Consumentenbond.nl

Ongewenste vervolgzendingen na gratis proefpakketje; Wat kun je doen?

• 1 november 2016
  • 15 reacties
  • 848 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Via een advertentie of telefoontje ga je in op een aanbod voor een goedkoop of gratis proefpakket. Dan zit je ineens vast aan een duur abonnement met vervolgzendingen die je helemaal niet wil hebben en al helemaal niet wil betalen. Dan volgen de aanmaningen en zelfs deurwaarders.

Wat moet je doen?! Herkenbare situatie? Bekijk de video!

Wees gerust als je ook slachtoffer bent geworden van zo’n agressieve verkooptechniek, meestal ben je helemaal niet tot betaling verplicht. De Consumentenbond is een actie gestart tegen deze wanpraktijk. Op de actiepagina leggen we je uit wat je tegen dit soort praktijken kunt doen.

Ben jij wel eens opgezadeld met een duur abonnement na een goedkope aanbieding, prijs of proefpakket via telefoon of internet? Bekijk op de actiepagina of je je recht kunt halen met hulp van onze voorbeeldbrief.

Update 5 december 2016:Wij gingen op pad en haalden bij zo’n bedrijf het recht van een slachtoffer. Bekijk de video! Heb je zelf zoiets meegemaakt? Deel je verhaal hier of op www.klachtenkompas.nl!

15 reacties

Verbied abonnementen op artikelen anders dan tijdschriften en dergelijke. Een product als sokken, onderbroeken, T-shirts, waarom moet ik daar nou een abonnement op nemen, zelfs groente en fruit kun je tegenwoordig via een abonnement-concept kopen.Nonsens allemaal.Een aanbieder heeft er belang bij dat een klant zoveel mogelijk bij hem koopt, en ook liefst zo vaak mogelijk. 'Een aanbieder heeft er niets aan als hij klanten tegen hun zin vasthoudt, ze lopen na afloop van een dergelijk contract sowieso weg. Wanneer een product aantrekkelijk geprijsd is, en de voorwaarden klantvriendelijk zijn, is een klant veel eerder geneigd om tot aankoop over te gaan.Schimmige bedrijfjes als socks, front-international, en het nedeerlandse muntenhuis, hebben al veel schade aangericht, niet alleen hebben ze veel financiele schade aan consumenten aangericht door hun wanbeleid, ook hebben ze zichzelf niet bepaald een dienst bewezen door hun laakbare handelwijze.Kortgezegd: keihard aanpakken, dit soort louche bedrijfjes.
Ik heb onlangs iets mee gemaakt dat met mij al velen sinds 2011 wat ik terug kan vinden overkomt en waar geen instantie /autoriteit kennelijk iets aan doet of kan doen.

Op klachtenkompas e.d staan honderden ervaringen als de mijne .

Ik werd s,ochtends vroeg gebeld door een callcentrum dat deed alsof men met de postcodeloterij te maken had ,men had al mijn gegevens {kennelijk door illegale verkoop of hack bij bedrijven} die ze zo opnoemden en het mooie?ik had een prijs gewonnen !

Ze wilden storten of mijn bankrekeningnummer met de laatste cijfers ... klopte?

En ik dacht dus dat dat wel okey was omdat men alles al wist .......... ik speelde "gratis" mee in een loterij .

Ik vroeg dus of ik niks verplicht was ,niets af hoefde te zeggen en nergens aan vast zat .

"nee hoor mevrouw u hoeft niet bang te zijn wij gebruiken uw gegegevens uitsluitend om te storten als u gewonnen heeft"

Niks meer over gehoord of post van gehad en een paar weken later zit ik op mijn ING en zie ingepland een maandelijkse incasso staan a 25,50 !

Ik bel de ING en deze verteld mij dat het om ART COLLECT INTERNATIONAL GMBH te Duitsland gaat en dat er bij vermeld staat BEST TIPP X dit zegt mij helemaal niets en dus word de tegenrekening geblokkeerd .

ING doet niets met mijn melding want"dit kan men kan een cijfer verkeerd noteren" .

Na lang nadenken herinner ik mij het telefoontje en ga zoeken op internet en kom talloze klachten tegen als de mijne over eurojack loterij , best tipp x , art collect , puzzel4u en mkbusiness en bel wederom ING op om dit voor te leggen dat dit incassofraude is en......... ze doen niets want ik sta alleen met mijn klacht daarvoor moeten meerderen melding doen {dit lijkt mij sterk daar dit als sinds 2011 speelt}

Ik zoek dus contact met allerlij instanties waar onder ECC maar zie dagelijks de meldingen voorbij komen van mensen die zelfs door incassobureau,s bedreigd worden bij storneren

en die ook weer dubieus zij en onterecht hoge kosten rekenen en die waarschijnlijk tot hetzelfde clubje oplichters behoord .

