Consumentenbond.nl
Vraag

online bestelling incompleet

• 20 juli 2020
  • 4 reacties
  • 296 Bekeken

Hallo, 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Vorige week dinsdag 14-7-20 heb ik een online bestelling gedaan bij een kleding boutique. Deze bestelling kreeg ik vorige week donderdag 16-7-20 binnen. 

Bij het aannemen van het pakketje vond ik het al licht aanvoelen en toen ik goed keek (toen de bezorgen al weg was) zag ik dat mijn pakketje open was geschuurd en dat er maar 1 kledingstuk in zat, ik mis dus de pakbon, 2 jurken en 2 rokken. 

Ik heb meerdere keren contact gehad met de pakketservice DPD maar ze sturen mij naar de leverancier.

De leverancier heeft aan mij foto's gevraagd van het pakketje en inhoud deze heb ik gestuurd. Verder zeggen ze dat hun nu contact opnemen met DPD maar dat hun weken achterliggen met hun klachten. 

Mijn vraag is wat mijn rechten zijn? Zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen? want ik word van het kastje naar de muur gestuurd heb ik het idee en ik weet niet of er een bepaalde tijd aan zit dat ik geen recht meer heb op het terugkrijgen van mijn geld?

Hopelijk kan iemand mij helpen! 

Groeten T. Goes 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hallo T., ik weet niet zo goed wat je rechten zijn. Uiteraard dat je de kledingstukken krijgt. Misschien wil de leverancier alsnog over het hart strijken? Ze hebben vast wel een verzekering tegen verlies of diefstal. Dikwijls moet er dan aangifte gedaan zijn. Overleg dat met ze. Het is wel raar, bezorgers bij mij aan de deur zijn altijd mannen, wat moeten die met jurken en rokken zonder te weten of het de goede maat is. Mijn vier oudere zussen moesten vroeger een hele dag passen in meerdere winkels eerdat ze de goede maat hadden.

Reputatie 7
Badge +7

Het is soms onbegrijpelijk dat men zo moeilijk doet. Ondanks de vele verzoeken om uitleg, opzenden bewijsstukken enz. Natuurlijk is er een hoop fraude, maar daarbij al bij voorbaat van uitgaan is een beetje: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Ga er niet van uit dat een klant twee kledingstukken, dezelfde dus, voor één geld wil hebben.

Ik heb zelfs ook dat soort dingen meegemaakt. Niet eens gescheurde of opengemaakte verpakkingen…… maar gewoon dat een, vaak onbenullig, artikel ontbrak. Ik heb bij Vlagonline wat artikelen besteld, o.a. ook aluminium vlaggenstokken. Daar horen de afsluitdoppen bij. Maar ze zaten er niet bij. Ik heb 3x gereclameerd….. maar geen antwoord, de twee doppen kunnen in een enveloppe opgestuurd worden, maar niet, nada service. Een bestelling van een honderd euro en doppen met een waarde van nog geen euro. Hoe een bedrijf zich laat kennen !  Kennelijk geldt dit voor het kledingbedrijf ook. Uitgaande van een eerlijke zaak van uw kant, komen ze mogelijk nog tot inkeer. Groet Leo.

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou het bewijs, de foto's etc niet alleen naar de leverancier maar ook naar DPD sturen met een dringend verzoek om het ontbrekende alsnog te sturen en vervolgens een negatief review schrijven en dat herhalen tot ze geleverd hebben wat je besteld hebt

Je hebt de leverancier gemeld dat de zending incompleet was. Je hebt als bewijs foto's toegevoegd en nu moet de leverancier het met DPD maar uitzoeken. Je hebt als klant echt helemaal niets met DPD te maken, en je moet je richten op de webwinkel. Als het hard tegen hard gaat heb je de foto's en moet je kijken wat zij daar tegenover kunnen zetten, naar verwachting weinig.

Je hebt er recht op dat je de spullen in goede staat geleverd krijgt en op dit moment kun je verder weinig tot niets ondernemen. Ze hebben een redelijke tijd om met een antwoord te komen en als dat niet lukt moet je een goede aangetekende brief (laten) opstellen.

Reageer