Opzeggen bij de Postcode Loterij veel te lastig

Badge +1
De Postcode Loterij maakt het je knap lastig als je wilt opzeggen. Nadat de Consumentenbond de loterij daarop heeft aangesproken, is hun website op dit punt wat aangepast (lees het nieuwsbericht). Toch moet je nog een jungle aan winkansen en goede doelen door voordat je bij de juiste informatie komt. Bellen met de Klantenservice is ook niet altijd eenvoudig: soms moet je wel vijf tot zes keer herhalen dat je écht wil opzeggen.

Hoe kom je toch ervan af? Lees onze tips in het gratis artikel uit de Consumentengids.

De Postcode Loterij heeft toegezegd te onderzoeken of zij de opzegprocedure verder kunnen verbeteren. Heb jij of heeft iemand in je omgeving recent opgezegd? Vertel ons via welke weg je dat probeerde (online of telefonisch) en hoe het ging. Dank alvast voor jullie ervaringen!

56 reacties

Bij het klant worden via de website krijg je ook geen vragen of je het zeker weet of je wel klant wil worden. Waarom zou dat dan mogen als je wil opzeggen? Opzeggen zou niet alleen net zo makkelijk moeten zijn als klant worden, ook zou het net zo weinig tijd (en moeite) moeten kosten als klant worden.

net eerst ruim 10 minuten in de wacht gezeten ( 15 cent per minuut ) daarna nog 10 minuten bezig geweest om te proberen mijn abonnement af te zeggen, wat mischien nu nog niet gelukt is want mevrouw aan de telefoon bleef maar zeiken over een band opnamen die niet goed was en overnieuw “ moest “  ik heb 4 of 5 keer duidelijk in normaal nederlands aangegeven dat ik mijn abonnement wil opzeggen….. ze maken het je bijna onmogelijk!..

ook is het opzeggen via de website NIET mogelijk… na het invullen van je gegevens en lot nummer(s) loopt de website vast en de laatste pagina om dit af te ronden bereik je nooit!

volgens mij hebben we daar wetten voor toch… iets met fraude ofzo ?

volgens mij word het ook de hoogste tijd dat er weer eens een onafhankelijk oog een kijkje gaat nemen achter de schermen bij de loterij… ik heb z’on vermoeden dat weer elke maand weer heel veel niet verkochte loten meedoen in de trekking!

net als een paar jaar geleden bij de staatsloterij

Ik kon me zoveer niet van de nationale postcode loterij afmelden.

Ik heb me nooit bij de nationale postcode loterij aangemeld. Ik heb een woning gekocht, en sindsdan krijg ik spam van de nationale postcode loterij. Ik probeerde over hun internet website me aftemelden. De papier-spam kwam nog steeds in mijn brievenbus. Dan heb ik ook een papierbrief aan de nationale postcode loterij gestuurt. Het is over een maand sindsden, en ik krijg nog spam van den nationale postcode loterij.

Morgen stuur ik nog een brief, en danaar: ik denk ik moet ik iets anders doen.

Mijn gedachten:

• Omdat ik nooit aangemeld werd bij nationale postcode loterij, kunnen ze niet mijn naam en bankkontonummer aanvragen. Ze hebben deze informatie niet in hun system, d.w.z. ze kunnen niet mijn informatie met iets van hun database vergelijken.
  • Dat gezegd hebbende, ik wil ook mijn informatie niet met hun achterlaten (onzin). Ik wil me geen zorgen maken, hoe ze deze informatie gaan gebruiken en beheren. In mijn brief heb ih aan hun hun eigen brief met mijn adres op gestuurt, en ook deze reden uitgelegd.
Reputatie 6
Badge +5

@Martine D. |

Bijna alle loterijen hebben een formulier waarmee je post en reclame gericht aan vorige bewoners kunt opzeggen.
Ik heb dat ook met de bankgiro loterij gedaan.
Voor de postcode loterij kun je dat hier doen: https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur
Ik heb dan wel de naam van de vorige bewoners in gevuld, maar misschien is het ook goed om het twee keer in te vullen op beide namen.

@Free Spirit Heb jij dit gezien over mijn gedachten:

• Omdat ik nooit aangemeld werd bij nationale postcode loterij, kunnen ze niet mijn naam en bankkontonummer aanvragen. Ze hebben deze informatie niet in hun system, d.w.z. ze kunnen niet mijn informatie met iets van hun database vergelijken.
  • Dat gezegd hebbende, ik wil ook mijn informatie niet met hun achterlaten (onzin). Ik wil me geen zorgen maken, hoe ze deze informatie gaan gebruiken en beheren. In mijn brief heb ih aan hun hun eigen brief met mijn adres op gestuurt, en ook deze reden uitgelegd.

Niemand heeft de naam en geslacht nodig om met post spam te stoppen, vooral als de persoon was nooit een klaant. Ik ben geen expert, maar dat blijkt ook tegen GDPR te gaan per: alleen informatie aanvragen die je echt nodig heeft. Ze hebben iemand’s naam/geslacht niet nodig. Een persoon kan ook de spambrieven terugsturen om te beweijzen dat ze hun krijgen.

Ook, als je ieamnd anders opzegt, dat is een duistere zaak.

Op dit moment onderzoek ik wat postfilter is:

https://www.postfilter.nl/

Reputatie 6
Badge +5

@Martine D. 

Jazeker had ik dat gelezen, maar ook dat je verhuist was en de post op het nieuwe adres krijgt.
Je kunt je voor dat adres dus afmelden voor papieren spam op jou adres.
Ik heb sindsdien geen post meer van deze loterijen gehad.

Terug sturen wan ongewenste post werkt bij bijna iedereen, behalve loterijen, dat kwartje wil bij hun niet vallen.
Postfilter werkt voor mij persoonlijk wel goed, maar als post binnen komt op naam van de vorige bewoners heb je daar kennelijk niks aan.

Reageer