Ongewenste verkooptelefoontjes, wat doe je ermee?

• 29 January 2018
  • 33 reacties
  • 5546 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ingeschreven bij het Bel-me-niet Register. Maar toch wordt er nog om de haverklap gebeld door bedrijven die iets aan je willen slijten. Een inschrijving in dit register houdt veel bedrijven op afstand. Maar niet allemaal.

En tussen twee happen door zo’n telefoontje ‘afwerken’ kan helaas verkeerd uitpakken. Want door enkel ‘ja’ te zeggen aan de telefoon, kun je zomaar vastzitten aan een overeenkomst.

Lees in ons gratis artikel tips hoe je van deze bedrijven afkomt.

Wat doe jij als je zo’n ongewenst verkooptelefoontje krijgt?

33 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Nog eerlijker is natuurlijk dat heel veel aan ons zelf ligt. Dus had ik wel het bandje afgeluisterd had ik gehoord wat ik nog meer kon doen om het bellen tegen te gaan. Maar U zegt het al, en er zijn zelfs twee redenen waarom zo nonchalance te doen. Ten eerste valt het ongewenst bellen bij mij wel mee, het is vooral een modebedrijf, te weten Klingel. En ten tweede als die Klingel belt komt er uiteraard een heel verhaal. Ik zeg dan dat ze niet hoeven te bellen want als ik wat nodig heb koop ik toch wel. Het wordt vervelender dus zeg ik dat ik er niet van gediend ben. Nou zegt zij dan luister dan even het bandje bel me niet af. Nou daar heb ik na zo'n gesprek net geen zin in. Dus inderdaad pfft ga weg en ophangen. Maar ik kan me voorstellen dat als je veelvuldig gebeld wordt voor een abonnement, een verzekering, een hypotheek, andere energiemaatschappij of loterij, dat het je flink de strot uitkomt. Wat de mail betreft, na de update en een andere browser verdwijnen al die ongewenste mails in de spam map. Ze zijn er dus nog allemaal, ik win iedere dag wel wat, maar ze zitten in de spam map dus hoef ze niet meer te zien.
Reputatie 3
Badge +4
Die zogenaamde telefoontjes van MIcrosoft, was ik gauw klaar mee, bye, bye verbinding verbreken, geen kans geven hun "verhaal"
.te vertellen.
Vandaag nog gebeld namens"Aktua"of Actua of ie me een mail mocht toezenden.
Namens welk bedrijf belt u, waarin handelt uw bedrijf? investeren in landbouwgrond.
Geen enkele belangstelling. Verbinding verbreken.
Dan heb je natuurlijk nog de energiebedrijven, beveiligingsfirma's.
Heb zelf gedwongen door UWV op zo'n call centrum 1 1/2 moeten werken, vond vreselijk.
Dagen waar geen eind aan kwam, dus bedenk wel dat niet iedereen zelf de keuze kan maken om bij zo'n call centrum te werken. Blijf vriendelijk en kap zo snel mogelijk af.
Geen belangstelling , komt de volgende vraag, mag ik u vragen waarom niet, antwoord nee heb het aan uw collega's al diverse keren uitgelegd. Wens u nog een fijne dag en verbreek ik de verbinding
Reputatie 7
https://egbg.home.xs4all.nl/tegenscript.html

Dit is het tegenscript. Er staan heerlijk lullige vragen in.
Reputatie 7
Badge +8
Josie en mevrouw Jones,
Ik heb de berichten gelezen, dank voor al de gegevens. Ga het tegenscript nog eens goed doornemen, wellicht uitprinten. Van Josie vernemen we dat zij bij een callcenter gewerkt heeft door de sociale dienst. We hebben het daar al eerder over gehad, maar niet op doorgegaan omdat we teveel van de topic afweken. Maar het hoort er toch een beetje bij, het gebeurt nu eenmaal. Groetjes en welterusten.
Reputatie 3
Badge +1
Update!

Goed nieuws 😊 Maandag presenteerde staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) haar consumentenagenda aan de Tweede Kamer. Agendapunt 1: Geen telemarketing-irritatie! Kijk, dat is hoopgevend. Keijzer wil bijvoorbeeld dat telemarketeers consumenten alleen nog mogen benaderen als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven.

Keijzer overweegt ook om het bellen van (oude) klanten aan banden te leggen. Bijvoorbeeld door hier een termijn aan te verbinden. Maar wat de Consumentenbond betreft mogen bedrijven bestaande en oude klanten die geen toestemming hebben gegeven ook niet meer bellen voor aanbiedingen.

Lees meer over de plannen voor consumentenbescherming van EZ.
Wat vind jij van de plannen om ongewenste verkooptelefoontjes aan te pakken?
Reputatie 7
Badge +8
Geachte @IlseCB . Ja goed nieuws. Ik heb het op het nieuws gevolgd en er was meen ik ook nog een interview met haar. Probleem daarbij kwam naar boven, de handhaving. Maar laten we eerst maar kijken of het allemaal doorgaat. Wat alle ongewenste telefoontjes en mail, en folders e.d. betreffen ben ik sowieso tegen die harde acquisitie. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +5
Handhaving lijkt me simpel via consuWijzer, zij kunnen boetes opleggen.
ConsuWijzer is het loket van de overheid voor u als consument. ConsuWijzer is onderdeel van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
https://www.consuwijzer.nl/over-ons

Doe uw melding bij ConsuWijzer
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Reputatie 7
Badge +8
@Bert bedankt voor de informatie. Ik ken de autoriteit consument en markt wel evenals de autoriteit financiële markten, zit zelfs in het forum, maar de websites komen zeker nog eens te pas. Ik heb overigens het nieuws over de telemarketing irritaties van de TV gehaald en er was een interview of een actualiteiten programma waar vragen gesteld werden waarop zij kon antwoorden. Precies weet ik het niet meer, maar goed dat je een aanvulling geeft, want deze kwam volgens mij niet ter sprake. Groeten Leo.

Reageer