Beantwoord

Ongedateerd ticket Disneyland Parijs verlopen

• 18 April 2022
  • 2 reacties
  • 172 Bekeken

Op 27-10-2020 had ik 2 ongedateerde tickets van Disneyland Parijs gekocht als cadeau voor m’n vrouw. Deze tickets zijn een jaar geldig om in te wisselen voor toegang op een bepaalde dag en zijn volgens hun website een “ideaal cadeau”. De insteek was dat we die binnen een jaar wel zouden kunnen gebruiken. Helaas stegen de Coronacijfers alleen maar en is het eigenlijk dat gehele jaar niet of nauwelijks mogelijk geweest om het park te bezoeken door meerdere factoren (o.a. reisregels en sluiting van het park).

Op hun website stond toen dat de geldigheid van de tickets verlengd zou worden tot na de coronacrisis. Echter zijn mijn tickets nu alsnog verlopen.

Het is ontzettend moeilijk om in contact te komen met Disneyland Parijs. Het 0900 nummer is overdreven duur en na 1.5 uur kreeg ik nog steeds niemand te spreken. Ook het andere nummer lijkt alleen een oneindige wachtrij te zijn.

Ik begrijp dat het bij nader inzien niet handig geweest is om die tickets te kopen, maar voor 90 euro per stuk had ik ook wel een beetje service verwacht.

Is er nog een andere weg die ik kan gebruiken om met ze in contact te komen om te vragen hoe het nou zat met de Coronaregeling? Is er nog iets anders dat ik kan doen of is het gewoon vette pech?

icon

Beste antwoord door W. van Wijngaarden 18 April 2022, 13:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Helemaal onderin de frontpagina zie ik dit:

Contact opnemen

Heb je vragen over onze aanbiedingen, een offerte of wil je een boeking maken? Bel dan onze Disneyland Paris vakantie-experts op via 0900-34 76 39 65 (€ 1,00 per gesprek). Heb je vragen over een bestaande reservering? Dan kan je ons bellen op 020-7219362 (lokaal tarief). We kunnen je uitsluitend telefonisch helpen met deze vragen.
Heb je praktische vragen over je verblijf? Kijk dan eerst even naar de rubriek 'veelgestelde vragen'.

En aldaar onder “Help” voor klachten dit:

• “JE RESERVERING

Voor meer informatie of het bevestigen, wijzigen of annuleren van je boeking kan je onze vakantie-experts bellen op het nummer dat vermeld staat in je bevestigingsbrief, ofwel schriftelijk. Als een klacht binnen 60 dagen na verzending niet tot tevredenheid is opgelost, kan je contact opnemen met de Franse ombudsman in de vakantie-en reissector (Médiation Tourisme et Voyage), kijk voor de contactgegevens en de raadplegingsprocedure op: http://www.mtv.travel. Kijk voor meer informatie over de grensoverschrijdende geschillenregeling op de website van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr/

Dit is het enige wat ik weet helaas. Voor je lief zou ik zeggen, als een ridder te paard de strijd aangaan, we laten ons niet onderdompelen door La Douce France! Maar ik denk dat er wel een oplossing zal zijn, je moet alleen de juiste persoon te pakken krijgen. Afdeling “boeken” is weer een andere dan afdeling “reeds geboekt”.

Reputatie 5
Badge +5

Hemelsbreed zou ik er van uitgaan dat het een lastig verhaal wordt ( om je tickets te gebruiken of je geld terug te krijgen)

Logisch dat je voor dat bedrag wel even in discussie wil hierover.

Het lijkt me een stugge organisatie om mee te communiceren , als je dat al lukt.

Ik zie dat er mensen zijn die ook op klachtenkompas en klacht.nl hebben gepost. Disney reageert echter nergens op.

Dat schiet , buiten het oeverloos voor Jan Doedel aan de telefoon hangen, dus ook niet op.

Op de Disney site word je ook niet wijzer waar je met je klacht naar toe kan. Ik kan het niet ontdekken. 

U zou misschien nog op het Disney forum een vraag kunnen stellen. Wellicht pakt iemand het op, of weet men waar u moet zijn met uw specifieke vraag.

https://www.discoverthemagic.nl/disneyforum/

Of misschien bij  https://www.facebook.com/DisneylandParisNL/

( ik kan daar zelf niet uitgebreid kijken want heb zelf geen facebook account ) 

( hier wordt wel op bepaalde vragen gereageerd zag ik)

Reageer