Online abonnement opzeggen nog vaak te moeilijk

  • 26 April 2022
  • 3 reacties
  • 623 Bekeken
Online abonnement opzeggen nog vaak te moeilijk
Reputatie 2
Badge +2

1 op de 4 bedrijven die online zijn diensten aanbiedt, maakt het voor consumenten te moeilijk om online op te zeggen. Daarmee overtreden de bedrijven de wet.

We bekeken hoe gemakkelijk het online opzeggen is bij 123 bedrijven. Bij ruim een kwart (26%) van de bedrijven is online opzeggen te moeilijk. Vooral energiebedrijven, telefoon- en internetbedrijven en goede doelen maken het voor consumenten bewust lastig of zelfs onmogelijk.

Lees hier meer over het onderzoek naar online opzeggen.

Wat is jouw ervaring met online opzeggen? Ging het makkelijk of moeilijk? Laat het hier weten.


3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

@Christo Is het lidmaatschap op de Consumentenbond inmiddels ook eenvoudiger te beëindigen? Of wordt daar nog steeds aan gewerkt? Is CB ook in het oz meegenomen?

Is het lidmaatschap op de Consumentenbond inmiddels ook eenvoudiger te beëindigen

Wat bedoel je? Je kunt online opzeggen.

Het Luxplus abonnement was super gemakkelijk op te zeggen

Met vriendelijke groet,

Fiet

Reageer