En niemand doet iets.......dit kan gewoon .

Ik heb zelfs Currence benaderd omdat er zeker al duizenden keren onterecht geld door deze lieden geincasseerd word terwijl er geen machtiging of verbintenis is en ook zij doen niets.
Beste allemaal, wat denk je van weekendjegenieten.com.In mei heb ik een goed gesprek gehad met een jonge dame van weekendjegenieten.com over een aanbieding van een prachtig pakket met kortingen enz.Dit alles voor een aannemelijke prijs van € 99,00.Ik zou een email krijgen met de aanbieding en dan vanaf die datum 14 dagen de tijd krijgen om er nog van af te zien.Helaas heb ik nooit iets gezien en op een hele vreemde datum en wel op 21 juni 2016 werd het bedrag van mijn rekening gehaald.deze uiteraard weer teruggedraaid.Met andere woorden is mij niet de kans geboden mij eventueel terug te trekken.

nederlandseincassocentrale komt met bedreigingen rechtszaak enz.heb 2 weken geleden aangegeven aan dame incassocentrale dat ik alle logfiles email en voice wilde ontvangen ter controle.nu nog niets gehoord.dit valt volgens mij allemaal onder dit bericht.http://www.dvhn.nl/binnenland/Klachtenregen-over-a...
Reputatie 5
Badge +7
Update 5 december 2016:Onze collega's gingen op pad en haalden bij een bedrijf het recht van een slachtoffer. Bekijk de video!

Heb je ook zoiets meegemaakt? Deel je verhaal hier of op www.klachtenkompas.nl!
Ook hier weer eens een klacht over Slimfruit de zoveelste.

Proefpakket daarna vervolg leveringen (ongewenst) en afschrijven van 68 euro.

Hoe komen ze aan je bankrekening nummer als je deze niet gegeven heb?

Zonder schriftelijke toestemming mag er niet eens afgeschreven worden maar gebeurd gewoon. Dan herhaling van betalingen gevolgd door Nederlandse incasso centrale incl. 40 euro verhoging.

Hoe gaan we deze verkoop terreur stoppen van Silmfruit ?

ps: geprobeerd te bellen met Slimfruit na 30 min wachten heeft de medewerkster Slimfruit de hoorn erop gegooid toen we de klacht melde.
Ook mijn moeder is in de Slimfruit val getrapt,via inmiddels niet meer traceren link via facebook. Na een maand ineens €68,00 afgeboekt. Zowel e-mailadres als het telefoon nummer bleken niet te kloppen dus contact opnemen was onmogelijk. Geld terug laten storten en gezorgd dat deze mensen niet nogmaals konden afschrijven. Vorige week belde het incasso bureau,zij zou de week daarvoor een mail hebben gehad waarbij ze werd gesommeerd te betalen en hierbij tevens incasso kosten. Aangezien zij deze mail nooit ontvangen had werd deze "nogmaals" verzonden. Tevens kreeg zij het e-mailadres en een telefoon nummer,die nu wel werd opgepakt. Toen zij vertelde dat zij niet ging betalen voor een nooit ontvangen herhaal zending was de mededeling dat de €68,00 in rekening werd gebracht omdat zij deze niet binnen 2 weken had terug gestuurd. Dit bedrag zou zij daarom schuldig zijn: dit in totale tegenstelling bij wat er op de (onveilige) website vermeld staat! Na op de site van de consumenten bond gekeken te hebben besloten het te negeren. Deze week kwam er uiteraard weer een mail binnen,ditmaal op een meer dreigende toon,dat dit de laatste kans was om op betaling over te gaan. Vragen ons af wat er hierna zal volgen!
IK heb dezelfde ervaring met het mentale dieet van Katja Callens. Ik heb ook nooit iets ontvangen, het gratis receptenboek was niet te downloaden en daar moest je dus 1 euro voor betalen. Zogenaamd voor administratiekosten, maar in werkelijkheid wordt je bankrekeningnummer gebruikt om 60 euro er vanaf te halen. Mij was in eerste niet duidelijk van welke firma dit was en heb direct gestorneerd en geblokkeerd en wordt nu bestookt met aanmaningen door de deurwaarder. Ik heb ze duidelijk gemaakt, dat ik nooit betaal voor iets wat niet geleverd is. Ik schijn niet de enige te zijn.
ik heb pasgeleden ook zoiets meegemaakt met zowel shoppendoejezo en ecodienst.online waarbij beiden na een telefoontje een e-mail met duidelijke instructies zouden sturen maar heb dat nooit ontvangen en dan gaan ze toch geld van je rekening afschrijven hoe kan dat bij de eerste 49,95 en de tweede 69,95 heb beide teruggeboekt maar vraag me dan ook af wat is de rol van de bank in dat soort zaken heb het gevoel niet dat ze nu op de centen terwijl ze dat vroeger wel hadden?
Dit soort oplichting dankt zijn 'succes' mede aan het gemak waarmee tegenwoordig via email kan worden gecommuniceerd en via incassomachtingen kan worden gecommuniceerd. De incassoprocedure van al die oplichters zijn uitgekiend en zullen ongetwijfeld voldoen aan de wettelijke regels terzake.

