de prijs die voor de onderdelen wordt gehanteerd. Ik ben benieuwd of andere forumleden hier ook ervaringen mee hebben.

0 reacties

Geen reactie

Reageer