Vraag

Opgelicht door loodgietersbedrijf.

• 19 January 2023
  • 10 reacties
  • 177 Bekeken

Rekening loodgieter was flink schrikken voor lekkage meterkast. Hakken en leiding vervangen. 3600,00 euro en ging weg terwijl lekkage niet verholpen was. Zitten nu met ellende en lege spaarrekening. Belde loodgieter om ons bij te staan en blijkt dat de vorige het helemaal mis had. Deze heeft detectie gedaan wat de vorige ook had moeten doen en zeker voor de verzekering. Nu weer kosten. 

10 reacties

Reputatie 4
Badge +3

U had in eerst instantie de eerste lootgieter terug moeten laten komen. Als die dat niet wilde, dan in overleg en met toestemming van de verzekering een andere loodgieter kunnen nemen
Er zijn helaas heel wat “vakmensen”met goede papieren die maar wat aan rommelen  

Er is op dit moment een vakman bezig. Vorige heeft reparatie uitgevoerd die niet nodig was blijkt tegen zeer hoog tarief.lekkage zit heel ergens anders. 

Reputatie 4
Badge +4

Wie was de eerste loodgieter? Dat is misschien nuttige informatie voor wie een loodgieter zoekt.

Kunt u deze loodgieter nog bereiken of gaat het om een spookfirma? Heeft u via de bank betaald of contant?

Betaald via pin. Bedrijf heeft gelikt website maar wordt verdeeld onder loodgieters. Wisten we niet. Van Dijk Loodgieter.  Vakman die er vandaag was zei dat ze ons hadden moeten adviseren om eerst detectierapport te laten maken voor verzekering en dan was er gebleken waar de werkelijke lekkage zit. Nu dubbele kosten. Weer een les geleerd om niet zomaar iemand te vertrouwen.

Reputatie 5
Badge +4

De werkwijze van die club doet denken aan die van die slotenmakers: flink advertentiebudget, zorgen dat je makkelijk te vinden ben via zoekmachines en inspelen op een noodsituatie: 24/7 bereikbaar voor spoedgevallen lekkage, verstopping, jezelf buitengesloten hebben, kapotte ruit etc.

Inderdaad.

Reputatie 6
Badge +7

Het probleem is in “nood” situatie dat veel mensen niet meer rationeel kunnen denken, als ze maar geholpen worden.

Dat er dan ook gelijk wordt afgerekend is om te voorkomen dat na de reparatie en ontnuchtering niet betaald wordt.😟

(Zijn wel heel veel Van Dijkjes als loodgieter in Nederland)

Misschien kunt u de rekening toch nog declareren bij uw verzekering, als er een expert komt kijken zal die misschien één schade bedrag vast stellen.(even goed de polisvoorwaarden lezen of die ruimte er in zit).

Ook als u zelf actie heeft genomen, moet u dat goed specificeren, die kosten zijn soms ook gedekt (voorkomen vervolg schade)

Dank je voor de info.

Reputatie 6
Badge +4

U had in eerst instantie de eerste lootgieter terug moeten laten komen. Als die dat niet wilde, dan in overleg en met toestemming van de verzekering een andere loodgieter kunnen nemen
Er zijn helaas heel wat “vakmensen”met goede papieren die maar wat aan rommelen  

Dit soort Loodgieters zijn meestal niet zo heel gediend van klanten die wat te zeuren hebben. Ze blokkeren je nummer of je wordt afgesnauwd. Zeer waarschijnlijk een loodgieter uit het Google ADV assortiment.

Reputatie 6
Badge +7

Het probleem is in “nood” situatie dat veel mensen niet meer rationeel kunnen denken, als ze maar geholpen worden.

Dat heb ik vandaag ook gemerkt:

Kunt u alstublieft snel komen het water lekt al een dag, mijn zoon heeft geprobeerd om een nieuwe kraan te plaatsen en het blijft maar lekken.  Hij komt pas maandag weer terug en al dat water blijft maar weg lopen🚿

Ik 72 jaar zaterdagochtend en totaal geen zin om nog kluswerk (bij anderen) te doen, van minstens een paar uur, omdat iemand anders de zaken goed heeft vergallemiest en nu in de penarie zit.

Mijn goede hart kwam even in opstand toen ik wilde weigeren, nog maar een poging; maar ik kom niet voor niets!

Ok, in de startblokken en “chirurgen” koffertje gereedschap mee.

Het was huilen toen ik aan kwam, lapje om de lekkende kraan geknoopt, alles hing los aan de muur met een paar verroeste schroeven.

Emmers, pannen, in de badkuip er was geprobeerd om het dure water op te vangen om beneden het toilet door te spoelen.

Eindresultaat: Alles perfect werkend gemonteerd geen lek meer.

(de zoon had het ook op maandag niet gered met zijn werkwijze! alles verkeerd in elkaar gezet)

Geen chirurgen noodgevallen prijs berekend maar aan 3 cijfers kom je wel snel.😞

Helaas had ik er toch geen slecht (misbruik) gevoel bij, om deze mensen te kunnen redden.🛁

Het schrikeffect viel ook reuze mee.😁

@joycewestland “Rekening loodgieter was flink schrikken voor lekkage meterkast” 

Reageer