Maar dat is niet de discussie, de basis is of er wel of niet een deugdelijke koopovereenkomst aan de incassoprocederus te grondslag ligt. Als je tijdig hebt opgezegd of als het aanbod niet voldoet aan de regels ter zake is er dus geen koopoverkomst (meer).

Overigens is de nederlande incassocentrale geen deurwaarderskantoor maar een onderdeel (handelsnaam) van een ander oplichtersbedrijf. Dit surrogaat incassobureau kan nooit verder komen met dreigingen of nep dagvaardingen. Als ze al naar de rechter willen stappen voor hun fictieve vordering dan moeten ze daarvoor een gerenommeerd gerechtsdeurwaarderskantoor inhuren wat ze volgens mij nooit zullen doen vanwege de gepaarde kosten die ze daarvoor moeten betalen en omdat ze donders goed weten dat zij met hun nepvordering zeer zwak staan.

En de vraag is of zij erop uit zijn om jurespondentie over hun praktijken willen verkrijgen.

Als je bij herhaling wordt lastig gevallen:

1. Dien dan een klacht in bij de autoriteit persoonsgegevens, dit kan onder TIP worden gedaan

2. Niet bellen maar als zij ons met emails kunnen bestoken, kunnen wij dat met zijn allen vele malen beter. Bombardeer die emailadressen met vele malen hetzelfde bericht. Gewoon een kwartierte per dag dezelfde email(s) even vele malen via doorsturen opnieuw blijven verzenden.

3. Maai het gras onder hun voeten weg en verzoek ze gelijk om de zaak voor de rechter te brengen en dat je eerdaags de gerechtsdeurwaarder aan je deur zal vinden om de dagvaarding te betekenen en meld vooral ook dat met een nep dagvaarding via email geen genoegen neemt.

4. Meld constant dat je nog niet hebt betaald, dat ook niet zult doen en dat binnenkort weer een termijn in in incassoprocedure verstreken zal zijn en dat zij binnenkort vanwege hun nergens toe leidende incassoprocedure jou binnenkort weer van hun nieuwe proza dienen te voorzien.

Met een kleine moeite, kan je hen een hoop gedoe en werk bezorgen en dat willen ze niet.
ook ik heb vandaag te maken gekregen met Slimfruit,ik keek op mijn zoontje van 13 zijn rekening en daar bleek een week geleden een bedrag van 7,50 te zijn afgeschreven.

Ik mijn zoon hier op aan gesproken en hij wist nergens van,ook hadden wij helemaal niets ontvangen van Slimfruit.

Ik heb de bank het bedrag laten terug storten,en de rekening van hun laten blokkeren want er stond al een volgende incasso klaar van 68,-

Ik heb gebeld met slim fruit en gezegd dat mijn zoon niets besteld had,maar er was geen gesprek met hun te voeren.want ze hield vol dat er besteld was terwijl ze niet eens wist wie ik was en om welke bestelling het ging. Ze had het ook nog over dat dan iemand anders het misschien op onze naam had besteld.

Toen heb ik gevraagd als mijn zoontje besteld zou hebben wij dan niets ontvangen hadden. Waarop zij mijn postcode vroeg en zei dat wij niet in hun systeem stonden,en dat ik wel verkeerd verbonden zou zijn. Nou zeg wat is dat nu voor een raar antwoord??? Ik spreek toch met slim fruit,die geld van onze rekening had gehaald!!!,

Maar mijn vraag is wat moet ik hier nu mee?

Ik heb inmiddels wel een voorbeeld brief gemaild dat ik een bewijs wil van dat mijn zoontje iets zou hebben besteld,en dat hij trouwens ook nog eens minderjarig is..

Ik ben benieuwd hoe dit zal aflopen,maar wat een oplichters bedrijf is dit zeg!!!
Het is helemaal fout om telefonisch contact op te nemen met die oplichtersbende. Gewoon via e-mail reageren en volhouden dat er helemaal geen koopovereenkomst is. Dat incassobureau is ook onderdeel van die oplichtersbende; het is gewoon een handelsnaam van een overkoepelend oplichtersbedrijf.

