Consumentenbond.nl
Vraag

Onterechte bereikbaarheidskosten van 1200 euro schildersbedrijf

• 11 mei 2020
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

In de offerte van het schildersbedrijf staat een aparte post bereikbaarheidskosten. Vooraf gevraagd waar dat voor was en naar hun zeggen was dit omdat er een steiger geplaatst moest worden of dat ze gebruik gingen maken van een hoogwerker.

Nu zijn ze bezig en tot nu toe gebeurt alles met ladders en ziet het er naar uit dat er geen steiger geplaatst wordt en ook geen hoogwerker nodig is.

Wat zijn mijn rechten in deze, want ik ben wel akkoord gegaan met de totale offerte.

Het gaat om een bedrag van 1200 euro.

Met vriendelijke groet,

Tom

2 reacties

Lastig, aan de ene kant is de offerte het bedrag waar je overeenstemming over hebt maar als een post expliciet staat voor het huren van een steiger en die stijger blijkt niet nodig dan kan die post ook geschrapt worden.

Hebben ze overigens al meerwerk geconstateerd? Want dan zou ik de discussie voeren langs de lijn hoezo meerwerk, maar dan ook het minderwerk crediteren.

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn wel eens meer problemen met offertes. Elders loop ook een topic o.a. over hoe rechtsgeldig een offerte nu is. Als je een offerte laat maken hoop je toch een stuk zekerheid te krijgen. Dat is dus ook weer niet overal zo. Ik zou toch vragen wat nu wel en niet geldt voor de offerte, en zeker als er minderwerk is c.q. werk is geoffreerd wat niet plaats vindt. Groet Leo.

Reageer