Online bestelling Praxis

  • 21 August 2021
  • 10 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

Ik heb twee keer zelf iets, online, bij Praxis besteld. De eerste keer ging er al iets mis maar nu is het een drama. Een besteld product wordt gewoon niet geleverd en ik krijg, bij klantenservice, geen antwoord op mijn vragen. Op Trustpilot heb ik de reviews eens bekeken en dat is flink schrikken. Alleen maar problemen. Wordt het niet eens tijd dat de Consumentenbond een onderzoek in stelt naar de bedrijfsvoering  en behandeling van haar klanten? 


10 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Vrijwel de hele branch m.b.t. tot de grotere zaken, doet het slecht :

https://nl.trustpilot.com/review/hornbach.nl

https://nl.trustpilot.com/review/gamma.nl

https://nl.trustpilot.com/review/www.karwei.nl

https://nl.trustpilot.com/review/hubo.nl

De stap naar online lijkt voor hen best lastig?

 

Het is dus handiger om dit vooraf ipv achteraf te checken

 

Badge

Vrijwel de hele branch m.b.t. tot de grotere zaken, doet het slecht :

https://nl.trustpilot.com/review/hornbach.nl

https://nl.trustpilot.com/review/gamma.nl

https://nl.trustpilot.com/review/www.karwei.nl

https://nl.trustpilot.com/review/hubo.nl

De stap naar online lijkt voor hen best lastig?

 

Het is dus handiger om dit vooraf ipv achteraf te checken

 

Klopt. Maar het is dus gewoon heel erg. De klantenservice van Praxis is dramatisch. Ze weten niets, of mogen niets zeggen. Vervolgens beloven ze dat je gemaild wordt mbt de status en vervolgens hoor je niets meer

Hier is dat ook zo.
Praxis is de slechtste in mijn beleving,
Ik heb een keer een veel te dure plank even op maat laten zagen.
Hele happen er uit, omdat de zaag stomp was.
Je moet ook geen moeilijke vragen stellen, ze weten vaak niet meer als op het etiket van het product staat.
De tijd dat er in dit soort winkels mensen met ervaring staan, is voorbij.
 

Hier is dat ook zo.
Praxis is de slechtste in mijn beleving,
Ik heb een keer een veel te dure plank even op maat laten zagen.
Hele happen er uit, omdat de zaag stomp was.
Je moet ook geen moeilijke vragen stellen, ze weten vaak niet meer als op het etiket van het product staat.
De tijd dat er in dit soort winkels mensen met ervaring staan, is voorbij.

De lokale Hornbach hier wekt toch wel een positieve indruk en inderdaad de Praxis is wel de slechtste.

 
Reputatie 5
Badge +4

Bij de laatste aankoop van Hornbach duurde het 20 minuten eer ik bij het afhaalloket het bestelde/reeds betaalde pakje wat voor mijn neus stond mee mocht nemen….  Ze werken met 2 systemen voor de online aankopen… en daar ging wat mis…  Ze zijn er gewoon nog niet goed op ingesteld. De ene keer dat ik bij Hornbach wat liet zagen was prima.  Bij Praxis moet je vaak zoeken naar niet kromme latten, balken en planken, het enige voordeel is dat als het moet ik er gemakkelijk lopend heen kan 😉 maar de kwaliteit laat dus vaak te over van dat soort hout artikelen. 

Qua sortering in de winkel vind ik Hornbach over het algemeen wel erg goed. Ook heel veel onderdelen vaak zonder zakje, wel met een en label eraan, in overzichtelijk rijen met bakken. Echt heel veel keuze.  Het is meer een bouwmarkt dan een woonwarenhuis met een bouwafdeling… tov de Gamma & Praxis.

Reputatie 4
Badge +3

Hier is dat ook zo.
Praxis is de slechtste in mijn beleving,
Ik heb een keer een veel te dure plank even op maat laten zagen.
Hele happen er uit, omdat de zaag stomp was.
Je moet ook geen moeilijke vragen stellen, ze weten vaak niet meer als op het etiket van het product staat.
De tijd dat er in dit soort winkels mensen met ervaring staan, is voorbij.
 

Maar juist daarom zijn ze voordeliger als een kleine lokale vakzaak. Maar we willen de beste en ouderwetse service tegen de laagste prijs. Ik denk dat jongere generaties straks graag weer iets meer willen betalen voor beter advies of beter spul 

Dat klopt, de markt in Nederland heeft zich aangepast aan onze vrekkerigheid.
Ons land is nu gevuld met landelijke ketens, die allemaal dezelfde bagger verkopen.
De winkels allemaal exact hetzelfde gevuld en alle producten op dezelfde plek.
Het allergoedkoopste personeel met minimale kennis.
Nu vele jaren later, betalen we de hoofdprijs voor minder service.

We worden overspoeld met ladingen dure overbodige reclame die we er bij betalen.
Neem nu alleen die commerciële zenders op tv, die betalen we in de hoge winkelprijs.
Geld verdwijnt overal heen, maar komt niet ten gunste van kwaliteit en lage prijs.

Badge +5

Hi allen. Dank voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb dit genoteerd als een onderzoek suggestie. Kan niet beloven dat dit daadwerkelijk wordt onderzocht, maar het levert hoe dan ook een bijdrage aan onze documentatie.

Heb jij eenzelfde ervaring? Deel dit in dit Topic! :pen_ballpoint:

Vrijwel de hele branch m.b.t. tot de grotere zaken, doet het slecht :

https://nl.trustpilot.com/review/hornbach.nl

https://nl.trustpilot.com/review/gamma.nl

https://nl.trustpilot.com/review/www.karwei.nl

https://nl.trustpilot.com/review/hubo.nl

De stap naar online lijkt voor hen best lastig?

 

 

 

Dat het slecht gaat bij de bouwmarkten heeft er, is mij door een winkelier verteld, vooral mee te maken dat de jongere generatie niet klust. Let maar eens op de leeftijden van wat er in de bouwmarkt rondloopt.

De jongeren hebben nu eenmaal veel minder om te verbouwen en klussen. Om lekker te overdrijven: als het niet met een app kan dan bestaat het niet. Bijgevolg hebben ze dan ook bepaald niet allemaal twee rechterhanden.

BTW De Praxis goedkoop? Ik vind van niet. Bij vrijwel alle bouwmarkten betaal je toevallig dezelfde prijs.

Om lekker te overdrijven: als het niet met een app kan dan bestaat het niet. Bijgevolg hebben ze dan ook bepaald niet allemaal twee rechterhanden

Dat is me ook opgevallen.
Vraag: kun je er even een nieuwe lamp in draaien.
Jongere: Nee, dat is me veel te technisch.
En dan als een zombie weer met de telefoon spelen.

Reageer