Ze kunnen alleen dreigen, blaffende honden bijten niet. Ze zijn geen gerechtsdeurwaarder en kunnen ook geen daarvaarding betekenen. Niet reageren en je niet bang laten maken, want ze kunnen en zullen niet naar de rechter stappen.

Gewoon dat zooitje terugpesten; stuur je emails gewoon tientallen malen op - gewoon telkens opnieuw doorsturen - zet ze maar aan het werk, daar houden ze niet van want dan moeten ze veel meer werk gaan doen,

Ik heb slimfruit gewoon een paar weken enorm teruggepest en al haast 3 maanden niets meer gehoord. Hun laatste dreig email dateert van ongeveer half december.
Het verhaal van mij is bekend, alleen de afloop niet, Ben nog diverse malen agressief benaderd door het incassobureau, En voor dat deze dame haar verhaal had af gemaakt, heb ik haar bedankt voor de info en haar nog prettige dag gewenst en haar nog een borrel aangeboden op het Rembrandt plein en de verbinding verbroken. Het laatste contact is zes weken geleden. Dus gewoon niet betalen. En laat ze maar bellen en dreigen verder doen ze niks. Ze hopen dat je bang wordt en dat moet niet doen want ze hebben geen poot om te staan .Succes
Ik werd vanmiddag na 9 maanden weer opgebeld door die oplichtersbende van Ecodienst.online. Dreigementen als:
- nu 195 euro betalen anders wordt het opgehoogd naar 600 euro
- we hebben tientallen advocaten klaar staan
- nu betalen anders moet u ook de proceskosten betalen.
7 november 2016 heb ik bedankt voor de diensten van Ecodienst, binnen de gestelde termijn.
8 november 2016 heeft Ecodienst de afzegging bevestigd en meldde dat ze niet de 69 euro van mijn rekening zouden halen.
Dat deden ze toch wel en ik heb gestorneerd en kreeg telefonisch excuus van Ecodienst.
Nu 9 maanden later wordt ik wederom lastig gevallen met geldboetes en rechtzaken door Ecodienst.
Om woest van te worden, de schoften, stelletje afzetters en oplichters.
Hier onder de mail ik ik vanmiddag naar die Ecodienst-bende heb verzonden:

Ecodienst,
Zo juist werd ik wederom onaangenaam lastig gevallen door uw medewerker, ditmaal met de dreiging van betalingen van 195 euro en 600 euro.
Ik heb vorig jaar tijdig afgezegd per mail en heb daar een bevestiging van gekregen van Ecodienst, zie bijlagen. Ook met de belofte dat er geen geld van mijn rekening af zou worden gehaald.
De beloften van Ecodienst zijn niets waard want er werd toch geld van mijn rekening gehaald ondanks de toezegging van Ecodienst dit niet te zullen doen, zoals in de bijlage staat.
Nu 9 maanden later wordt ik weer lastig gevallen door Ecodienst met bovengemelde dreigementen.
Ik ben het goed zat.
Of u heeft uw administratie niet op orde of u hoopt dat mensen hun administratie niet op orde hebben en met uw dreigingen van meldingen van tientallen advocaten die u in dienst zou hebben en kosten van rechtzaakprocedures alsnog deze onterechte kosten betalen.
Ik vind het een grof schandaal.
Ook de wijze van communiceren. Bij iedere vraag die ik beantwoordde werd ik na uitspreken van een paar woorden in de rede gevallen met of een andere vraag of een intimiderende tekst.
Ik verzoek u uw administratie dit keer wel te actualiseren en mij nooit meer op te bellen.
Ik stuur deze mail zo dadelijk ook naar consumenten belangenorganisaties en diverse forums zodat deze oplichtingspraktijken van Ecodienst publiek worden.
Alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat ik de eerste zal zijn die hier over bericht.
Maurice Huisman
Reputatie 5
Badge +7
Update 15 april 2019

De afgelopen maanden kregen we ineens zo'n 200 klachten over Aliaz Cooperation Sia, het bedrijf dat online het potentiemiddel HorsePower+ verkoopt. Lees meer in ons nieuwsbericht.

Heb jij onbestelde producten gekregen en moet je betalen? Ons advies is onveranderd: consumenten die niets besteld hebben, hoeven ook niets te betalen. Ook niet voor vervolgzendingen.

Omdat Aliaz Cooperation Sia reageert op klachten op Klachtenkompas (het online klachtenplatform van de Consumentenbond) en over het algemeen met een oplossing komt, kan het lonen om daar je klacht te plaatsen.
Reputatie 7
Ik heb alleen een stapeltje kaarten van verschillende aanbieders. Ze sturen ze ongevraagd dus ze krijgen niets, behalve de Donkey Sanctuary.

Reageer