Consumentenbond.nl

Opzeggen bij de Postcode Loterij veel te lastig

Toon eerste bericht

44 reacties

Bankgiroloterij idem 3 maanden geleden al gebeld en opgezegd. Blijven nog steeds afschrijven wat ik op mijn beurt weer storneer/ongedaan maak.

Vandaag weer gebeld en er wordt aangegeven dat ik nooit heb opgezegd. Ok laten we dan nogmaals door de procedure gaan. Bij de vraag waarom ik opzeg wordt direct weer een verkooppraatje gestart. Vertel dat ik op mijn kosten bel om op te zeggen en dat proces wil doorlopen. Hierop zegt de medewerker dat ik moeilijk doe. Wat voor mij het moment is om het gesprek te verbreken en dan maar (minder elegant) te blijven storneren.

Via de website opzeggen is volgens mij niet mogelijk en wordt er verwezen naar de "klantenservice"
Reputatie 1
Badge +1
Bij de bank de rekening nummer blokkeren dan kunnen ze niets meer afschrijven.Dat kan door deze "kaart' te downloaden https://www.abnamro.nl/nl/images/Generiek/PDFs/010_Prive/01_Betalen/Intrekking_machtiging.pdf deze is voor iedere bank het zelfde alleen het adres is natuurlijk anders.Ook kan u het bij de bank zelf doen dat is ook meteen geregeld.
Dank dit helpt!
Ja, via de site/online kun je inderdaad niet opzeggen en moet je toch gaan bellen, maar vervolgens heb je dan dus ook geen bewijs dat je hebt opgezegd. Ik heb ook geld gestorneerd. Inmiddels heb ik mijn eerste dreiging met een boete binnen. Grappig, want na de eerste keer dat ik gestorneerd had kreeg ik een mail dat als ik dat nog tweemaal zou doen mijn lidmaatschap zou worden stopgezet. Dat leek mij een prima oplossing. Maar na de tweede keer storneren kreeg ik een mail die nogal dreigend van aard was dat ik verplicht was te betalen en nu dus een volgende mail met de dreiging van een boete.
hallo, zowel voor de postcodeloterij en vriendenloterij had ik opgezegd of aangegeven dat ik geen post meer van ze wil ontvangen.

maar : ze gaan gewoon door, zo irritant,, ik stuur soms de brieven retour maar alsof ze mij terug willen plagen - immers geld zat daar - krijg ik snel daarna weer zo' n ...brief.

Kan de Consumentenbond hier iets aan doen?
ps dhr eleveld vd vriendenloterij had mij per mail toegezegd: ik krijg geen mails meer maar paar maanden later: tuurlijk weer een mail dat er nog een [flut verkapte reclame] kado ligt te wachten. misschien helpt het deze afzenders te blokkeren [?]
Heel irritant als je vader is overleden, en je nog steeds post krijgt van ze.

Paar keer retour gestuurd met de melding dat meneer is overleden, maarik dat hielp niet. Nadat ik via internet bij het overlijdens register heb gemeld dat we geen enkele reclame wensen te ontvangen, is het gestopt!
svp allemaal n brief met poep posten naar de v Eeghenstraat 70 te A'dam ;//
dat kon alleen schriftelijk en wel met de woorden " U moet" . Klanten moeten niets maar worden verzocht iets te doen.

J.R
Om mijn lidmaatschap op te zeggen probeerde ik dit eerst via de website, daarna telefonisch, waar ik lang in de wacht stond. Uiteindelijk heb ik een brief gestuurd per post niet aangetekend met de mededeling dat ik mijn lidmaatschap wenste te beëindigen m.i.v. de eerste van de volgende maand. Ik kreeg keurig bericht dat zij het lidmaatschap per die datum zouden stopzetten. Na een paar maanden ben ik 1 x telefonisch benaderd met de vraag naar de reden en of ik het nog eens wilde heroverwegen in het belang van de goede doelen. Dit was een vriendelijk gesprek, daarna heb ik niets meer gehoord.
Een aantal jaren geleden ontving mijn inmiddels overleden moeder een gratis lot v.d. postcodeloterij bij haar kerstpakket. Dit moest vervolgens geactiveerd worden waarbij een bankrekening nummer moest worden opgegeven om de evt. gewonnen prijs te kunnen overmaken. De volgende maand werd er geld afgeschreven van deze rekening voor de volgende trekking. Dit was niet de bedoeling dus gezocht op de website naar mogelijkheden om op te zeggen. Niet te vinden, uberhaupt geen contactmogelijkheden. Storneren was ook geen optie bij deze rekening (ING). Vervolgens geprobeerd om online incasso's v.d. postcodeloterij te blokkeren maar dit was alleen schriftelijk mogelijk omdat de bank niet aansprakelijk gesteld wilde worden als er toch een prijs op haar postcode viel.....
Van het kastje naar de muur en als het balletje in de flipperkast ge- ping-pongd geprobeerd af te zeggen, na 2 uur van alles proberen is het op een of andere manier gelukt, maar wat pas echt goed werkt is de automatische incasso blokkeren, dan ben je in een keer echt van alles af, ook het gezeur!
Ik heb inmiddels de betalingen gestorneerd en de bank doet dit inmiddels automatisch. Dit werkt idd het beste, is de minste inspanning en voorkomt irritante telefoongesprekken.
Na vele pogingen in voorgaande jaren lukte het een paar jaar geleden maar op één manier: met medewerking van de bank van welke rekening de bedragen werden afgeschreven de rekening blokkeren en een nieuwe rekening nemen.
Ook ik heb geld gestorneerd. Als reactie daarop twee mails die dreigend van aard waren en nu een brief, zie onder. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit soort mails en/of brieven hebben gehad

Ik heb vorig jaar 3x de afschrijving van de vriendenloterij gestorneerd.
Daarna is er niets meer afgeschreven ,
ook dat is een mogelijkheid.
Reputatie 7
Badge +7
@H. Leunissen van Woensel, bedankt voor je reactie!
Omdat ik het vermoeden heb dat je met je reactie op dit topic in gaat, ben ik zo vrij geweest je bericht hiernaartoe te verplaatsen.
Fijn dat het afmelden voor de loterij bij jou wel enigszins makkelijk is gegaan.
Reputatie 3
Badge +1
Het blijft erg lastig om op te zeggen bij de Postcode Loterij. Toezeggingen van de loterij om dit makkelijker te maken zijn niet waargemaakt, blijkt uit een nieuw onderzoek van de Consumentenbond. Medewerkers zetten consumenten nog steeds onder druk. Ook online maakt de loterij het consumenten te moeilijk.

Lees het volledige artikel over de werkwijze van de Postcode Loterij, inclusief tips om sneller op te zeggen.

We zijn benieuwd of jullie deze uitkomsten herkennen. Heb jij of heeft iemand in je omgeving recent opgezegd? Via welke weg probeerde je dat (online of telefonisch) en hoe ging het?
Helaas is een jaar later, Jan 2019, telefonisch opzeggen nog steeds een opgave. Meermalen aangeven echt te willen opzeggen, een bandopname en nog wat verassings vragen na de bevestiging dat het lot opgezegd zou zijn. Dit alles onder herhaaldelijke verwijzing naar een 'protocol' wat gevolgd moet worden.

Hiermee laat de Postcodeloterij hiermee duidelijk zien zich niets aan te trekken van uw eerder onderzoek.

Reageer