Consumentenbond.nl

Onterechte incasso als openstaand bedrag al betaald is?

• 21 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 220 Bekeken

Hoi, 

De organisatie waar ik mijn aansprakelijkheidsverzekering heb lopen had mij een aanmaning gestuurd voor een premie die ik niet betaald had. Vorige week (15-10) heb ik die rekening betaald (inclusief herinneringskosten). Weliswaar te laat, aangezien zij verzocht hadden uiterlijk de 9e te betalen. Afgelopen vrijdag (18-10) krijg ik een brief van het incassobureau Cannock Chase met een dagtekening van 15-10, met het verzoek om het bedrag inclusief € 48,40 incassokosten te betalen.

Na afgelopen vrijdag en vandaag weer telefonisch contact te hebben gehad met Cannock Chase, zeggen zij dat ik de incassokosten gewoon dien te betalen. Ik ben het hier niet mee eens, aangezien ik deze factuur reeds betaald heb. Dit is duidelijk niet naar aanleiding van de door het incassobureau verstuurde brief, dus ik zie niet de meerwaarde die het incassobureau heeft gehad in het hele proces.

Sta ik hiermee in mijn recht? Of heb ik gewoon pech? Dank alvast voor jullie reacties.

Groet Ferry

5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Wees er wel van bewust, dat je op de dagen dat je te laat was niet verzekerd was.
Op welke dag stond het bedrag op de rekening van de verzekeraar?

Ja, besef ik mij… 

op de 15e stond het op de bankrekening van de verzekeraar, de medewerker van Cannock Chase heeft dat aan de telefoon bevestigd. 

Reputatie 7
Badge +6

Tja , op de dag dat je betaald hebt , was de vordering al overgedragen aan het incassobureau . Mijns inziens moet je wel de incassokosten betalen . Stuur bewijs op dat je de rekening van de verzekeraar al betaald hebt . Lijkt me onzin dat je die ook nog een keer moet betalen. 

Reputatie 4
Badge +4

De verzekeraar is de enige die het incassobureau terug kan fluiten.
Vraag die vriendelijk of ze de incasso terug willen trekken.
Het op stang jagen van een verzekeraar zou ik niet doen.

Dank jullie wel voor jullie reacties. ik heb de verzekeraar gebeld en, omdat ik hen de premie heb betaald ben ik wel gewoon verzekerd.

Ook heb ik bezwaar ingediend tegen de incassokosten.

Tenslotte kreeg ik vandaag een brief waarin het incassobureau beweert dat de betalingsachterstand bij de verzekeraar nog niet volledig betaald is, en bedraagt €48,40 (het incassobedrag :-))...

Reageer