Onterecht factuur ontvangen van IkZoekHuishoudHulp.nl

  • 8 September 2022
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Via ikzoekhuishoudelijkehulp.nl dacht ik op een veilige manier huishoudhulp te vinden voor m'n schoonmoeder. Zij hebben een kandidaat gestuurd en die niet gekozen. Nu meent dit bedrijf dat ze maandelijkse facturen mogen sturen twv 14,95. Ik vind, geen dienst, geen geld. Iemand ervaring hiermee en hoe hier mee om te gaan?


3 reacties

De vraag is niet of er een dienst is maar of er een overeenkomst is. Misschen heb je 'ergens op geklikt?’
Vraag ze - schriftelijk (mail mag ook, als je het maar kunt bewaren) welke overeenkomst de basis is voor deze betalingen en wat het geleverde wat aan de basis van de factuur staat inhoudt.
(In Jip- en Janneketaal: waar gaat dit over en wat heb ik gekocht?)

Reputatie 5

Op zich is denk ik niet onduidelijk dat het hier om een abonnement gaat.  Het staat er per slot van rekening gewoon.

Op de beginpagina van hun website kun je er kennis van nemen hoe ze te werk gaan:

Je sluit het schoonmaakabonnement af voor minimaal 1 jaar. Daarna kun je maandelijks opzeggen. Voor € 14,95 per maand hoef jij nooit meer op zoek te gaan naar een geschikte huishoudelijke hulp.

en ook : 

Algemene voorwaarden punt 5 :  Het abonnement heeft een minimale duur van één jaar. Na dit jaar is het Abonnement maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand. De maandelijkse abonnementskosten betaalt u via automatische incasso of via een betaalverzoek. U regelt de automatische incasso in uw gebruikersaccount. Ook de opzegging van het Abonnement kan plaatsvinden via uw gebruikersaccount.

Enkele die u voor gingen : of na u kwamen ;-)

https://nl.trustpilot.com/review/ikzoekhuishoudelijkehulp.nl

https://www.google.com/search?q=ik+zoek+huishoudelijke+hulp+review&oq=ik+&aqs=edge.0.69i59l3j69i57j0i433i512j0i131i433i512j69i60l3.1022j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x47b815b46c6cf53b:0xcb446e9578deefc5,1,,,      Waar ook tussen de verhalen een reactie van iemand staat dat je blijkbaar ook je abonnement af kan kopen.

Hier het klachtenformulier  https://www.hulp-in-huis.nl/klachtenprocedure

https://www.hulp-in-huis.nl/klacht

waar je je beklag kan doen. Aan de  linkerkant van die pagina  zie je enkele van  hun sub-bedrijven die min of meer onder dezelfde condities werken.

U zou kunnen proberen via het klachtenformulier van uw abonnement af te komen , niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Blijft staan: Voor je in zee gaat met dit soort bedrijven, altijd even naar recensies kijken van anderen, maar vooral heel goed lezen ( ook de algemene voorwaarden) zodat je weet waar je je voor inschrijft.

Dank jullie wel. Idd had ik wat verder moeten kijken. Ik ga het klachtenformulier proberen.

Reageer