Opstalverzekering buitenland

• 9 August 2022
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Ik heb een appartement in Turkije en ben weliswaar verzekerd maar met een zeer lage dekking en wil meer zekerheid.

Nu ben ik bij een bedrijf terechtgekomen dat vakantiewoningen in het buitenland verzekert “Intasure”, 

Hoe weet ik nu of deze verzekeringsmaatschappij ook betrouwbaar is? En weet iemand misschien een andere bekende verzekeringsmaatschappij waar ik terecht kan?

Ik hoor het graag,

Michel Feddema

1 reactie

Reputatie 6
Badge +4

Het 1e wat iedere verzekeraar zal vragen bij schade is of u elders verzekerd bent voor die schade. U kunt dus niet het appartement in Nederland verzekeren als uw verzekering ook nog in Turkije loopt. Tenminste ik begrijp dat u met de Nederlandse verzekeraar de Turkse wilt aanvullen.

Over intasure is veel te vinden. Op trustpilot scoren ze een 2 maar op een Engelse site een 4.7.

Mijn advies is de verzekering in Turkije aan te houden want intasure stuurt echt geen expert naar Turkije als u schade heeft en zal dit lokaal uitbesteden, daar heeft u zelf geen invloed. In Turkije heeft u een goed aanspreekpunt bij uw huidige verzekeraar.

Reageer