Ontransparante kaartverkoop

• 2 June 2022
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

Ontransparante verkoop en veel te dure kaarten (ruim 300% van de originele prijs).

Op 21 mei hoorde ik van een vriend dat hij de musical Dagboek van een herdershond had bezocht in het MECC in Maastricht. Hij was daar zeer lovend over en omdat wij enkele dagen later ook een reisje naar Maastricht hadden staan, leek het mij leuk om mijn partner te verassen en ook deze musical te bezoeken.

Zijn kaarten hadden hem € 89 per stuk gekost met bijbehorende kosten.

Ik zocht op internet en kwam uit bij de site ViaGoGo, een mij onbekende organisatie die naar achteraf bleek kaarten van andere mensen doorverkoopt. De kaarten daar waren duurder ; te weten € 91.71 per stuk exclusief boekingskosten. In totaal betaalde ik € 224,80 voor de omschrijving: tribune, rij

Omdat het op korte termijn was leek mij dat niet vreemd. Achteraf wel vreemd was dat er geen keuze gemaakt kon worden uit de plaatsen.

De kaarten zouden na 2 dagen per mail worden toegestuurd.

Tot zover verliep alles vlekkeloos.

Ik was toch wel benieuwd naar de plaatsen en bezocht de website van de Dagboek van een herdershond.

Het bleken niet de duurdere plaatsen te zijn en toen ik de tickets goed bekeek viel ik van mijn stoel van verbazing; op de tickets stond  de waarde van de kaarten en dit bedroeg € 29! Tevens stonden de tickets niet op mijn naam. (n de kleine lettertjes staat dat er op naam gecontroleerd kan worden las ik later, iets wat ik nog nooit heb  meegemaakt en wat voor problemen zou kunnen zorgen.

Op de dag van de uitvoering, 27 mei,  bleek om ons heen circa 50 stoelen onverkocht, terwijl het gehele theater ongeveer 150 lege stoelen telde. Op de site van Dagboek van een Herdershond die ik enkele dagen tevoren checkte voor de plaatsen werd aangegeven dat de voorstelling was uitverkocht…..Ook anderen hadden een hogere prijs betaald, maar die was € 59.

Op zich had ik geen problemen met deze situatie totdat je je realiseert dat dit geld niet ten goede komt aan de zwaar getroffen entertainmentbranche maar aan mensen die hier zwaar misbruik van maken.

Reviews geven aan dat veel mensen zwaar gedupeerd en teleurgesteld zijn.

Bezwaar maken is schier onmogelijk vanwege allerhande lastige en tijdrovende procedures.

Het lijkt mij dat de overheid deze praktijken zou moeten stoppen, maar ik denk dat we anderen moeten waarschuwen tegen deze praktijken.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

In het vervolg toch maar bij het theater zelf boeken. En wel zo vroeg mogelijk. Al die tussenpersonen willen geld zien. Ze zijn ook zo makkelijk via Google te vinden.

Gewoon duur leergeld, waar veel mensen instinken. Niet alleen voor tickets, maar voor veel andere dienstverleners die graag voor een topsalaris je deur open maken of je riool ontstoppen. Etc.

Reputatie 6
Badge +4

ViaGoGo is al zeker 5 jaar geleden in het nieuws geweest met deze praktijken. Wat ze doen mag gewoon. Zij kopen iets in en verkopen dat aan iemand die er veel geld voor over heeft.  Daarna zijn ze bijna jaarlijks met hetzelfde onderwerp in het nieuws geweest.

Jammer dat u dat gemist heeft. Ik hoop dat u wel van de voorstelling heeft kunnen genieten. Anders is het extra zuur.

Reageer