Consumentenbond.nl
Beantwoord

Online bestelling Magvilla

• 22 mei 2020
  • 9 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 1

Op 2 mei heb ik een tweetal magazines, Soundz, online besteld bij Magvilla.nl en betaald met Ideal.

Het betreft het nieuwste nummer 3 en nummer 1, beide zijn, staan op de site van Magvilla  in voorraad. Nu 3 weken later heb ik nog niets ontvangen. Twee maal een mail gestuurd in week 2 waarop ik een antwoord heb gekregen dat zij het verkeerde nummer hebben ontvangen van de uitgever, maar het kon niet lang meer op zich laten wachten. Maandag week 3, 18 mei, maar eens gebeld waar mijn bestelling blijft, mevrouw aan de lijn verschuilde zich achter 4 mei daardoor kon het allemaal wat langer duren maar misschien was het een optie om alvast het nieuwste nummer te verzenden waarop ik heb aangegeven dat ik dat zal appreciëren. Afgelopen woensdag niets ontvangen maar weer een mail gestuurd echter geen respons tot op heden. Bij de algemene voorwaarden staat dat been bestelling binnen 10 dagen geleverd moet zijn. Daar heb ik ze per mail op gewezen echter zoals net vermeld, geen respons. Welke actie kan ik ondernemen om alsnog mijn bestelling te krijgen dan wel teruggave van het door mij betaalde?

icon

Beste antwoord door A. Deen 22 mei 2020, 20:49

Een leverancier die niet levert zou u in principe een ultimatum moeten stellen, en daarna aansturen op ontbinden. De site van de bond heeft voorbeeld brieven etc. Is dat wat u zoekt?

Bekijk origineel

9 reacties

Een leverancier die niet levert zou u in principe een ultimatum moeten stellen, en daarna aansturen op ontbinden. De site van de bond heeft voorbeeld brieven etc. Is dat wat u zoekt?

Reputatie 1

Ja dank u wel voor de reactie waar kan ik zo’n voorbeeldbrief vinden? Het is frustrerend dat Magvilla geen gehoor geeft.

Reputatie 7
Badge +4

als u even middenbovenaan deze pagina op de link naar de consumentebond klikt en dan 'voorbeeldbrief’ in de zoekbalk typt komt u bij het eerste resultaat terecht bij de voorbeeldbrieven en kunt u kijken welke u nodig heeft.

Reputatie 1

Gevonden! Dank u wel. Heeft een bedrijf ook de plicht om binnen een bepaalde termijn te reageren op de brief? En als er helemaal niet wordt gereageerd, wat zou dan een vervolgstap kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +4

je zou nog een tussenstap kunnen doen op het klachtenkompas, bedrijven hebben soms een hekel aan als je daar je klacht neerzet, slechte reclame immers. 

Daarna is de route vaak je rechtsbijstand inschakelen, maar of dat alle moeite waard is, is aan jou.

Reputatie 1

Ploft zojuist de helft van het bestelde in de bus. Dat is dan weer positief .

Badge +8

Laat je het ons hier weten als je de hele bestelling ontvangen hebt, @Jeep60:relaxed:

Reputatie 1

Ja zal ik doen Imke.

Reputatie 1

Deel 2 vandaag, 30-5-2020, ontvangen.

Reageer