Consumentenbond.nl

Online dingen regelen bij de Staatsloterij

• 28 augustus 2018
  • 17 reacties
  • 2561 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 5 reacties
Ik heb al jaren een abonnement bij de Staatloterij. Ik speel automatisch elke maand mee én ik speel mee met de koningsdagtrekking en de oudejaarstrekking. Van die laatste twee wil ik af, de maandtrekkingen wil ik nog mee blijven doen.
Nu kun je alles op de site van de Staatloterij, vooral loten kopen natuurlijk. Een lot opzeggen blijkt echter onmogelijk te zijn. Je kunt je aantal loten verhogen en verlagen, maar lager dan 1 is niet mogelijk. Klantenservice biedt dan wel aan dat zij het dan voor mij kunnen doen, maar ik wil het zelf online kunnen uitvoeren. Dan zeggen ze dat ik maar een email moet sturen, dat noem ik echter geen online zaken regelen.
Heeft iemand anders dit ook?
Is de Staatloterij niet in overtreding omdat ik wel online een lot kan kopen, maar niet op dezelfde manier kan opzeggen?

17 reacties

Badge
Die ervaring had ik ook al.
Vind overigens dat die site een puinhoop aan ellende is en weinig overzichtelijk.
Reputatie 4
Badge +6
Dag leden. Ook ik heb "in het verleden" telefonisch aangegeven dat de inlogpagina geen duidelijk overzicht geeft t.a.v. de staatsloterij zelf. Er zijn verschillende loterijen op een gemeenschappelijke pagina samengevoegd.
B.v. het uitloggen moet via "het poppetje". Uiteraard werd vanuit dit telefonisch contact aangegeven, dat er notitie is genomen t.a.v. mijn constateringen.
Mijn advies: Stuur de email en laadt vervolgens even weten welk antwoord u gekregen heb via deze topic. Succes.
Ik betwijfel sterk of de staatsloterij "in overtreding" is, stuur gewoon die email en dan moet het geregeld zijn.
Reputatie 4
Badge +6
Even t.a.v. @A. Deen ,
Via een overzicht t.a.v. het aantal reacties, heeft u een hoge score opgebouwd.
Hierbij gefeliciteerd.
Uw antwoord t.a.v. de vraag heeft volgens mij geen toegevoegde waarde!
Heeft u de vraag goed gelezen i.v.m. telefonisch contact?
Reputatie 4
Badge +5
Hi @Hens,
Is het inmiddels gelukt om op te zeggen?
En hoe heb je dit uiteindelijk gedaan?

Groet,
Celine
Ik heb uiteindelijk gebeld, toen was het snel geregeld.
Ik vind dat de Staatsloterij wel in overtreding is omdat je tegenwoordig volgens de wet abonnementen op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als je ze bent aangegaan. De Staatsloterij hanteert zo een aantal abonnementen, één voor de 12 maandelijkse trekkingen en 4 aparte voor 4 speciale trekkingen (waaronder de oudejaarstrekking). Ik kan elk van die abonnementen online afsluiten en wijzigen, maar ik kan ze niet opzeggen. Daarmee zijn ze m.i. in overtreding.
De heer Deen begrijpt het idd niet, hij heeft mijn startpost ook slecht gelezen. Zo kom je wel aan veel (onzin)reacties!
Reputatie 3
Badge +3
@Hens
Ik heb zojuist even bij mijn eigen staatsloterijaccount gekeken, en ik kan gewoon online opzeggen. Ik heb gewoon gezocht op 'opzeggen'.
Je hebt m'n startpost niet goed gelezen.
Opzeggen kan alleen als je ALLES opzegt. Ik wil mijn deelname aan twee trekkingen opzeggen en de rest behouden, dát kan niet.
Reputatie 4
Badge +5
Het antwoord van @A. Deen gaat in op de vraag of de Staatsloterij in overtreding is.

We proberen elkaar te helpen, laten we alle reacties respectvol houden.

Goed om te horen dat het inmiddels gelukt is in ieder geval.

Groet,
Celine
Ik zou het wel leuk vinden om te weten wat de deskundigen van de Consumentenbond van deze praktijken vinden.
Het is namelijk wel fijn dat het gelukt is, maar de manier waarop staat me niet aan. De Staatsloterij maakt het m.i. met opzet lastig om dit soort dingen te wijzigen. Er is geen enkele technische reden te bedenken waarom je 1 lot kunt veranderen in 25 en weer terug kunt naar 5 of 1, maar niet naar 0.
Ik doe dit soort dingen graag zelf in de avonduren. Nu moet ik er weer expliciet aan denken dat ik overdag, als ik meestal wel wat anders aan m'n hoofd heb, moet gaan bellen om een abonnement te wijzigen. Dat lukt uiteindelijk meestal wel, maar doorgaans pas nadat het een aantal keren voorbij het laten schieten. Daarom: online regelen, zo heb ik de loten ook gekocht!
Reputatie 7
Opzeggen van een deel van loterijen is veel lastiger dan alles opzeggen, heb ik ook meegemaakt. Ze maken het volgens mij met opzet zo moeilijk, er zullen echt wel wat mensen zijn die denken "laat maar, al dat gedoe". Als het wel gelukt is word je telkems gebeld, het bel-me-noet regıster ıs dan nutteloos omdat er sprake was van een overeenkomst. Er zou wat meer toezicht moeten zijn op dergelijke praktijken.
Reputatie 3
Badge +3
Je hebt m'n startpost niet goed gelezen.
Opzeggen kan alleen als je ALLES opzegt. Ik wil mijn deelname aan twee trekkingen opzeggen en de rest behouden, dát kan niet.

Dan zeg je dus je huidige abonnement op en sluit je een nieuw abonnement af. (Je gegevens blijven gewoon bewaard.)
Maar ik ben het met u eens dat je het eigenlijk gewoon zou moeten kunnen wijzigen. Het is onlogisch dat dat niet kan.
Reputatie 3
Badge +3
Opzeggen van een deel van loterijen is veel lastiger dan alles opzeggen, heb ik ook meegemaakt. Ze maken het volgens mij met opzet zo moeilijk, er zullen echt wel wat mensen zijn die denken "laat maar, al dat gedoe". Als het wel gelukt is word je telkems gebeld, het bel-me-noet regıster ıs dan nutteloos omdat er sprake was van een overeenkomst. Er zou wat meer toezicht moeten zijn op dergelijke praktijken.
Dat heg ik ook meegemaakt toen ik mijn abonnement op de Staatsloterij opzegde. Na een paar keer gebeld te zijn heb ik de persoon van het callcenter gevraagd om in de computer vast te leggen dat ik niet meer gebeld wenste te worden. Dat heeft hij gedaan, en sindsdien laten ze mij met rust.
Het antwoord van @A. Deen gaat in op de vraag of de Staatsloterij in overtreding is.

We proberen elkaar te helpen, laten we alle reacties respectvol houden.

Hij betwijfelt of het zo is en laat het daarbij. Geen enkele toegevoegde waarde, want: geen argumenten of overwegingen.

Wel ik was er klaar mee. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een loterij opzegservice* Weliswaar moet ik iets betalen maar dan ben je er ook wel van af

*[Commerciële link verwijderd door beheerder]

Wel ik was er klaar mee. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een loterij opzeg service. Weliswaar moet ik iets betalen maar dan ben je er ook wel van af

Kreeg u het op een "normale" manier niet voor elkaar om op te zeggen? 

Reputatie 7
Badge +4

deze gebruiker is klaar met zowel staatsloterij als postcodeloterij, en heeft de opzegservice gebruikt.

het zal toch geen reclame zijn?

Reageer